is dit normaal in een vriendschap?

Discussion in 'De lounge' started by Windows, May 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik vraag me ook steeds meer af als ik mn beste vriendin zie.... ze zit altijd achter mannen aan (liefst de mijne) en ze vind het niet nodig dat ik haar bel of sms als ik haar nodig heb..... dan ga ik toch echt twijfelen :(

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Ik hecht zelf helemaal geen waarde aan een verjaardag, natuurlijk wel die van mijn kinderen, dus ik denk er echt geen seconde aan als iemand er niet aan denkt.

Omdat ik er zelf geen waarde eraan hecht kan het zeker voorkomen dat ik een verjaardag vergeet hoor.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen persoonlijk.

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Zo doen wij het altijd.

Als we niet kunnen komen op een verjaardag bellen we altijd van te voren om dit persoonlijk te vertellen en dan maken we meteen een afspraak om een keer gewoon langs te komen (met het verlate cadeautje)en we sturen we altijd een kaartje zodat ze wel weten dat we aan ze denken (vooral belangrijk bij kinderen).

Omdat mijn vriendinnen bijna allemaal in de zorg werken worden uitnodigingen voor kinderverjaardagen op tijd verzonden, meestal al een maand of iets langer van te voren. Zodat de anderen ook de tijd hebben om vrij te vragen of hun dienst te ruilen. Als het helemaal niet anders wil dan komt het wel eens voor dat alleen papa met de kinds langskomen.

Groetjes Anita

4. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    het ligt ook aan cultuur. ikzelf kom uit een schotse familie. Daar geven we de jarige job twee zoenen en een gefeliciteerd en de directie familie leden in zijn of haar gezin krijgen een gefeliciteerd. Het is daarbij raar dat je de rest van de familie feliciteerd, die zijn immers niet jarig.

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    zo denk ik er ook over.

vrienden zelf vergeet ik gewoon vaak :oops: kinderen probeer ik altijd te onthouden!

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    als ik op verjaardagen kom van zoen ik degene die jarig is alleen vrouwen dan, de kinderen en de parnter feliciteer ik ook en de rest van de gasten niet. Zij zijn niet jarig.

7. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Die kalender hangt boven hun PC,waar ze de godsganselijke dag achter zitten 8)

Volgens mij dus gisteren pas :idea:
    Toen ik vroeg wanneer ze weer eens komen,aanleiding was dat ze iets wilde weten wat in mijn woonplaats is,en ik daar op antwoordde,en dus zei:'dan kom je vast wel even op de koffie zeker?',maar het kan ook schriftelijk zei ze.Maar ze gaan in aug.trouwen en dan willen ze tot die tijd nog flink doorsparen dus dan kan ik het op zich wel begrijpen dat ze niet langskomen.
    En toen begon ik dus over de verjaardag van m'n zoon,
    komt er dus gewoon op neer dat zij het niet als een verplichting ziet,maar haar man en zoon waren vorige maand jarig en die heb ik wel gefeliciteerd,en een krabbel geplaatst op Hyves.
    ze neemt ook verder nooit eens uit zich zelf contact op met me ofzo,zelfs niet nu mijn moeder in het ziekenhuis ligt :confused:
    En in dec.waren we wel opeens goed genoeg,toen het stuk liep tussen haar en andere vrienden(die kennen wij ook),toen was ik zelf jarig,en belde ze,totaal onverwachts op om me te feliciteren(dan kan het opeens wel :( )en te waarschuwen voor die andere vrienden...eind dec.zijn ze zelfs nog een paar dagen bij ons geweest,en hebben we oud&nieuw gevierd,en was ze zelf jarig.
    Januari was m'n vriend jarig,en we hoorden niks,maart mijn zoon,en we hoorden niks.

8. miranda84

miranda84 Bekend lid

Apr 13, 2007
    781
    0
    0
    hoi

ik heb ook met vrienden gebroken omdat ze niets van zich hebben laten horen toen onze dochter 1 werd :evil: , er kon ook geen smsje zelfs geen kaartje vanaf,dus dan is het van mijn kant ook afgelopen met de vriendschap,ik vindt als je de verjaardag van volwassen niks van je laat horen okee,maar als je een verjaardag van een kind niks van je laat horen kan ik kwaad worden.

groetjes miranda

9. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Precies,zo denk ik dus ook,voor het kind is het feest!
    Die verwacht veel kadootjes,leuke kaartjes,en lekker veel aandacht,
    volwassenverjaardagen worden bij ons toch altijd anders gevierd eigenlijk.
    En als je niet altijd bij elkaar langs kunt komen om wat voor reden dan ook,dan is er altijd nog mail(e-cards)of de telefoon.
    Nu trouwen ze dalijk in aug.en of wij er bij kunnen zijn,weet ik niet(het is niet naast de deur)maar anders stuur ik gewoon een kaart,dat is toch het minste wat ik kan doen toch. :evil:
    En daar ben ik toen ook héél kwaad om geworden op d'r,
    het komt verdorie niet eens van 2 kanten zo,en toen de kinderen van hun toenmalige vrienden jarig waren,konden ze er wel heen.
    Maargoed nu hebben ze weer ergens anders nieuwe vrienden opgedaan en ben ik weer 2e keus aan het worden heb ik het idee.

10. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    ik ben zelf pas jarig geweest... geen kaartjes, geen belletjes...helemaal niks. Terwijl ik zelf wel altijd een kaartje stuur als onze vrienden jarig zijn en als ze t vieren n leuk kadootje. Voel me er echt klote over en voor mijn gevoel heb ik nu ff geen vrienden.

dus nee, vind t niet normaal als ze je verjaardag zijn "vergeten" .

11. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Klote is dat he!
    Ik heb zelf m'n naaste fam.nog gelukkig,die altijd wel even komen,en 1 tante die er altijd om denkt want die stuurt altijd een kaartje.
    ik verwacht toch écht niet iedereen(tegelijk) over de vloer,en alleen bij bijzondere leeftijden vind ik het leuk om volwassenverjaardagen te vieren eigenlijk,
    mijn zus die werd 40 3 maanden terug :),
    en mijn man en broer zijn volgend jaar aan de beurt :D

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik ben 1 van die mensen die ong. alle verjaardagen vergeet

als je vraagt wanneer iemand jarig is.. dan weet ik het over het algemeen gewoon uit mn hoofd
    maar ik sta dus nooit stil bij dat het vandaag bijv. 15 mei is...
    als ik dan morgen op werk zit.. zie ik ineens dat het de 16e is
    etc...

maar daar is een oplossing voor hoor!
    agenda's
    en in mijn geval.. een mda touch met daarin alle verjaardagen
    en die roept netjes een week vantevoren dat iemand bijna jarig is
    nu gaat het dus over het algemeen wel goed :)

vind het namelijk zelf ook ontzettend vervelend als mensen ons "vergeten"
    zijn exact vandaag 1 jaar getrouwd.. en we hebben exact ook 1 kaartje gehad (van mijn vader.. )

mijn moeder mailde "goh ga je nog wat doen vandaag?"
    dus die mailde ik terug dat ik 1 jaar getrouwd was.. maar dat we het eigenlijk te druk hdden om te vieren...
    dus die reageerde met schaamrood dat ze dat was vergeten

maar "gelukkig" is ze de enige niet.. want buiten dat ene kaartje en een mailtje van een goede vriend van ons (die notabene niet eens bij de bruiloft was.. maar net als ik een electronische agenda heeft :) ) hebben we dus van niemand wat gehoord

beetje sneu zegmaar.......

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik vind het zelf altijd erg leuk om kaartjes te krijgen,en stuur deze zelf dus ook vaak.

Als ik weet dat er een vriend/vriendin jarig is stuur ik eigenlijk sochtends standaard een sms, dus ook als ik er savonds nog heen ga.

Ga ik er niet heen stuur ik eigenlijk 9 van de 10 keer een kaartje.

Vind dit vrij normaal,maar heb ook mensen in mijn vrienden en familiekring zitten die dit blijkbaar niet vinden of een kaartje, sms-je of mailtje gewoon te veel moeite vinden. Vind ik zelf erg jammer

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mijn vriendin ( althans zo noemde ze zich ) is niet op de 1e verjaardag geweest van mijn zoontje vond dat zo erg ik vond het namelijk speciaal zo'n 1e verjaardag, ze heeft geen kaartje gestuurd en niet gebeld of een smsje gestuurd helemaal niets nou dat vind ik echt aso, en dan denkt ze nu dat ik bij haar nieuwe huisie kom kijken dacht het niet, ze is ook pas na 6 maanden op kraamvisite geweest... Mot niks meer met dat mokkel te maken hebben...

Ik vind het heel erg als vrienden je verjaardag vergeten, ik noem dat geen vrienden maar goed...

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik vergeet geregeld een verjaardag (tenzij ze zeggen: we vieren het dan of dan).
    Als ze het op een zaterdag vieren en dinsdag zijn ze jarig....bel of sms ik op de dinsdag bijv. niet.
    Zo bedoel ik dat dus eigenlijk.

16. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Idem dito hier.

17. ik ook.

en als anderen mijn verjaardag 'vergeten' ach.. als het verder hele lieve mensen zijn, denk ik verder niet eens over na.

maar ik wil wel altijd van iedereen perse een kado. een heel groot en duur kado :)

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jaaaaaaaaaa dat heb ik ook ze hoeven niet langs te komen maar echte vrienden sturen een groot duur kado per post op hahahahahahaha :)

19. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Nou ik ben dan zeker een slechte vriendin. Ik onthoud nooit verjaardagen, ik vind verjaardagen ook echt niet belangrijk.
    Vorig jaar belde ik mijn vader 1 maand te vroeg :(
    Het zit gewoon niet in mijn systeem.

Aan de andere kant ben ik er altijd voor mensen, ze kunnen me bellen als ze verdrietig zijn, of juist blij. Ik kook graag voor ze. Ze kunnen geld bij me lenen, bij me pitten, ik kan op hun kindjes passen als het nodig is. Ik kom helpen klussen in huis, snoeien in de tuin, verhuizen. Eigenlijk vind ik dit soort dingen veeeeeeeel belangrijker!

Maar ieder zijn ding.
    Groetjes Lisette

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lisette: dat is zeker ook belangrijk

maar ik merk dat ik het toch wel heel fijn vind als mensen ook aan mn verjaardag denken

al moet ik dus eerlijk toegeven... ik ben ooit bij iemand helemaal nooit op kraambezoek geweest
    vrienden van mijn man.. en hij pushte het niet echt
    en tja.. mij maakte het verder niet zo uit
    uiteindelijk zijn de eerste keer langsgekomen op dr 2e verjaardag
    sinds die tijd komen we er dus wel heel vaak
    ook gewoon spontaan omdat we niets beters te doen hebben en dergelijke
    en de kraamvisite van hun 2e kindje zijn we dan wel ietsje later gekomen.. maar dat komt omdat ik toen hoogzwanger was en we het niet zo practisch vonden om toen nog anderhalf uur van huis te zijn *grin*

ter compensatie hebben ze bij ons gebbqt de dag voor ik ging bevallen tho :)
    dus dat was ook erg leuk
    en ja.. ook hun kraamvisite liet even op zich wachten.. maar dat is dan niet zo erg
    want je weet toch dat ze wel komen..

Share This Page