Op 2 maart ben ik gecurreteerd. Na 2 weken stopten (eindelijk) de bloedingen. Vanaf dat moment ben ik begonnen met ovulatietesten, om een idee te krijgen of en wanneer mijn cyclus weer op gang zou komen. Ik heb ook 2 zwangerschapstesten gedaan, beide negatief, dus er zou geen hcg meer in mijn lijf moeten zitten. We zijn toen ook weer begonnen met klussen. Een kleine week later (inmiddels 3 weken na curretage) begon ik weer last te krijgen van lichte bloedingen, al leek het volgens mijn gevoel meer op een hele lichte menstruatie. Wel een beetje onwaarschijnlijk, omdat na een curretage het meestal 5/6 weken duurt tot een volgende menstruatie. En mijn 1e twee cyclussen voor de zwangerschap waren 35 en zelfs 56 dagen, dus een cyclus van 21 dagen zou ineens erg kort zijn. Na 5 dagen stopte de bloedingen weer, maar ik had toch maar even het ziekenhuis gebeld. A.d.h.v. de echo die de gynaecoloog maakte kon hij mij vertellen dat het toch nabloedingen waren geweest en dat alles "fijn schoon" was. Inmiddels heb ik nog een aantal keer lichte bloedingen gehad. En al mijn ovulatietesten zijn tot nu toe negatief. Maar nu voel ik sinds deze week als ik rustig zit of lig een licht drukkend gevoel links onder in mijn buik. Ik ben ook moe en heb de hele dag honger als een paard. Maar ik weet ook dat dit "klachten" zijn die ook heel goed door andere dingen kunnen komen. Gisteren zat mijn cyclus op 5 weken, dus vanmorgen toch stiekem een zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Ik voel me gewoon wat onzeker omdat ik na mijn curretage nu geen idee heb hoe mijn cyclus ervoor staat. Rationeel weet ik wel dat ik gewoon rustig moet afwachten tot mijn lijf er weer klaar voor is... maar dat strookt op dit moment voor geen meter bij mijn gevoel: weer dat mooie gevoel mogen ervaren van het zwanger zijn!
Wat jammer dat je dat hebt moeten meemaken zeg. Ik zit helaas in hetzelfde schuitje. Begin februari gecuretteerd na 13 weken zwangerschap, en daarna een maandje aan de pil geweest. Na het stoppen mooi mijn onttrekkingsbloeding gehad en vol goede moet aan een nieuwe cyclus begonnen. In die cyclus voelde ik me al snel weer "zwanger". Misselijk, moe, drukkend gevoel in mijn onderbuik, steekjes, alles erop en eraan. Maar helaas, 2 negatieve testen gehad. Op dag 31 heel licht roze bij het afvegen, en op dag 32 ook. Op dag 33 ben ik dan toch ongesteld geworden helaas. Mijn lichaam was dus een beetje de kluts kwijt na dat gegooi met hormonen enzo. Ik denk dat dat bij de meesten wel is als ik het zo lees in andere topics. Ons lichaam houdt ons al snel voor de gek is mijn ervaring. Ik vrees dat er niets anders op zit dan gewoon rustig af te wachten...
hier ook een curettage gehad, het lichaam kan je idd vaak voor de gek houden, hier was de 1e cyclus ongeveer hetzelfde als van te voren. maar kreeg ook klachten dat ik dacht het zou wel eens raak kunnen zijn maar helaas werd ik al weer snel wakker geschud en was mijn ongi daar. vanaf de curettage houd ik wel mijn temp bij (had ik miss beter niet kunnen doen, zit al weer een paar dagen in spanning en al een paar testen verder) en de 1e cyclus was erg vlak allemaal maar deze 2e ziet er wel goed uit, maar het is altijd afwachten tot je nod ,weet nu ook niet of die hetzelfde blijft als de 1e ik begrijp je helemaal, het is vrij frustrerend al dat gewacht...... xx
Beste DNA86 en lotus79, Fijn dat jullie je verhaal willen delen. Het voelt wat minder alleen om te horen dat ik niet de enigste ben die in een dergelijke situatie zit. Iik ken eigenlijk niemand in mijn directe omgeving die iets soortgelijks heeft meegemaakt en waarmee ik hierover kan praten. Ik kan het hele zwanger worden wat lastig van me afzetten, omdat in mijn directe omgeving ineens een aantal meiden zwanger zijn, waaronder twee goede vriendinnen van mij. Ik gun het ze natuurlijk van harte! Want ik weet nu zelf des te meer wat voor een wonder het eigenlijk is om zwanger te mogen worden/zijn! Maar het doet soms ook pijn, want ze zijn ongeveer net zo ver als ik toen was. Al laat ik ze dat niet teveel merken, want ik wil niet dat ze me ontwijken omdat ze bang zijn mij te kwetsen als ze het over hun zwangerschap hebben. Allebei veel succes tijdens deze ronde. Hopelijk dat we binnenkort allemaal weer goed nieuws hebben (en houden)!
Hier ook aan het wachten op mijn ei na mijn miskraam. Normaal een keurige cyclus van 28 dagen, zo regelmatig als een Zwitserse klok en nu dus maar afwachten.... Vreselijk frustrerend vind ik het, al weer ik dat ik gewoon moet afwachten en dat alles goed komt. Wordt ook wel een beetje gek van het navloeien zeg maar...elke keer denk ik dat het stopt...en toch weer niet. Hoop dat dat eerder stopt dan dat mijn ei komt want nu vrijen lijkt me ook geen fijne gedachte. Wachten, wachten, wachten....pffff! Succes dames!
Hier ook een cyclus die compleet in de war is na de curretage.. zwangerschapstest negatief en 25 maart en 26 maart positieve ovulatietest. ook volgens de temperatuur de 25e m,n eisprong gehad. Daarna alleen maar negatieve ovulatietesten. tot begin deze week. toen werden ze ineens weer positief. voor de zekerheid een zwangerschaps test gehaald heeeeel licht tuurstreepje.. afgelopen donderdag weer getest iets donkerder wel was mijn ovu test nu negatief.. ook heb ik heel licht bloedverlies met vooral veel slijm erbij. maar over het algemeen alleen bij afvegen. gister was de zwangerschpstest weer lichter, maar vandaag weer even duidelijk als donderdag..?!?! ik ben echt super blij dat ik woensdag naar de gyn mag want ik snap er echt helemaal geen snars meer van
ik zit nu ook in mn 3e week na mijn mk!als mijn gewone cyclus weer opgang komt heb ik nog 4 dgn tot mn nod!maarja het kan ook langer duren! heb wel t idee mijn ei te hebben gehad!maar mijn lichaam houd me ook voor de gek!dacht toch wat zw.klachten te hebben, en heb geen geduld gehad. gister toch al getest en zoals ik al dacht negatief!ik snap mijn lichaam ook niet meer!maar ook teveel bezig met dingen die ik eventueel allemaal voel!maak mezelf er een beetje gek mee!als ik toch ongi moet worden hoop ik dat het snel is zodat ik weet dat mijn cyclus weer op de normale manier doorgaat!
Is het Pasen en stikt het van de eieren, alleen dat ene eitje waar wij zo hard op zitten te wachten laat maar op zich wachten! Ik heb nog altijd negatieve ovulatietesten, dus dit zal wel een laaange cyclus gaan worden. Of ik heb mijn ovulatie gemist, omdat ik pas gestart ben met de testen toen de bloedingen na 2 weken stopten. Dan kunnen we hopelijk snel weer een nieuwe ronde in. Who knows. @maybe3: Dat het voor jou dan maar heel snel woensdag is. Ik duim voor je mee! En voor de anderen: we wachten maar ongeduldig af...
Hoi, ik zit ook in mijn 3e week na de curretage. ik heb vorige week een zwangerschapstest gedaan en die was eerst negatief maar na een half uur zag ik toch een licht streepje. Testen jullie ook of de hcg al uit je lichaam is? Ik heb sinds 4 dagen witte afscheiding en ben weer misselijk, gister en vandaag weer zere tepels terwijl al mijn zwangerschapsverschijnselen na de curretage waren verdwenen. Hebben jullie dit ook? Ik raak er een beetje van in de war....
Ik heb op 7 mrt een curretage gehad. Helaas na 32 dagen ongesteld geworden. Al was ik wel weer blij met 32 dagen, omdat ik ook een cyclus heb gehad van 53 dagen. Ik heb nu ovutesten besteld dus gaan we daar maar eens mee aan de slag om mijn eitje te vinden.
De uitslag van een zwangerschapstest kun je beter niet meer aflezen na de aangegeven tijd die in de bijsluiter staat. De uitslag is dan niet echt meer betrouwbaar. Misschien zou je nog eens een nieuwe test kunnen doen. Ik heb 2 weken na de curretage inderdaad ook een test gedaan, welke negatief was. Ik meen ook wel zwangerschapskwaaltjes te hebben (moe, hongerig, drukkend gevoel in m'n buik) maar heb afgelopen zaterdag nog negatief getest. Dus bij mij (nog?) niks loos. @linda2: jammer dat je ongesteld bent geworden, maar inderdaad wel fijn dat je cyclus niet té lang was. Succes met de ovulatietesten en hopelijk ook voor jou binnenkort weer een zwangerschap!
Hier de laatste zwangerschapstest een heel licht streepje, dus verwacht dat ergens deze week het laatste restje HCG weg is. Wel vandaag weer wat rood bloed en weer wat lichte buikpijn. Is nu al de derde keer dat ik weer opnieuw wat (weinig) rood bloed heb, ook met lichte buikpijn). Wordt gek want ik wil gewoon weer door kunnen.
Vandaag een testje gedaan en negatief helaas. Ook zijn mijn kwaaltjes al minder dus hopelijk wordt ik dan maar snel een keer ongesteld. Maandag heb ik een nacontrole bij de gynaecoloog dus dan hoop ik dat ze wat duidelijkheid kan geven over of er al eitjes aan het rijpen zijn ofzo. Hopelijk zijn we snel weer zwanger he!
hallo meiden, Ik ben een paar dagen wat minder online geweest. Volgens de gyn heb ik duidelijk 6 april mn ei gehad en reageerde de eerste test op HCG. Nu is het wel zo dat ik ook m,n menstruatie nu heb. En dat is begonnen 4 dagen na ei dus best vroeg. Nu vroeg ik me af of het niet langs elkaar heen gelopen kan zijn dat m,n lichaam al bezig was met m,n menstruatie op gang brengen en daarom m,n menstruatie zo snel is.
Hoi meiden! @collo003: Frustrerend is dat he?! Dat is de enige keer dat je hoopt dat de test negatief is. Dat je maar snel van de na perikelen af bent dat jullie inderdaad weer verder kunnen. @nadine26: Balen dat je test negatief was. Ik hoop inderdaad dat je bij je gynaecoloog je wat meer duidelijkheid kan geven. Is niks die onzekerheid. @maybe: Wel fijn dat je nu zeker weet wanneer je je ei hebt gehad. Maar natuurlijk minder dat je nu al zo vlot je menstruatie volgt. Ik wil je natuurlijk absoluut geen valse hoop geven!!! Maar zou je menstruatie ook geen innestelingsbloeding kunnen zijn...? Of heeft je gyn je bevestigt dat het een menstruatie is. Hier vanmorgen ook een negatieve zwangerschapstest. Gisteren waren de standaard (5 tot) 6 weken bij mij om waarbij de eerstvolgende menstruatie "normaal" gesproken zou moeten komen. Natuurlijk nog altijd geen menstruatie laat staan een positieve test. Ik ben inmiddels wel gestopt met de ovulatietesten, was me er een beetje te gek mee aan het maken. Er is wel vanalles in mijn lijf gaande, maar wat de oorzaak ervan is... we zullen het binnenkort (hopelijk!) weten.
@birdy: ja het word steeds gekker hier hahahaha.. test altijd in de ochtend en de middag.. en elke keer in de ochtend een licht streepje en smiddag helemaal niks.. nu vanmorgen een licht streepje.. en vanmiddag nog een licht streepje maar wel donkerder als vanmorgen... zou het dan toch..??
Maybe3 is het ook echt duidelijk een menstruatie? Oh lees het nu, heb je foto van de testen? Ik ben 7 maart het vruchtje verloren (dmv medicijnen) heb denk ik 1 april mijn ei gehad. Vorige week dinsdag had ik een bloeding, vrijdag weer en nu vanaf maandag weer regelmatig aan het bloeden. Woensdag een echo gehad, gyn verwachte dat ik binnen nu en 10 dagen echt ongesteld ga worden en dat deze bloeding van restweefsel in combinatie met geirriteerd baarmoederslijmvlies af komt. We wachten hieer dus gewoon weer verder af...
Hier ook na pilstop een cyclus van 38dg. 2de maand zwanger en 19maart gecuretteerd. Mijn cyclus was toen 28dg. Gisteren ongesteld geworden op 25dagen na curetage. Dus het hoeft niet perse 4-6weken te duren. Hopenlijk zijn we weer snel zwanger! Succes allemaal
@runner. Ik kan. niet zoveel meer uploaden. hoe kan ik meer ruimte krijgen of oude uploads verwijderen.? Hij staat iig in het vage testjes forum en Nodtopic 1-15 april
Nou, het is nu wel héél erg spannend aan het worden met jouw testen! Hopelijk heb je snel een dikke vette knalstreep!! Hou ons op de hoogte?!!