Hallo verloskundige, 1 mei heb ik een curretage gehad 30 mei eerste menstruatie en 16 juni positieve ovulatietest 25 juni 5 dagen ongesteld tenminste dat dacht ik. Vond wel dat ik vroeg ongesteld was geworden maar oke. 5 juli licht bloedverlies beetje rood en daarna bruin toen dacht ik wat vreemd doe ik een zwangerschapstest is hij super knal positief!!! En nu al 5 dagen bruinverlies alleen na toilet bezoek vooral na ontlasting. Wat moet ik hier van denken. Ik snap er niks meer van. Ben bang dat het een miskraam wordt . Heb wel een korte luteale fase 9 dagen kan het zijn dat het niet goed is in genesteld misschien? Ik heb over 14 dagen pas een echo bij de gyn. Heb wel al twee keizersnedes en 2 curretages gehad. Kan dat ook een probleem zijn?
Goedenavond, ik kan me goed voorstellen dat je hier erg onzeker van wordt. Het bruinverlies is nog wat oud bloedverlies. Dit is waarschijnlijk nog achter gebleven in de baarmoeder na de vorige bloeding. Dit kan geen kwaad. Goed ingenesteld is het wel, anders had je niet zo'n knaltest gehad. De keizersnedes en 2 curretages hebben hier niet zoveel invloed op. Dus het is echt aftellen tot de eerste echo. Nu is er nog geen reden om aan te nemen dat het eindigt in een miskraam. Maar spannend is het natuurlijk wel! Ik hoop echt voor je dat het deze keer goed mag gaan! Groetjes Monique
Oke oud bloed zou kunnen maar toen het begon afgelopen zaterdag begon het wel eerst met een klein beetje rood en later nog een x een beetje roodverlies. Nu is het steeds bruin maar wel met stolseltjes zo groot als een rozijn. Heb geen krampen wel eerder van die groeikrampjes van de baarmoeder. Is dat roodverlies ook niet erg dan want dat is toch geen oud bloed meer van de menstruatie (wat ik dacht dat een mensruatie was)
En het bruinverlies duurt nu al 6 dagen. Het is niet veel alleen als ik naar het toilet ben geweest en afveeg.
Goedemorgen, Je hebt maar een heel klein beetje rood bloedverlies gehad. Dit gebeurt vaak aan het begin van de zwangerschap. Dit komt meestal doordat het vruchtje zich ingenesteld heeft en gaat groeien in het baarmoederslijmvlies. Je hebt het bruinverlies alleen bij het afvegen, dus dat is niet zo veel. Soms kan dat echt wel even duren voordat dat helemaal weg is. Het blijft spannend. Helaas kan je nooit de garantie krijgen dat het goed gaat en is het echt aftellen tot de eerste echo. Ik hoop met je mee dat je over twee weken een prachtige echo hebt! Sterkte en succes! Groetjes Monique
Hoi verloskundige, Hier ben ik nog een x weer. Het bruinverlies wordt steeds minder. Vanmorgen alleen na ontlasting nog 3 druppels in de wc en nu met afvegen niks meer. Hopen dat het zo blijft. Maar nu had ik nog een vraag die ik nergens kan vinden. Ik heb af en toe het gevoel dat het van onderen opgerekt wordt zeg maar. Wat kan dit zijn, heeft u daar ooit van gehoord? Net of je de vagina iets open trekt. Jeetje wat een vraag ofniet. Maargoed wie niet vraagt???
Hoi Joepie3, ik weet niet precies wat het gevoel veroorzaakt bij je, maar het kan zijn door de groeiende baarmoeder dat de druk op je vagina al een beetje toeneemt. Het kan ook zijn dat het misschien wat langer op het toilet zit om wat voor reden dan ook, dat er meer druk op je onderkant komt. Dan kan het ook ene beetje drukkend aanvoelen. Het klinkt in ieder geval niet als iets bijzonders. groetjes Brigitte
Goedenavond, Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Fijn dat je het ons laat weten. Goede zwangerschap toegewenst. Groetjes Monique