Tv op kamer

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by zonnestraal21, Oct 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Vanaf wanneer had jullie kindje een tv of iets dergelijks op hun kamer?

Ons zoontje is heel druk, geen rust in z'n kont en kan daardoor vaak moeilijk in slaap komen. Hij heeft dus een 'rust momentje' voor hij gaat slapen nodig. De ene keer is voorlezen genoeg, de andere keer lukt het enkel met 5 min tv kijken. Als hij beneden z'n momentje pakt is dat eenmaal boven weer weg.

Nu zetten we de ipad even op z'n kamer, maar dan zijn wij heel de avond de ipad 'kwijt'. Ik zat nu te denken aan een klein tvtje op z'n kamer waar we dan een dvd in kunnen doen. Het is zeker niet voor dagelijks gebruik. Dus aan de andere kant vind ik het weer zonde. Mja als de ipad een keer valt, of in de handen komt van zoontje ben ik verder van huis. Twijfel twijfel.

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Tsja, je hebt ook tv's met een timer. Die zou ik er dan wel opzetten ;)
    Verder, als je zoon er behoefte aan heeft, waarom niet.

3. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl krijgt nooit een tv op haar slaapkamer. Als je zoontje slaapproblemen heeft, kan je beter andere dingen met hem doen. (even wandelen, buiten voetballen, koop een draaiend nachtlampje, etc)
    Lees je ff in:

Slaapnieuws

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,820
    113
    Onze oudste heeft een tv op zijn slaapkamer, voor zijn playstation. Echter hij mag daar nooit in de avond op voor het slapengaan omdat hij dan juist minder goed slaapt (is ook bewezen).

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou dan dus gewoon lekker voorlezen, maar absoluut geen tv laten kijken, dat geeft in het hoofd namelijk helemaal geen rust.

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Hier ook geen tv en gaat er ook niet komen voordat ze klaar zijn met de middelbare school: veel te veel afleiding. Wij hebben zelf ook geen tv op de slaapkamer.
    Ik zou eerder op zoek gaan naar een vast slaapritueel zonder tv. En als het dan nodig is kan hij altijd zelf nog even een boekje in zijn bed lezen. Hier is de regel: je hoeft niet te slapen, maar je blijft in je bed en bent stil.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helemaal hetzelfde als dit is hier ook aan de orde. :)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,135
    8,868
    113
    Hier geen tv nog en komt er voorlopig ook niet aan.

Is de tablet na vijf minuten terughalen of terughalen als hij slaapt geen optie?

9. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Ik zou hier persoonlijk ook niet aan toegeven en een andere manier zoeken waardoor zoon beter/rustiger in slaap valt. Maargoed ik ben er dan ook één waarbij de kinderen nooit een tv op de kamer zullen krijgen.
    Hier ook een slechte slaper en inderdaad, als ik hem de tablet geef valt hij vanzelf wel een keer in slaap terwijl ik rustig op de bank kan zitten maar ik geef hier niet aan toe. Ik ben dus altijd best een tijdje bezig voordat mijn zoon in slaap valt maar zo leert hij het wel op een geven moment..

10. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Kun je niet met je zoontje op schoot in zijn slaapkamer nog even samen een filmpje kijken? Dan heeft hij zijn rustmomentje, kun je hem daarna gelijk instoppen en de tablet weer meenemen.

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    ik zou eerder kiezen voor luister sprookjes om bij in slaap te vallen.

12. zonnestraal21

Dit is ook een goede oplossing waarschijnlijk nog beter ook dankje!

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier krijgen ze absoluut niet. Ik zou ook op zoek gaan naar andere methoden om hem rustiger te laten slapen. Want hier is al heel veel onderzoek naar geweest en dit is juist helemaal niet bevordelijk voor de rust.

14. zonnestraal21

Thanks allemaal!

Overigens hij slaapt prima. Alleen hij heeft totaal geen rust in zich. Met Papa en mama op de kamer al helemaal niet. Voor hem is het leven een grote speeltuin :) heel leuk en gezellig maar daardoor slaapt hij pas als hij niet meer kan (zo tegen een uur of 11). Door die 5 minuten alleen op z'n kamer met wat geluid gaat hij lekker liggen en slaapt hij binnen 2 minuten. Maar goed hij moet dan wel gaan liggen dat is meer zijn probleem haha

De tv was meer een noodoplossing. Fijn om andere tips te lezen. Thanks!

15. zonnestraal21

Hij is 2 en echt dit geeft hem alleen maar energie.. hebben we allemaal al gedaan, elke avond een flinke ronde (ruim een uur) lopen, rennen,speeltuin. Gevolg een hyperactief kind dat helemaal niet meer slaapt..

Langer boekje lezen trouwens ook. Hierdoor wordt hij enkel vervelend, wilt hij spelen, gaat rennen (op z'n bed) springen het hele riedeltje. Dus dat is ook geen optie meer:D

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Mijn oudste heeft ook veel moeite met fysiek ontspannen, wij masseren haar vaak even in bed. Gewoon even de benen, rug, schouders, terwijl zij rustig ligt. Ze moet echt leren ontspannen en 'landen'. Werkt de ene keer beter dan de andere, de laatste tijd is ze weer vaak wakker tot laat. Maar tv of tablet doen we echt niet, dat associeer ik juist met slechte slaapgewoontes...

17. zonnestraal21

Top! Ga alle tips opschrijven en proberen. Liever zulke dingen dan de tv:)
    Stom dat ik daar zelf niet aan dacht;):)

18. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik zou ook zeker geen tv op zijn kamer zetten.
    Als hij geen rust in z'n kont heeft, heeft hij dan niet teveel energie? Kun je hem niet laten sporten om die energie kwijt te raken?

19. zonnestraal21

Rennen, spelen,wandelen geeft hem enkel energie.

20. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Precies hetzelfde hier.

Share This Page