Is dit normaal voor een kater?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Goed om te horen dat hij zich beter voelt!

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen zeggen dat ze maar
    ' gewoon even de hap moet bellen'. Uhh de hap is voor spoedeisende zorg die niet kan wachten tot een werkdag (dus morgenvroeg). En i edereenmaar afvragen hoe het toch komt dat de gezondheidszorg zo duur is geworden in Nederland...

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou hem nog even een grote schop onder zn hol geven

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Ik vind dat ook een beetje overdreven hoor...
    Nog even getwijfeld of de snee in z'n kin misschien gehecht zou moeten worden maar dat viel mee.
    Hij heeft twee pannenkoeken meegegeten en is daarna weer in bed gedoken. 'Net als vroeger bij zijn ouders' ahum,jaaaja. Nou morgen doen we weer gewoon hoor. Straks 'gezellig' in mn upje BzV kijken.

5. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ja idd zo was mijn reactie ook bedoelt dat het van de zotte is om zomaar de hap te bellen. als jij belt voor iets wat een volgende werkdag ook kan hou je ook de lijn bezet voor iemand die wel iets spoedeisend heeft.

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik ben het eens dat je niet altijd zomaar de HAP moet bellen, maar daarentegen vind ik wel dat je moet kunnen bellen als je niet weet hoe je met een bepaalde situatie om moet gaan. Gewoon om advies te vragen.
    In dit geval is de kans aanwezig dat VL van TS een hersenschudding heeft. 2 Keer flauwvallen is niet gebruikelijk bij een kater.

Het advies bij een mogelijke hersenschudding is laten liggen en om de 2 uur wakker maken om zijn bewustzijn te checken.
    Goed laten drinken.

Sterkte!

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik denk eerder dat hij is flauwgevallen door het zich al beroerd voelen van de kater en dan de warme douche.

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ja dat zou natuurlijk ook gewoon kunnen ;) Maar zo te lezen gaat het ook alweer beter met hem.

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik zei het even omdat er wat reacties kwamen dat het toch extreem was om flauw te vallen van een kater. Maar als je je beroerd voelt (om gelijk welke reden, niet enkel een kater) is het niet zo gek dat je onderuit gaat in de douche.

Heb het zelf ook bijna eens gehad toen ik ziek was. Sindsdien ga ik echt niet meer douchen of toch niet meer heel warm als ik me echt niet lekker voel.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Idd. Mijn man hoeft niet zo thuis te komen.

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

;) Gelukkig!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zina, zoals ik al schreef, dit soort symptomen kunnen ook op iets heel ernstigs, zoals een hersenvliesontsteking of een beroerte, wijzen. En als je dan wacht tot maandag dan ben je weduwe. Dan kun je beter even bellen met de HAP, via de telefonische triage hoor je dan wel of je wel of niet moet langskomen. Daar heb je nl. triage voor.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Dit is waarschijnlijk ook gebeurd. En de tweede keer vermoedelijk omdat hij meteen weer opstond. Ik was er niet bij, anders had ik hem wel verteld even te blijven liggen of zitten.
    Volgens zijn verhaal had hij niet meer gedronken dan anders, maar waarschijnlijk in combinatie met te weinig eten en misschien niet helemaal fit en dan de warme douche..

En die schop onder zijn hol komt nog wel hoor...:p

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Als je op internet kijkt is flauwvallen in de meeste gevallen onschuldig.
    Hersenvliesontsteking gaat volgens mij samen met koorts en een beroerte kent niet alleen het symptoom flauwvallen.
    Algehele brakheid na een feestje doet mij geen alarmbellen rinkelen.

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hoeveel heeft hij gedronken dan, en wat? Daarnaast nog iets gebruikt?

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    beerenburg ja dat is geen pleuriszooi ook. mijn vader is een keer van twee borrels jagermaister een week ziek geweest. verkeerd gevallen. succes ermee

17. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Een kater IS een alcoholvergiftiging. Soms in een ergere vorm dan dat je gewend bent. Dit is wel heftig inderdaad dat hij flauw is gevallen, maar ik zou er niet al te veel aandacht aan besteden. Houd hem maar met een half oog in de gaten, als het goed is is hij nu al een stuk opgeknapt! Hij is toch zelf ook een volwassen man die kan aangeven als er écht iets niet goed zit?

En zijn eigen water/thee kan inschenken....

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hoe gaat het nu?

Ik ben gistermiddag getroffen door het norovirus, en ook 2x flauwgevallen. Dus dit zou het ook nog kunnen zijn. Schijnt behoorlijk rond te gaan!

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Wat is dat voor virus dan?

Het gaat nu overigens wel weergoed. Hij is vanmorgen langs de huisarts gegaan om te kijken of te snee in zijn kin misschien nog gehecht zou moeten worden maar dat was niet nodig. Verder is alles weer normaal.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Gewoon een forse kater. Wankel op zijn benen, zwakke maag en te warme douche. Goed uitslapen en dan een vette hao. Beste medicijn

Deel Deze Pagina