onlogische beredenatie of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door anietje, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hoi Verloskundigen,
    ik heb een vraagje, misschien heel onlogisch maar soms ga je over heel veel dingen veel nadenken.
    Ik heb mijn eisprong gevoeld op zo 7-9 en (toevallig) 6-9 gemeenschap gehad. Maandag 8-9 heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. Theoretisch zou het dus kunnen dat ik van deze eisprong zwanger ben.
    Nu kon ik vanaf 21-9 testen. Ik heb tot 22e gewacht en deze test was negatief, de volgende dag weer één test gedaan en ook deze was negatief.
    Nu mijn misschien onlogische vraag; kan het evt bevruchtte eitje mijn lichaam uit zijn gegaan door het vloeien van het verwijderde spiraaltje (ik heb toen namelijk 4-5 dagen bloedverlies gehad)? Zoja dan denk ik dat ik dus een menstratie oversla en zo nee dan waren we wel al van plan om morgen nog een keer te testen.
    alvast bedankt voor het antwoord.
    groetjes Anita

ps ik heb wel vage klachtjes zoals kleine steekjes, iets misselijk en steken/brandende borsten. Maar niet zo overduidelijk als ik dat bij Rick had.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anietje,

het zou kunnen, je zat net op een grens met alles. Ik denk dat je nog wel ongesteld zal worden als je niet zwanger bent, want vaak na het verwijderen van een spiraaltje kan je menstruatie erop anders/later komen. Dus wacht het inderdaad nog maar even af en anders nog een keertje testen. De 'klachtjes' die je beschrijft hoeven er inderdaad niet op te wijzen dat je zwanger bent, maar ja, het kan wel, dus toch nog even onzeker tot of je menstruatie of je pos test.

Groetjes Brigitte

3. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Dankjewel voor je reactie, hihi zo gek was mijn gedachtegang dus niet.
    Is het niet zo dat je menstruatie 14dagen na de eisprong valt of kan dit ook langer duren? Ik wil mezelf geen valse hoop geven daarmee, maar het maakt wel onzeker.
    groetjes Anita

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Anita,

meestal duurt het niet veel langer dan 14 dagen, eventueel 1 of 2 dagen, maar echt niet langer dan dat. Korter komt wel vaker voor.

Mirjam

Deel Deze Pagina