Draaien van rug naar buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aykietje, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Stan is van 31 juli 2008, dus over de 5 maanden!

Hij heeft nog steeds niet de intentie om te draaien, sinds wanneer kunnen jullie beebjes draaien van rug naar buik?

Ik maak me nog geen zorgen, ben gewoon nieusgierig ;)

2. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Pharrel is sinds hij 5,5 maanden is begonnen met echt draaien,
    van buik naar rug lukt hem met gemak, en van rug naar buik is soms op goed geluk nu

Als jij jou kleintje aan het verschonen bent, is hij dan niet bezig met halve draaitjes? zo begon het namelijk bij pharrel....dat hij opeens van alles wil pakken waar hij op dat moment niet bij kan...

3. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    dyonne met 5 maanden.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.833
    3.357
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is fae nu dus aan het doen, met haar ene beentje afzetten en dan half op haar zij draaien. We zitten nu echt te wachten tot ze echt een keer omrolt, al dan niet per ongeluk ;) .

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier met iets meer dan 2,5 maand van rug naar buik. Heel vroeg dus, maar terugdraaien ho maar. Dat doet hij nog steeds niet hoor. Niet eens proberen.
    Het is zo verschillend bij iedereen, geen pijl op te trekken.

6. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi,

Een maand terug begon ons zoontje een beetje op zijn zij te draaien. Maar toen helemaal niets meer een tijdje. En sinds vorige week was hij weer druk aan het draaien en doen. En afgelopen weekend was het zover, hij draait op zijn buikje (kan er nu zelfs niet meer mee ophouden ;) ) . Hij is bijna 6 maanden.

7. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Anouk was 6,5 maand, haar nichtje kan het sinds gisteren en die is nu ongeveer 5,5 maand. Het verschilt echt per kind, maak je niet druk er zijn er genoeg die pas na 9 maanden een poging doen.
    Oefen gewoon en je zult zien dat het ineens gebeurt.

Liefs,
    Duveldraakje

8. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ja dat is de eerste keer ff schrikken, maar wel heel leuk en grappig om te zien!

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan draait van rug naar buik vanaf dat 'ie 4 maanden was ongeveer. De eerste paar keer schrok 'ie er steeds van en rolde hij gelijk weer verder, zodat hij weer op z'n rug lag. Van buik naar rug rolde hij al toen 'ie net 2 maanden was.

10. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Het "gebeurt" al een maand of twee, van rug naar buik. Kom je de kamer weer in, ligt madam ineens op dr buik. Maar ze is er niet van onder de indruk en soms doet ze het daaagen, weken niet.
    Dus om nu te zeggen "onze uk rolt om", nee.

Ze reikt wel steeds meer naar speeltjes, links en rechts, dus wie weet vindt ze het weer een keertje uit.

11. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Onze dochter met 6 maandjes pas :)

12. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hai

mijn dochter is pas begonnen met draaien toen ze 6 mnd en 2 weken was

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Het mannetje draaide met 2,5 maand voor het eerst van buik naar rug en twee weken later van rug naar buik maar vond toen dat het niet zo nodig meer was (gelukstreffer dus). Inmiddels draait hij continu (maar nog niet terug.. helaas) van rug naar buik en is daar weer mee begonnen met iets meer dan 4 maanden.

14. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    mijn zoontje draaide met 4 maanden van buik naar rug en met 6 maanden van rug naar buik. maar kon toen niet meer van buik naar rug draaien ;)

zou me geen zorgen maken inderdaad, komt vast wel goed.

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ise draait al een tijdje van buik naar rug. Eerst alleen incidenteel, later regelmatig en sinds ruim een week heeft ze echt door dat ze daarmee per direct van die vervelende buiklig afkomt :D Zo kunnen we dus ook niet meer oefenen om haar armpjes in buiklig sterker te maken, want ze blijft gewoon niet liggen. Als ik haar op haar buik leg, kan ik niet eens snel genoeg de camera aanzetten om de rol te filmen, want ze ligt al weer op haar rug :)

Van rug naar buik nog geen enkele interesse in (waarom zou je naar je buik willen? ;) ) Ze draait héél af en toe op haar zij, maar ook dat vindt ze nog niet boeiend genoeg. Ze tilt liever haar hoofd op als ze meer wil zien, zodat ze met gespannen buikspieren als een banaantje omhoog ligt...

Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat ze doorheeft dat er een wereld voor je open gaat als je zelf kan rollen!

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice is ook van 31 juli ;)
    maar die doet ook nog geen pogingen hoor op de zij moet ie al moeite voor doen

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Haha.. ik hoop voor je dat het niet lang duurt, maar die van mij heeft het nog steeds niet begrepen hoor!
    Hij KAN rollen van rug naar buik vanaf ong 6,5 maand. (Van buik naar rug al voor de 3 maanden, idd om maar niet op zn buik te hoeven liggen.)
    Maar tot op heden ziet ie er t nut niet van in..
    Als een speeltje te ver weg ligt, nou dan zijn zn handen of voeten ook leuk om mee te spelen.

@TS: ik zou me geen zorgen maken hoor, en er nog wel even van genieten.. nog even en je kan er overal achteraan hollen ;)

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    die van mij is van 18 julie en draait de hele dag, hij kan alleen nog niet terug rollen dus ik moet hem ongeveer 60x per dag terug op zn rug leggen hahahaha

19. Niet meer actief

Kay draait zich als die bij mij in bed ligt van zn rug op zn zij.. doodeng want af en toe draait die op zn buik :( of ja draait.. rolt die door en dan weet die dus absoluut niet meer hoe die terug kan ofzo

20. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey allemaal, bedankt voor de reacties, ik maakte me geen zorgen hoor, ik was gewoon benieuwd. Ik kijk er gewoon naar uit wat de volgende stap gaat zijn.

Hij wil continue op zijn benen staan (maar dat mag hij nog niet) en op zijn poep zitten, liggen is echt zijn ding niet. Hij vind het wel heel leuk om te draaien als ik hem er bij help maar zelf heeft hij geen intentie, ik wacht gewoon wel af.

Deel Deze Pagina