Ik weet dat het normaal is om erg moe te zijn als je zwanger bent. De laatste paar weken ben ik dat ook best wel. Maar vanaf halverwege vorige week ben ik zoooo belachelijk moe! Ook gewoon slap. Als ik een trap oploop, moet ik uitrusten. Mijn hoofd rechtop houden is al vermoeiend. Ik wil alleen maar slapen. Ik ben nu zelfs thuis gekomen van mijn werk omdat ik me te slap voel om rechtop te zitten. Het is de soort moeheid die je weleens hebt als je koorts hebt. Alleen koorts heb ik niet! Gisteren maar 36,6 graden, dus erg laag zelfs. Ik had gekeken wat mijn bloeddruk was en deze was 114/64, terwijl normaal 124/80 is. Kan het hier mee te maken hebben? Of heb ik ijzer tekort? Sinds dit weekend heb ik ook een prop in mijn keel, misschien keelontsteking? Wat denken jullie, zal ik de dokter bellen? Donderdag moet ik voor een intakegesprek naar de vk, daar testen ze toch ook je bloed? Zal ik daar op wachten?
Ik ben ook echt vreselijk moe geweest. Zelfs al voordat ik een test gedaan had, wist ik gewoon dat ik wel zwanger moest zijn. Ben echt nog nooit zooooo moe geweest als die eerste weken. En bij mij is het nooit echt helemaal weggegaan, helaas. Heb wel alles kunnen doen (werken ook) maar wel alles stuk rustiger dan anders. Als je het redt, zou ik gewoon het aankaarten bij de vk. Zij kan dan inderdaad je bloed testen op ijzer. Maar ik denk dat het gewoon de moeheid is van de zwangerschap... het klinkt namelijk heel herkenbaar! Succes en mijn tip: gewoon gaan rusten als het kan, slapen als het kan en er aan toegeven. Er zit niks anders op (vond ik namelijk in het begin echt heel erg lastig... om bijvoorbeeld geen dingen meer met vriendinnen enzo af te spreken...)
ik ben ook meeega moe geweest... (nu nog steeds wel) En dan zo moe dat ik van 9 uur tot 1 uur de volgende dag sliep en dan OOK een middag dutje van een uurtje of 2... mijn ijzer was overgens wel goed... Deze word inderdaad getest bij de VK
Tis heel normaal ik dacht eerst in t begin ook aan laag ijzer enzo.. maar alles bleek goed te zijn... Ik slaap sinds ik zwanger ben overdag zo vaak mogelijk... Als ik t niet doe val ik om! En ik heb dat NU nog steeds! Maar vervelend is t zeker
Jeetje dat is wel lastig ja! Ik ben zelf ook erg moe geweest, maar heb toen ijzerpillen gekocht bij de drogist en ben ze gewoon gaan slikken, om te kijken wat het deed. Binnen een week had ik mijn energie weer terug! Neem je rust meid, de eerste weken heeft je lijf heel wat te verduren.
Ik was ook zo vreselijk moe het eerste trimester! Kon wel heel de dag slapen en deed 's middags ook vaak even een dutje en dan 's avonds sliep ik ook weer goed. Nu is dat over. Het wordt minder hoor, echt!
Dus van die ijzerpillen kun je gewoon preventief nemen? Het kan geen kwaad als je ze neemt en het ligt achteraf niet aan je ijzer? Door die keelpijn slaap ik zo slecht! Het is echt geen goeie combi, moe zijn en niet kunnen slapen!
ik heb het momenteel ook. tussendoor slapen op de bank ofzo. mijn bloeddruk is overigens ook laag. 61 over 103. die zal normaal ook wel hoger zijn. hartslag was ommenabij de 75. maar ach...komt wel weer goed denk ik. gewoon rustig aan, zowel thuis als op het werk denk ik. xx Cat
Ik heb nooit gehad dat ik sneller moe ben geworden, wat ik wel heb is dat ik snel buiten adem ben en niet echt veel conditie meer blijk te hebben om nog te wandelen ofzo maar slapen doe ik helaas enkel snachts. Ik zou overdag best wel graag eens een dutje kunnen doen.
Ik was ook extreem moe de 1e weken. Het is ook logisch, want je lichaam heeft alle energie nodig om je baby goed aan te maken en te laten groeien. Ik zelf slik sinds het begin multivitaminen/voedingssuplementen voor zwangere vrouwen van Dagravit. Hier zit alles in wat je dagelijks nodig hebt incl. ijzer en foliumzuur. Plus dat als je eens geen zin hebt om gezond te eten, je kleintje toch alles krijgt. Zoiets zou je ook eens kunnen proberen?
Bedankt! Dat kan ik inderdaad wel eens proberen. Ik lust geen brood meer en ik heb nooit meer zin in vlees, dus ik ben bang dat ik wel e.e.a. ga missen aan voedingsstoffen! Tnx voor de tip!
Dan is dat zeker een aanrader. Je kindje heeft alle voedingsstoffen nu hard nodig voor een goede ontwikkeling. En tegenwoordig is iedereen gehaast of let je niet goed op wat je eet, dat het wel handig is. Gewoon elke dag zo'n pil naar binnen en je bent er vanaf. Van Dagravit zijn ze wel duur. 100 pillen voor 15 euro, maar je hebt ze ook van VSM en eigen merk geloof ik. Als het maar voor de zwangere vrouw is Die supplementen zijn namelijk aangepast qua hoeveelheid.
Eerste even je hb-gehalte laten prikken voordat je zelf gaat dokteren met staalpillen! Een te hoog ijzergehalte in het lichaam kan leiden tot chronische vermoeidheid of beschadiging van organen zoals de lever, de darmen en het hart. De moeheid kan ook komen door de hormonen, je slechte slapen van de keelpijn, een te lage bloeddruk, een te lage bloedsuikerspiegel. In zwangerschapsvitamines zit alles wat je nodig hebt, slik je die al? Ijzer kan je halen uit: volkorenbrood, groene groentes, vlees, appelstroop, rozijnen. Als het goed is krijg je donderdag een formulier mee om bloed te prikken op oa je hb-gehalte en bloedsuikerwaarde. Ik zal even wachten op die uitslag en wat de vk zegt ipv nu alvast zelf te gaan dokteren!
Ik ga die vitamines zo halen, die heb ik nog niet. Ik wacht sowieso even mijn bloeduitslag af voordat ik aan staalpillen ga beginnen.
In die vitaminepillen zit ook staal en ijzer als het goed is. Dus zou je daarnaast geen extra staaltabletten hoeven te nemen. Staaltabletten moet je alleen nemen als het je geadviseerd wordt door VK of HA. Niet zelf mee aan de slag gaan, want teveel is juist weer niet goed. In pricipe heb je aan de zwangerschapstabletten genoeg en heb je je dagelijkse hoeveelheid van alles binnen.
had ik ook... ontzettend moe vanaf het moment dat ik wakker werd was ik al moe. ik kon niks en deed ook niks maar dat hoort er echt bij en ik geloofde het niet toen de vrouwen hier zeiden dat je ff moet doorbijten want het gaat over..maar het is el echt so. nu kan ik alles weer en ben alleen moe als het bedtijd is. maaarr daarnaast had ik ook een tekort aan ijzer maar ik wist niet dat ik zwanger was dus ging ook niet over op een gezond eetpatroon, kreeg niet voldoende vitamientjes binnen. maar geloof me het gaat over
Ik ben nog steeds super moe. Mijn ijzer en mijn bloeddruk zijn goed, maar die moeheid blijft. Ben er ook helemaal slap en vaak ook duizelig van. Geen idee waar dat nu nog aan kan liggen... Hoop voor jou dat het bij jou gewoon lekker bij 12 weken over gaat!
Ja pfff nou dat hoop ik ook! Anders zijn ze ook niet heel gelukkig met me op mijn werk! Ik heb het daar nog niet verteld, deze week hou ik het op een keelontsteking maar volgende week zal ik eraan moeten geloven!
Ik ben vorige week de hele week thuis gebleven, en deze week was ik weer begonnen met werken, maar vandaag helaas weer ziek moeten melden. Blegh.
Ik herken het. Moe moe moe echt futloos. Helaas is het bij mij niet overgegaan. Ben nog steeds erg moe. Maarik ben misselijk geweest dus ik ben allang blij dat dat weg is en dat ik moe ben. Maar bij de meeste vrouwen word het minder of gaat het weg.