Zwaar lichamelijk werk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bets, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bets

Bets Lid

17 okt 2008
    52
    0
    0
    Hoi meiden,

ff een vraagje over het werk en zwangerschap:

Ik weet dat je tijdens je zwangerschap niet te zwaar mag tillen.
    Ik vraag me af vanaf wanneer dat is en tot wanneer.
    Kan hier niets over vinden op internet.

Ik ben ambulance verpleegkundige en ontkom er soms niet aan om veel en zwaar te tillen.
    Ik vind het nog te vroeg om het op mijn werk te vertellen dat ik zwanger ben, dus ja...niet tillen: daar ontkom ik soms niet aan!

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    tot de tijd dat je het verteld hebt heel goed op letten hoe je tilt,goed alle spieren aanspannen dat er niet teveel druk op de onderkant komt te staan met tillen.

Meer kun je niet doen op dit moment

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
  4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    opl heb mezelf in het begin aan ongeveer 10 kilo gehouden. Maar je merkt t zelf ook wel als je te zwaar getilt hebt hor ik zelf krijg dan mega bandenpijn.
    verder zijn bij mij de arbo regels (horeca) vanaf 20 weken niet zwaarder dan 5 kilo en max 10x per dag en vanaf 30 weken niet vaker dan 5x per dag.
    maar ik denk dat dat wat betreft zwangerschap overal het zelfde is.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ook binnen de zorg gezeten en ik zal je eerlijk zeggen bij Daan wist me werk het als eerste omdat ik gewoon niet als zwangere dat werk mag doen.
    Ik zou het eerlijk gezegd wel zeggen op het werk zodat ze er rekening mee kunnen houden niet alleen met tillen maar ik neem aan dat je soms in wat gevaarlijke of lastige situatie's komt en lijkt mij als collega erg fijn om te weten dat er wat meer op je gelet word

6. Bets

Bets Lid

17 okt 2008
    52
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

De Link die Annemarie stuurde is ook wel bruikbaar! Staat allemaal goed in beschreven! Thnx.

Maar ja 't is pas 4 weken....en dan al vertellen....wel leuk natuurlijk, het liefst schreeuw ik het al naar mijn collega's...
    Maar dan zou ik dus bij elke collega (dus ook van een andere dienst) moeten vertellen dat ik zwanger ben en niet te veel mag tillen of lastige cq gevaarlijke situaties wil mijden....maar ja, alles voor mijn beepje!
    Ik ga het maar even overleggen met m'n vriend!

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    miss heb je een collega met kinderen dat je haar in vertrouwen kan nemen en aan haar vragern hoe zij dat heeft gedaan?

8. Bets

Bets Lid

17 okt 2008
    52
    0
    0
    Ik heb het wel mijn vaste maatje verteld (mannelijke collega), maar daar rij ik niet altijd mee samen (wel de nachtdiensten) maar verder wil het nog wel eens wisselen met collega's.
    Er werken bij ons niet veel vrouwelijke collega's. 5 in totaal waarvan 1 met kinderen en nu dus 1 op komst. Maar zij is nogal een flap uit, haha. Ik weet niet of het verstandig is om het haar te vertellen....

9. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    De arbo regels die Cilla24 aan haalt zijn geloof ik overal van toepassing :)

10. sweetnesey

7 nov 2008
    77
    0
    0
    Breda
    Ik werk zelf ook in de zorg.
    Gister voelde ik het dus echt aan me onderbuik ergens dat het toch zeer doet niet echt pijn ofzo maar wel gevoelig.
    Dus gewoon opletten hoe je iets doet denk ik.
    Ik weet wel dat ik niet meer op die manier iets ga tillen.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tip die ik kreeg van de fysio: Voordat je de tilbeweging gaat maken je bekkenbodem aanspannen. Alsof je je plas ophoudt, zeg maar... Dan zou het beter moeten gaan.. Alles is nu gewoon wat slapper, heel normaal, maar wel vervelend.. :)

Ik werk ook in de zorg, alleen heb ik nu niet meer zo'n zwaar werk in vergelijking met mijn eerste zwangerschap. Toen zat ik al met 20 weken gedeeltelijk in de ziektewet door verkeerd tillen en te veel willen doen. Opletten dus! :D

Deel Deze Pagina