is dit normaal ?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door michellle81, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    meiden ik heb bijna 6 wk geleden een ks gehad nu is het litteken mooi dicht en zo ,maar daar boven is het helemaal opgezet en dik niet rood of zo hoor ,maar echt opgezet is dat normaal ?

2. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Als je het niet vertrouwd zou ik naar de dokter gaan

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dat heb ik ook, is volgens mij littekenweefsel. Ben je al op nacontrole geweest? Zo niet, dan zou ik het even aankaarten.

4. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    maar gaat dat dan nog wel weg of blijft dat zo ?

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Moeilijk te zeggen want ik heb nog steeds wat kilo's teveel, ik denk dat het wel redelijk snel wegtrekt.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik had het ook, maar het is heel mooi weer weggetrokken. Eerst leek het alsof er een bult boven tegen het litteken hing, maar nu is het gewoon weer plat en zie je alleen nog maar een smal streepje van het litteken.

7. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    net naar het zh gebeld ,en heb vrijdag de nacontrole ,het was niet nodig eerder te komen ,maak me toch zorgen er zit echt een grote bobbel boven het litteken vooral aan de rechterkant ,dalijk is er van binnen iets niet goed of zo of zou het normaal zijn ?
    kan nog iemand mij geruststellen ?

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sorry, ik kan je niet geruststellen. In tegendeel eigenlijk. Zal mijn verhaal niet verder vertellen... Houd het heel goed in de gaten, m.n. of het niet rood wordt. Controleer je eigen temperatuur als je je niet zo fit voelt en als je het niet vertrouwt zou ik zeker eerder naar de HA of het ziekenhuis bellen/gaan. Succes!

9. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Over het algemeen doorgaat 'n litteken 'n proces wat in 't begin rood/paars kan kleuren en dik/opgezet eruit kan zien. Dit is normaal en gaat vanzelf wel weg. Maar het heeft echt even wat tijd nodig.
    En idd, als je 't niet vertrouwt altijd even aan de bel trekken bij je arts.

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Dat had ik ook, dat het rondom het litteken van mijn ks opgezet en dik aanvoelde. Ik heb het litteken elke dag gemasseerd met bodylotion, antistriaecreme of verstevigende creme om het soepel te maken. Dat heeft goed geholpen bij mij.

Na een aantal maanden zag je er niet meer van dan een heel fijn streepje. De huid rondom het litteken is weer mooi glad en plat. En tijdens de afgelopen zwangerschap heb ik gelukkig weinig last gehad van het litteken, op af en toe een beetje trekkerig gevoel na.

Maar houd inderdaad goed in de gaten of het niet rood en warm wordt, of dat er etter uit het litteken komt. Want dan zou je een ontsteking kunnen hebben.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina