Hallo allemaal, Zoals jullie zien ben ik net zwanger. dat denk ik in ieder geval. Ik had vanmorgen een twee test gedaan(1e was zaterdag, bijna niet zichtbaar posi) en vanochtend was hij toch duidelijk zichtbaar maar wel licht. Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts en morgen kan ik langskomen. ik moest de afspraak op werk maken dus kon niet doorvragen. Nou lees ik dat huisartsen nog maar heel weinig een bloedtest afnemen? Wat is jullie ervaring hiermee? Ik wil het graag heel zeker weten.. als ze geen bloed wil afnemen, heeft het dan wel zin om te gaan? ik had begrepen dat ze je toch een stukje op weg helpen. met info e.d.. Graag hoor ik van jullie!!
Mijn huisarts nam geen bloed af hoor, hij geloofde mij op mijn woord, verder ook geen test gedaan daar. Ik kreeg wel info boekjes mee en info over moeders voor moeders. Verder toen een vervolg afspraak gemaakt en echo doorgesproken, formulier meegekregen voor 1e echo. Nu is mijn huisarts ook mijn verloskundige, dat maak je niet zoveel meer mee Maar gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!
Ik ben helemaal niet naar de huisarts geweest, en volgens mij hoeft het ook niet per se. Hij geeft je inderdaad wel informatie, en doet misschien nog een extra test als jij niet helemaal zeker bent. Verder, als je niet heen wilt hoeft het niet. Je hebt geen verwijzing nodig voor de verloskundige, dus je kunt gewoon een praktijk bellen en vragen of je een afspraak kunt maken. Die kan eventueel ook een echo voor je maken, of ze kan je verwijzen.
Ik ben niet naar de ha geweest hoor, ze doen over het algemeen idd toch geen bloedtest. Als de test zwanger zegt, dan ben je dat ook hoor.
Ik heb ook geen bloedtest gehad, maar wel info over waar ik bij de eerste echo moest zijn en waar ik een verloskundige kon kiezen.
Nee hoor, geen bloedtest, die gewone zwangerschapstesten werken prima, dus dat doen ze niet zo snel. Wel gebeld om het door te geven en dan krijg je het telefoonnummer van de verloskundige.
Ook mijn HA vertrouwde gewoon op mijn melding dat de test positief was. Maar mijn test was heel duidelijk. Je kan bij het maken van de afspraak wel melding maken dat hij licht is, misschien dat ze het daar nog een keer doen, dat heb ik ook wel eens gehoord. Je kan ook gewoon over twee dagen nog een keer testen, dan moet hij echt wel en stukje donkerder zijn. Ik ben zelf wel meteen naar de HA geweest, maar ik stond ook onder controle ivm ondergewicht die maanden ervoor. Mijn HA heeft sowieso de gewoonte om patienten bij de eerste zwangerschap eerst zelf te zien. Ik moest wel om bloed, maar dat was voor Rubella antistof, hiv, lues, HB, en suiker- zodat dat bij de vk niet meer hoeft.
hij heeft mij medicatie geallarmeerd in het computer dosier, zodat ze stoppen met de levering tot ik bevallen ben, en verder zei hij dat ie r niets mee doet en dat daar de VK het overneemt. dus neuh oudewetse HA dingen zijn bij mij niet geweest
Hier ook geen bloedtest gehad van de HA, kreeg een telefoonnummer mee van de VK en daar werd ik verder geholpen
he bedankt voor jullie reacties! Dat heeft mij weer wat beter voorbereid op morgen. ik ga er inderdaad maar vanuit dat ik gewoon info mee krijg, wat vragen kan stellen en evt. een test als ze dat nodig vind.. En nog iets.. wat zouden jullie doen? een kennis, zo goed als vriendin van mij is verloskundige. we zijn niet zo goed bevriend dat ik haar direct vertel dat ik zwanger ben, maar haar expertise kan wel van pas komen. zondag komt ze op visite. zal ik het haar vertellen of niet? mijn schoonmoeder was ook verloskundige, dus aan haar zal ik ook veel hebben. dit weekend gaan we het onze ouders vertellen! mijn ouders willen zo graag opa en oma worden, maar mn schoonmoeder vind ons te jong volgens mij..(ben 22 en 3 jaar getrouwd, dus zo jong is dat nou ook weer niet)
De assistente zij bij de eerste dat ik daar een testje ik kon laten doen daar zodat ik niet steeds een test hoefde te kopen. Toen ik zei dat ik zelf een test gedaan had en had daar maar een heel licht streepje op stond zei ze dat ze dan geen test meer hoefde te doen. Dus misschien dat hij nog een urine test doet maar denk het niet. Wel zal hij willen weten wanneer je ongesteld geweest bent om je de uitgerekende datum uit te rekenen. Nog gefeliciteerd en geniet ervan!
Nee ik kreeg ook geen bloedtestje, wel had ik telefonisch doorgegeven dat ik zwanger heb getest. En daarna heb ik zelf de gyn gebeld voor een eerste echo (die was 3 weken later).
hey ik ben naar mijn ha geweest hij had enkel urine nodig maar nam bloed om te weten hoe ver ik was met de zwangersschap xxx
Ben meteen naar een vk gegaan en heb me ingeschreven, niets geen HA gesproken of gezien. Poeh en wat je vriendin vk betreft, dat is helemaal aan jezelf. Als jullie het aan je schoonouders en ouders gaan vertellen dit weekend dan kun je van haar al heel veel leren en vragen stellen. Denk niet dat die vriendin iets anders of meer info voor je heeft dan wat je al gaat krijgen.
hoi, ik heb de huisarts de ochtend van de posi test gebeld. met de vraag of hij een ectra testen kon doen voor extra zekerheid. ik moest de volgende ochtend urine brengen. en ik kreeg smiddags de uitslag. verder geen info gekregen. de assistent zei dat ik gewoon een vk kon bellen hier in de buurt om me aan te melden.
Toen ik bij de huisarts kwam, moest ik urine inleveren.Hij heeft ook meteen gekeken of ik blaasontsteking had, wat ook zo bleek te zijn. Ik heb wel gevragen waarom hij dat deed, maar dat komt omdat je vaak denkt dat het vele plassen bij de zwangerschap hoort en niet meteen wordt gedacht aan blaasontsteking. Ook omdat je niet eens pijn hoeft te hebben, wat normaal wel is bij een blaasontsteking. En hij heeft meteen formulieren ingevuld dat ik bloed kon laten prikken, zodat ik dat niet bij de vk nog hoefde te doen.
Ik heb de HA wel gebeld toen ik wist dat ik zwanger was maar ik werd direct door verwezen naar de VK. Ze hebben volgens mij alleen een melding gemaakt in hun systeem
Ik ben niet bij de huisarts geweest ik heb hem wel ingelicht ivm eventuele medicijnen die ik misschien moest nemen tijdens de zwangerschap
Ik ben ook naar de HA gegaan, omdat dit op de test stond maar de HA vroeg me wat ik kwam doen.. Enige dat hij heeft gedaan is het genoteerd in mijn dossier en wat folders gegeven. Hij geloofde me op mijn woord en ik moest maar contact opnemen met de VK. Maar als je zo twijfelt, waarom pak je dan niet een Clearblue test die digitaal aangeeft 'zwanger' of 'niet zwanger'?