Hoi, Mijn meisje wordt begin juni alweer 1 jaar. Ik wil graag de kindjes op het kdv trakteren maar weet echt niet precies wat.....omdat ze natuurlijk allemaal nog zo klein zijn vind ik het lastig. Zou soesjes iets zijn? Is zacht en vinden de meeste kids volgens mij wel erg lekker.... Hoor graag wat andere tips! Alvast bedankt! Groetjes Claudia
ik vond het ook lastig omdat er zoveel verschillende leeftijden zijn. Ik heb uiteindleijk gekozen voor uitdeelboekjes, daar hebben alle leeftijden plezier van
Ik zou zelf eerlijk gezegd iets gezonders doen, ik zou 't niet echt op prijs stellen als mijn zoontje een soesje zou krijgen als traktatie, toen die nog 1 was. Bij ons kdv hebben ze ook een gezonde-traktatie-beleid (al houdt lang niet iedereen zich daar aan hoor ). De meeste doen iets van fruit (mandarijntje ofzo) of rozijntjes (vaak die van de hema, met yoghurt) en daar dan een klein cadeautje bij (heel vaak bellenblaas, soms een klein voorleesboekje, een stuiterbal, etc. etc.).
ik zou ook voor een gezonde traktatie gaan, wordt door veel ouders gewaardeerd. Die boekjes zijn heel leuk, maar als je iets eetbaars wil geven: iets met rozijntjes ofzo???
Milan heeft vorige week getrakteerd omdat hij 1 jaar is geworden. Ik heb bekertje (kartonnen, met gekleurde stippen) bij de hema gekocht. Danoontje erin, cadeaufolie erom, lintje erom en kaartje met Milan 1 jaar eraan. Leuk, maar ook makkelijk!!!! Ik stond het echt super leuk uitzien. Mama was er helemaaaaal blij mee. Alvast succes met knutselen en (het duurt nog even) een hele leuke verjaardag toegewenst!!
Charlotte heeft 2x een tractatie van een 1-jarige gekregen. Eentje was 3 kleine badeendjes in folie verpakt, altijd leuk voor in bad en eentje was een doosje rozijntjes, waarop met papier armpjes, voetjes en een hoofdje waren geknutseld. Ook origineel dus. Ik zou zelf niet gelukkig zijn als mijn 1-jarige een soesje zou krijgen als tractatie... vind dat nog een beetje vroeg persoonlijk.
ik had deze gemaakt.... en het neusje was dan een danoontje... (voor de kleinsten zo'n 4 maanden danoontje of fruit hapje uit zo'n kuipje)
Het schijnt dat rozijntjes niet gezond zijn voor kleine kinderen..zit enorm veel suiker in..werd zelfs gezegd dat het nog beter zou zijn een zakje chips te eten ipv rozijntjes.....tja...zou dat ook niet gedacht hebben hoor... Maar iedereen bedankt voor de tips! Ga maar eens bij de hema kijken...doe iets gezonds en een dingetje erbij zoals een boekje ofzo...en dan in een leuk uitdeelzakje..
Het zijn de vruchtensuikers die ze in die rozijntjes bedoelen, het hele verhaal is in de media nogal uit zijn verband gerukt hoor.... Maar veel succes met knutselen en uitdelen!
Lijkt me sterk. Een rozijn is gewoon een gedroogde druif. Kijk er zullen vast wel 'gezondere' dingen zijn dan rozijntjes, maar chips, nee dat maak je mij niet wijs..
Een leuk idee is misschien de nijntjebroodjes van bakker bart ? en op de onderstaande site kan je ook hele leuke traktatie's vinden. www.party-kids.nl de nemo-visjes zijn leuk !! en gezond traktaties Nemo: visjes van mandarijnen - www.party-kids.nl veel succes !!
Die site die hierboven werd gegeven is idd heel goed. Zelf hadden we een bellenblaas gedaan (met zelfgemaakt etiket) en een doosje rozijntjes. Iets met fruit lijkt me ook altijd goed! We hebben ook al verschillende traktaties gekregen en wat ik een leuke vond was een potje klei met een vormpje. Ook een paar kleine kleurpotloden met gum vond ik een leuke traktatie. Verder had iemand van die kleine notitieboekjes (voor kids) dat was ook wel grappig. Succes!
Toen Kirsten 1 jaar werd heeft zij nijntjes koekjes uitgedeeld en voor de allerkleintjes danoontjes. Zij heeft al vaker kadootjes gekregen van de jarige , van potloden, voorleesboekjes, badeendjes, ballonnen, fluitjes etc etc Ik snap dat niet, je kind is toch jarig dan ga je toch geen kadootjes geven?? Ik zou het gewoon lekker makkelijk houden...
Dochterlief is afgelopen april 1 jaar geworden. Ik had kleurboekjes, potloodje, ballon & "rolfluitje" (zo eentje die helemaal uitrolt bij blazen) in een tasje gedaan. Voor de leiding had ik wat lekkers meegenomen en ook voor de kinders had ik nog iets lekkers meegegeven. Mijn dochter heeft ook al de nodige "kadootjes" gehad hoor: potje met klei, kartonboekjes, bellenblaas, kleine autootjes. Vind het wel grappig hoor.
ik zat te denken aan iets met een soep stengels en daar vishengels van te maken verder nog ideeen? x Inger