wat zou je anders doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Dat is wat mijn vriend mij gisteren vroeg, wat ik deze zwangerschap anders zou willen doen t.o.v de eerste. ik zou niet meer gestript willen worden. ik wil bij deze gewoon net zolang wachten tot hij/zij zelf aangeeft van mama ik kom eraan. maar ik wil er niet meer bij geholpen worden.

ik heb er geen nare ervaringen aan overgehouden hoor dat absoluut niet maar voor mijn gevoel heb ik juist dat laatste stukje gemist.

wat zouden jullie anders willen doen deze zwangerschap?zou

2. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Gewoon doen wat jouw hart je ingeeft. Wil je het tot 42 wkn volhouden zonder medicatieproblemen, dan doe je dat toch? :)...

Veel moeders willen gewoon dat het op een natuurlijke wijze op de wereld wordt gebracht en daar heb ik veel respect voor.

Ik was 40+3 toen ze achter kwamen dat er 0,0 vruchtwater was. Ze hebben me ingeleid en daar ben ik erg blij om! Heb een pijnloze bevalling gehad ;)

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Tijdens een volgende zwangerschap zou ik nog meer willen genieten. De zwangerschap van mijn dochter is voorbij gevlogen, fulltime werken, trouwen, alles voor de baby kopen/regelen. Zou het bij een volgende allemaal veel relaxter doen :).

En ik wil bij een tweede graag thuis bevallen en gelijk bloed bij vragen als ik weer zoveel bloed verlies (bijna 1 ltr). Heb me een hele tijd heel slap en vervelend gevoeld.

4. flotsje

flotsje Niet meer actief

ik heb vorige keer zwangerschapsvergiftiging gehad, drie weken ziekenhuis en ingeleid met 36 weken.. dat sla ik nu liever over hihi..

nee maar even serieus.. ik ben van plan er meer van gaan te genieten.. heb vorige keer zo gestresst om vanalles.. of het wel goed zou gaan en alle dingen die we moesten kopen en regelen enz... Natuurlijk is dat nu sowieso minder maar wil dit ook bewust anders gaan doen!

5. yara1986

yara1986 Actief lid

24 feb 2010
    118
    0
    0
    Een pijnloze bevalling? Hoe doe je dat;)

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb altijd gezegd ik wil meer genieten, het heel bewust meemaken. Maar man wat gaat een tweede zwangerschap snel! Heb t idee dat ik de helft mis.

Verder ga ik deze keer niet direct na de geboorte iedereen bellen. Eerst even genieten met zn allen en dan bel ik wel iedereen en t geboortekaartje hoeft ook niet alla minuut geregeld te worden.
    Heb wat meer rust en geduld nu

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Me nog minder druk maken om de kilo's (ik kom erg veel aan..en er is gewoon weinig aan te doen ik eet geen pakjes. drink geen sapjes.) ik ben nu 2 keer 20+kilo aangekomen en t was met 3 maanden op 5 kilo na er af. dus zal nu dan ook wel goedkomen.
    toch blijft het moeilijk.

Leuke kleding kopen zodat ik me lekker in mijn vel voel. en trots zijn op mijn buikje.
    dus ook niks aantrekken van alle comentaren over hoe groot dik dun etc je wel niet bent.

al met al. gewoon genieten. ;)

8. Hmm, die combi zal toch lastig worden. Als je thuis bevalt en je hebt echt bloed nodig, dan zal je alsnog naar het ziekenhuis moeten. Thuis kan je geen bloed krijgen namelijk.

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    leuke topic! Zijn meteen heel veel tips voor alle moeders die voor de eerste keer bevallen zoals ik ;). Thanks :)!

10. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    omdat ik er bij de eerste zwangerschap er alleen voor stond en het met het minimale moest doen wil ik dit keer echt op en top genieten..

ik had toen niet de kans om een 3D echo te laten maken of een babykamer te kunnen maken omdat me zoontje bij mij op de kamer moest slapen.

nu wil ik graag kunnen doen wat ik toen niet kon maar zoals inlove al zei wat gaat de tijd snel bij een 2e zwangerschap!!

en ik laat me niet meer inleiden voor de 42 weken (tenzij er een medische reden is natuurlijk)
    ik heb me bij Kian laten inleiden omdat ik uitgeput raakte van het niet kunnen slapen en ik slaap nu liever 2 weken lang met slaapmedicatie dan weer te worden ingeleid wat 2 dagen heeft geduurd.

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Sowieso meer genieten en me niet meer gek laten praten door iedereen dat ik dit of dat MOET kopen want.... -vul zelf in - ........

En niet gaan lopen stressen in de kraamtijd omdat ik alles perfect wil doen :D

12. lennylenn

@fem: ja daar ben ik het met je over eens. ik ga echt niet meer lopen stressen in de kraamtijd! ikleek wel gek! ik had 2 weken lang belachelijk veel pijn (aambeien) ik kon haast niet lopen, zitten al helemaal niet en slapen ging ook niet en toch als er visite kwam deed ik alsof de ooievaar mijn baby had afgeleverd en ik nooit bevallen was terwijl ik verging van de pijn. zolang alles er maar prefect uitzag. de kraamzorg hoefde ook niks te doen want ik deed alles zelf. als ze kwamen had ik al gegeten en was maddi al in bad geweest. nou nu ech tniet meer!!!!!

13. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ze hebben mij in de zwangerschap van mijn dochter te lang laten doorlopen, ben met 41.5 ingeleid omdat ik te weinig vruchtwater had.
    uiteindelijk is alles misgegaan, godzijdank heeft mijn dochter het overleefd, maar het had niet veel langer moeten duren....
    Dus heb aangegeven bij de vk dat ik ABSOLUUT niet over de 41 wkn heen ga! en het liefst niet eens de 40,4 haal en heb gevraagd of ze me wouden strippen met 40 wkn maar dat wouden ze niet doen, (pas met 41 wkn) ondanks dat ze mijn voorgeschiedenis weten!!!

Dus ik moet er nog op gaan verzinnen om de 41 wkn niet te gaan halen!

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ik sla de aambeien en de enorme knip over! hahaha

nee ik zou graag tijdens de bevalling wat meer willen beseffen dat ik een kindje ga krijgen... En dat ze er bijnaaaaaa is. (ik was dat helemaal kwijt, wilde ook mn kindje niet aanpakken en bekijken..) Oja, ik wil nu echt zelf mijn kindje aanpakken! of mijn man, maar die wil het niet denk ik... (die is bang iets van de onderkant te zien;))
    Ik zou nu ook graag minder per se thuis willen bevallen, het feit dat we naar het ziekenhuis moesten vond ik zo erg. maar zo erg was het helemaal niet.
    Ook hulp bij de bevalling zou ik minder erg willen vinden. (naar het ziekenhuis, aan de apparaten, ruggenprik, knip, fundusexpressie). Het voelde voor mij alsof ik het niet zelf had gedaan, op eigen kracht..

15. lennylenn

:$ daar schrik ik wel van hoor dat ondanks ze weten waarom jij niet zolang wilt doorlopen, ze jou niet willen inleiden!!! wat een brutaliteit!!!!!!!

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou heel veel dingen anders doen. Ik zou ten eerste meer willen genieten. Daarnaast zou ik idd niet meer luisteren naar wat mensen me op proberen te leggen qua dingen kopen.
    Verder hoop ik heel erg dat ik nu niet eerder zal bevallen gewoon mooie termijn rond de 38 of 39 weken ofzo.
    En alles wbt de bevalling wat beter bespreken omdat ik heel snel bevallen ben. Maar dit kon eerder niet omdat ik met 34 weken nog over gestapt ben van praktijk.
    Ohja eindelijk een echte babykamer maken, kon bij de eerste ook niet. Ohja en ook nog leukere positiekleding kopen ik heb mezelf daarin toen echt te kort gedaan dat wil ik dan ook wel anders doen meer aandacht aanmezelf besteden.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

IK denk dat jij gewoon naar een gyn. moet bellen en het vertellen dat je vorige keer, weinig vruchtwater had en daardoor het bijna fout was gegaan. Geen gyn. die jou dan niet volledig gaat controleren en niet inleid. Vind het zoizo vreemd dat je nu geen med. indicatie hebt.

wat ook kan, maar dan gewoon voor je zelf.
    groot stuk wandelen (echt kilometers) schijnt na de 40 weken iets te zijn waardoor eigenlijk altijd de bevalling op gang komt..Het liefst zo zwaar mogenlijk.. mijn vriendin ook gedaan was 41 + 1 en het was genoeg, ze heeft haar andere 2 kids bij oma gebracht, hond meegeneomen en is 4 uur gaan wandelen over de dijk in de wind (eind jan) en volgende dag he baby!!
    Heb het ook al vaker gehoord, probren kan geen kwaad lijkt me tegen die tijd.

18. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Bijna alles. Ben met 29 weken al opgenomen. Heb Pre-eclampsie en Hellp gehad. Heel erg ziek geweest en mijn dochtertje is gehaald met bijna 33 wk. Daarna heftige periode gehad met zowel dochtertje als mijzelf. En mijn man moest nog op uitzending. Dus alles kan bijna alleen maar beter zijn deze keer.
    Afgezien van mijn prachtige lieve meid natuurlijk die alle wonden heelt.

19. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Veel meer buikfoto's maken!
    Ik dacht steeds 'dat komt nog wel als ik wat verder ben' en toen was ik ineens aan het bevallen met 27 weken. Verder ben ik helaas dus niet gekomen. Nu heb ik welgeteld 1 foto :( waar ik zwanger op sta, gemaakt met 18 weken. En ik had zo'n mooie buik op 't laatst... Spijt dus en dat ga ik de volgende keer anders doen: elke week een foto!

20. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik had me voorgenomen om me veel minder zorgen te maken en meer te genieten. Ik maar me deze zwangerschap inderdaad minder zorgen, ik heb een gevoel dat het goed zit, al vanaf het begin. Maar dat genieten is moeilijk met een klein wurm om je heen, een studie en een baan :)

Ik zou het heeel fijn vinden als ik deze zwangerschap niet net als bij de vorige met 30 weken weeen krijg. Ik heb ongeveer 4 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna thuis met bedrust. Omdat deze zwangerschap al vanaf het begin heel anders verloopt heb ik het gevoel dat dit wel gaat lukken :)

Deel Deze Pagina