Weeën zetten niet door; Tips?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door magda en ?, 7 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. magda en ?

    1 okt 2005
    62
    0
    0
    Huismamma
    Rotterdam
    Zoals jullie lezen heb ik last van weeën die niet door willen zetten. Ik ben nu 38 weken zwanger van de eerste. Loop al maanden rond met BI wat zeer pijnlijk is. Vooral nu de kleine helemaal vastligt in mn bekken :(

    Gister ben ik ook een gedeelte van de slijmprop verloren. Dus ik wacht in spanning af :D

    Misschien dat er iemand tips heeft om alles sneller te laten verlopen?

    Alvast bedankt! Groetjes Magda en ?
     
  2. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Bitterlemon drinken schijnt te helpen ivm met de stof kinine die er in zit of tonic om dezelfde reden. Hierdoor schijnt de baarmoeder samen te trekken. Wonderolie drinken schijnt dit ook op te wekken.
    Of een fijne avond met je man kan de bevalling ook opwekken ;)
    Hoop snel te horen wanneer de kleine zich meld en hoe het verder dan met jullie gaat!! Heel veel succes deze daagjes!!!

    Liefs Carry
     
  3. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Waar is die wonderolie te koop??
    (ik heb het nog niet nodig hoor, maar Magda misschien wel ;) )
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wonderolie kan je bij de drogisterij of Apotheek krijgen.
    Spits je niet te veel vast op allerlei wondermiddelen op de weeën op te wekken, want ik ben echt Liters bitter lemon verder, klussen is leuk maar levert geen bevalling het kan het allemaal wel het allerlaatste duwtje geven maar dit gebeurt alleen maar als de baarmoedermond helemaal rijp is en jij en je baby er dus echt klaar voor zijn.
    Wat het drinken van wonderolie betreft, ik heb hier ook een potje staan, 4 eetlepels zou goed zijn, maar bedenk je wel dat je de eerste tijd een 10ritten kaart voor het toilet krijgt, want je loopt helemaal leeg :cry: ..

    Mijn schoonmoeder heeft jaren terug bij mijn man ook een hele fles :) wonderolie opgedronken, maagkrampen als een gek gehad en toch kwam mijn man pas 8 dagen later...en ze zeggen ook dat de wonderolie ervoor kan zorgen dat de baby in het vruchtwater poept, maar dit is niet bewezen..

    Succes met de laatste loodjes!
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb ook gehoord dat je het hart van een ananas kunt eten, of een broodje pindakaas... maar of dit nu waar is????
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb zelf last gehad van weeen die niet wilde doorzetten ( 3 weken lang zelfs :confused: )
    De vk zei toen dat ik veel moest rondlopen (ivm zwaartekracht ) en dat heeft toen wel geholpen , de weeen hebben door gezet .
    Succes !!!

    Groetjes Joyce
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hihi dat hart van een ananas klopt, heb ik ook geprobeerd hielp bij mij niks,en smerig dat het is...blegh :confused:
    broodje pindakaas ken ik niet..ga ik maar eens even smeren ;)
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    o spannend... laat het broodje pindakaas maar even goed zijn best doen!!! (ik lach me rot als het echt werkt!!!)
     
  9. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb na een bloedprop verloren te hebben 3 dagen rondgelopen met voorweeën.
    Elke dag werd het erger en vooral in de loop van de avond.
    Dan werden de weeën heftiger en begon ik te trillen.
    Op de derde avond werden ze zo heftig dat ik 3 á 4 cm ontsluiting had en ging bevallen.

    Veel succes!
     
  10. njoy

    njoy Lid

    1 jan 2006
    8
    0
    0
    Kinderleidster
    Amsterdam
    Verse ananas schijnt te helpen, sex (klaarkomen), flinke wandeling, dat van Bitter Lemon en hart van een ananas dat ken ik niet.
    Maar je kan het altijd proberen..
     
  11. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    i.p.v. wonderolie kun je ook gewoon een eetlepel (of 2) zonnebloemolie nemen. Bij mijn eerste werkte het, 's middags genomen volgende dag bevallen. Maar je moet er wel aan toe zijn idd. Ik had het de week ervoor ook genomen en toen had ik alleen maar darmkrampen en leegloop....

    Veel succes, ik hoop dat het snel komt.

    Sas.
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Heb nu Renny's nodig van de pindakaas..hahaha...maar nog geen resultaat... ;)
     
  13. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik zou geen wonderolie nemen als ik jou was. Je hebt net je slijmprop verloren en dan is alles er klaar voor hoor, dus het komt vanzelf. Van bitterlemon moet je heel veel drinken, en dan krijg je weer last van je maag dus nog even wachten kan nu geen kwaad, hij/zij komt er echt wel uit hoor ;)
     
  14. Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat ik ook alles geprobeert heb om weeen op te wekken maar helaas niks heeft geholpen

    Als de kleine nog niet wil kan je alles wel proberen maar dan komen de weeen echt niet hoor. Geduld is het beste

    Wonderolie raad ik je echt af.Ten eerste krijg je hele erg darmkrampen en ga je aan de race en verder doet het niks. Je hebt er meer last van dat het echt werkt. En het is echt vreselijk vies.
     
  15. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    je weeen worden beter en sneller op gang gebracht als je darmen ontspannen en leeg zijn, daarom werken al die laxerende middeltjes zoals vers fruit pindakaas etc.
    Je kunt ook gewoon een flink glas verse jusdorange proberen en te zorgen dat je helemaal relaxd en ontspannen ligt en je goed concentreert.

    nou veel suc 6

    x
     

Deel Deze Pagina