hoeveel dagen hydrocortison smeren bij eczeem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Feilo09, Apr 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi,
    Mijn dochter heeft afgelopen maandag hydrocortison gekregen tegen eczeem op haar wang. Nu is het voor mij niet duidelijk hoeveel dagen achter elkaar je dit erop mag smeren. Ik moet 1x per dag smeren, had het 3 dagen gedaan en het trok goed weg. Nu hebben we het er 1 dag niet opgesmeerd en het is weer rood aan het worden :(

Vanavond maar weer mee beginnen dus, arm kind.. :(

Hoeveel dagen mochten/moesten jullie smeren?

2. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik heb het gekregen en moet 2 weken smeren. Heb wel een super lichte zalf gekregen

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook gehad en mocht de eerste keer 7 dagen smeren. Als het nu terug komt dan mag ik max 5 keer per dag smeren, mag wel 2 keer per dag smeren.
    Heb verder ook nog lanette zalf voor onze meid, dat mag ik blijven smeren, zitten geen hormonen in. Met deze 2 zalven is het goed onder controle te houden

4. Bri

Bri Niet meer actief

7 dagen lang, 2 keer per dag (behalve in knieholte en elleboog, omdat het hier dunne huid op huid is, daar mocht ik maar 1 keer per dag).

5. krumpie

krumpie Actief lid

Dec 4, 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ik heb toen ook geen duidelijke hoeveelheid mee gekregen
    mocht 1x per dag smeren maar dat was het

heb toen 1 week volledig gesmeerd, daarna ben ik om de dag gaan smeren, toen om de 2 dagen, om de drie dagen en daarna gestopt

had er ook nog een lannette zalf bij die ik 3-4 x per dag smeerde, daar ben ik nog wel een tijdje mee door gegaan. maar op een gegeven moment ook gestopt en die smeer ik nu alleen nog als ik voel dat het weer droog of rood begint te worden.

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier ook één keer per dag en dat 7 dagen achter elkaar...

7. btje

btje Actief lid

Nov 24, 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik mag twee keer op een dag smeren, 4 dagen achter elkaar. Dan 3 dagen niet smeren en eventueel dan weer 4 dagen wel smeren enz...
    Maar hiermee krijg ik het niet helemaal weg. Het wordt wel veel beter maar blijft rood dus ik moet na drie dagen rust wel weer beginnen met smeren. Misschien probeer ik eens 7 dagen achter elkaar 1 keer per dag te smeren.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Even navragen bij je HA want het is in het gezicht en er zijn echt wel regels waar je je aan moet houden.

9. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    volgens mijn moesten wij 2x pd en dan 5 dagen wel en 2 dagen niet. na een paar weken was het helemaal weg, maar nu komt de zomer weer dus weet ik niet of het terug komt.

Share This Page