vraagje over jongetjes

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by rissy, Jun 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Mijn zoontje van 4 kan zijn voorhuid nog steeds niet helemaal naar achter krijgen,...op heb bureau hadden ze al wel aangegeven dat hij er zelf wat meer mee moet spelen,....het helpt ook al wel iets, maar toch nog lang niet genoeg.
    Kan dit vanzelf goed komen (door er zelf mee te laten "spelen")
    of zou hij er aan geholpen moeten worden,......ik ben zelf niet zo voor om hem te laten besnijden.
    Iemand ervaring of tips??????????????????

2. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    Ik wil alleen maar zeggen.. forceer niks.. komt vanzelf..

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij mijn zoontje was het ook. Wij kregen als tip in een lekker warm elke keer een beetje oprekken dan komt het vanzelf los. Bij ons heeft het geholpen.

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn is 4,5 jaar en speelt vaak met zijn piemel maar zijn voorhuidje kan nog steeds niet naar achteren.
    Heb er niks over gehoord op het cb..
    Ik ga er vanuit dat het vanzelf wel gebeurd..

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Hier op het cb is het advies veranderd, tot 5 jaar mag het niet, pas dan kun je het voorhuidje naar achteren doen.

6. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    je moet het zeker niet forceren nee want bij mijn broertje ( die trok m zelf in een keer naar achter ook tijdens het spelen misschien??) maar die kreeg m niet meer terug omdat hij nog te nauw was, dus met gillende sirenes naar het zh en besneden..

was zo sneu! hij was toen 2en half ofzo..

7. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Bij Emiel, bijna 4, is de voorhuid ook nog niet los. Op het CB zeiden ze hier ook dat we moeten oefenen in bad.
    De HA heeft bij een kennis aangegeven dat ze dit absoluut niet moet doen.
    Ik wacht maar af hoe het gaat. Mijn 2 neefjes zijn wel besneden hiervoor, dus het kan bij ons in de familie zitten.

Emiel heeft geen last van ontsteking oid.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Daarom heb ik van af baby af aan gekeken of de voorhuid er over heen kon en dat kon en elke keer gedaan( Toen het kon niks geforseert). En nu nergens last van.

Want als je dat niet doet kan er kopkaas achter gaan zitten vandaar ik het ook schoonmaakte en heb ik deze problemen met mijn zoontje niet.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mijn zoontje kan het ook nog niet naar achter. Bij CB gevraagd en die zei dat er met de 3jr9mnd checkup even naar wordt gekeken door de arts, maar dat er niets aan de hand is.
    Ergens rond 4 of 5 jaar zou het los moeten komen. Als het niet zo is, kan besnijdenis nodig zijn. Heeft z'n vader ook gehad (met 5 jr), dus het zou misschien ook wel in z'n genen kunnen zitten dat het te krap is....

10. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Bedankt voor jullie reactie's,........ik kijk het voorlopig nog ff aan;)

11. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hmm.. hoor toch andere berichten.. mijn zoontje was 1,5 toen we in t ziekenhuis waren ivm een blaasontsteking. Toen is mij door de kinderarts aangeraden regelmatig zijn voorhuid naar achter te doen omdat dit bij mijn zoontje erg strak zit enzo..
    Mijn zoontje vind het een hel ik mag er dus ook nooit aankomen..
    ook had de ka het al over besnijden indien er geen verbetering in kwam

12. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    ik maak van de week ff een afspraak bij de huisarts,....ik heb wel het idee dat het wel iets helpt.

13. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    #13 fokje, Jun 10, 2011
    Last edited: Jun 10, 2011
    onze zoon heeft net ziekenhuis traject gehad meteen te strakke voorhuid
    tegen woordig gebeurd de besnijdenis niet zo snel meer, wij hebben een hormoonzalf gekregen die we 3 weken moesten gebruiken 2 x daags 5 dagen en dan 2 dagen rust daarna na 3 weken weer komen en kon de arts hem naar achteren krijgen er zit nog een klein stukje vast maar we hebben de eikel gezien de arts vertelde ons dus wel om 2x per week in bad de voorhuid wat naar achteren te halen maar onze zoon wil dit beslist niet ik laat hem zelf vriemelen en vorseer het niet en zie wel hoe het verder loopt
    maar ze zetten echt niet direct het mes erin ;) ik geloof dat ze ook nog vertelde dat als de zalf niet voldoende geholpen had er dan wel onder narcose een oprek methode is met behoud van de voorhuid!

onze zoon die plaste altijd in een aantal stralen niet in 1x de laatste straal had hij dan in de broek want hij meende dat hij klaar was en ging dan staan en floep de laatste plas (dit noemen ze ballon plassen) dit is met behulp van de zalf overgegaan
    dit was erg vervelend want hij was al een tijdje droog maar door dat had hij vaak een nat broekje en werd hij onzeker ook is zijn huid veel ruimer (krijg hem zelf niet goed over de eikel, maar is al een stuk beter wil het niet forseren) arts vertelde dat het zo wel goed zou komen

14. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Fokje,....bedankt voor je verhaal,.......ik zal het bij de huisarts even bespreken, misschien dat we een doorverwijzing krijgen voor de kinderarts,...ik zag net dat je zoontje ook jelle heet,.....zal toch niet in de naam zitten:D;)

15. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    haha tja wie weet!!!
    en graag gedaan!!

16. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    mijn oudste zoon is met 7 jaar geholpen aan een te nauw voorhuid.
    deze was fors te nauw zei de dokter later.
    hij heeft ook meer weg moeten halen.
    mijn zoon zou er echt last van hebben gehad als hij later gemeenschap zou hebben.

17. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

Apr 17, 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    ...want? beetje rare opmerking dit..

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ehhh weenie of jullie het al wisten (velen wel mag ik hopen) maar eerste jaren mag je niks doen met t voorhuidje. dat zit gewoon nog vast en mag je niet proberen los te maken. dat gaat allemaal vanzelf.

19. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Fopspeentje,....hoezo rare opmerking? Twee vrienden van ons zeggen, dat wanneer ze de keus hadden, ze zich niet zouden hebben laten besnijden,....en ik zou echt niet weten waarom ik hem dit zal aandoen zeker gezien er andere oplossingen zijn. Wanneer het niet anders is en het medisch noodzakelijk blijkt, sta ik er geheel achter.
    Ik heb bij mijn zoontje toen hij 4 weken oud was een onderzoek meegemaakt waarbij een slangetje in zijn pisbuis moest,.....als je iets niet wilt meemaken als moeder is het wel zoiets, (misschien ook een beetje getraumatiseerd;):))
    Deze opmerking was absoluut niet bedoeld iemand te kweten of te beledigen.

Share This Page