hoi meiden Zoals ik al in een ander topic heb verteld heeft mijn vriend slechte zwemmers.Nu heb ik van de dokter een verwijzing voor de gyn gekregen.Daarbij zat ook de uitslag van de zwemmers. 5% Progr.beweeglijk Matig beweegl. 59% niet bewegend 36% dood 6% Er staat nog meer gezwets in, onduidelijk voor mij als leek dus.. O, en er staat nog een opmerking: sperma,s hebben lange staarten/ Dat van die lange staarten is toch juist goed of niet?Kunnen ze lekker hard zwemmen toch? Mijn vraag was eigenlijk: ik heb ondergoed gekocht wat lekker los zit en 's nachts mag mijn vriend geen ondergoed meer van me aan.Alles om dat zaad maar te verbeteren. Ik heb ook een maandje geleden pillen gekocht waar extra zink in zit, schijnt ook goed te zijn. Zijn er hier meiden die ook na een slechte uitslag het een en ander verandert hebben om die kwaliteit omhoog te krijgen?En is dit ook daadwerkelijk gelukt?
deze vragen stel ik omdat mijn huisarts eigenlijk niks heeft toegelicht.Hij zei dat die uitslag bestemd is voor de gyn.Maar ik vind dat ik er recht op heb om er iets meer vanaf te weten. Als ik lees dat 59% matig beweegt moet er tyoch nog hoop zijn om dat aantal te verbeteren?
@ Carmen31: Mijn vriend gebruikt ook zink+foliumzuur op advies van me arts. Bij de laatste IUI had hij opeens 4,4 mln goede zwemmers i.p.v 2,4/0,5 en 0,2 bij voorgaande IUI's. Of het daarmee te maken heeft weet ik niet, maar wel toevallig! Baat het niet, dan schaad het niet zei me oma altijd! Het proberen waard! Alles voor een wondertje toch! Hoe weet je die zaken eigenlijk van hoeveel % van alles? Groetjes en suc6! Marjo
Omdat ik de uitslag hier voor me heb liggen.. Muuske en Natasja, welke pillen gebruiken jullie precies?Hebben jullie een merk te horen gekregen van de huisarts?
@ Carmen31:Nee geen merk! Helaas.... Wij hebben helemaal geeneens zo'n lijst. Ook nooit gehad. Waar kunnen we die uitslagen krijgen? Groetjes Marjo
Ik heb die uitslag niet gekregen op die manier.. hihihi gewone vitamine c 1000 uit de drogist. Mijn gyn zei dat er geen pilletje was om de kwaliteit te verhogen.Dat is er ook niet. dus hij heeft ons ook niks aangeraden. maar in het verleden is gebleken dat dit wel hielp.
@ Carmen31: Tis het proberen waard! Haha.... Vraag wel ff of je de juiste hebt, want er zijn er meer, dus.... Groetjes en suc6! Marjo
Ik heb de uitslag meegekregen in een envelop, samen met een verwijzing voor de gyn. Die uitslag was nl bestemd voor de gyn.Dus ik hoop dat hij er wel iets mee doet, ik vind dat mijn vriend wel nader onderzocht zou moeten en daar heeft mijn huisarts niks over gezegd.Aan de andere kant lijkt mij niet dat het aan de gyn is om te beslissen wat er met mijn vriend gebeurd aangezien de gyn een vrouwenarts is...Beetje k*t dat ze ons zo in het ongewisse laten...
owja kijk, jij was bij de huisarts. ik bij de gyn. Ja maar de gyn heeft bij ons het zaad laten testen en hij kan wel weer een doorverwijzing geven voor een uroloog bijvoorbeeld.
@Muuske: welke zink tabletten gebruikt jouw vriend?De mijne gebruikt Multivitaminen en mineralen van het merkt A.G. natural health en dit zou speciaal afgestemt zijn op mannen.Verrijkt met lycopeen en zink.Lycopeen is een krachtig antioxidant en is goed voor de gezondheid van de prostaat(dit staat op de verpakking) Foliumzuurtabletten moeten we dan maar delen he
@Natasja: dat is een hele geruststelling, aangezien ik dacht dat ze mijn vriend nu verder met rust zouden laten beetje jammer is dat ik pas 1 maart terecht kan bij de gyn. en dan vind ik dat ze in de tussentijd mijn vriend wel hadden mogen onderzoeken.. Maar goed, ik begin al een beetje door te krijgen dat je in de MMM heel veel geduld moet hebben!(maar toch zonde van de tijd)
mijn vriend moet zn zaad laten testen bij de gyn maar mijn gyn heet officieel fertiliteitsarts dus die houdt zich met ons beide bezig en ik ga sowieso die pillen ook ff halen voor hem baat t niet schaad t niet toch dames?
@ carmen ik vind wel dat t lang duurt voordat je terecht kan zeg! bij mij 1e keer 2 weken en nu voor vervolg afspraak ook 2 weken maar t zal er wel aan liggen dat jij in rotterdam zit en ik in amersfoort...
jeetje 1 maart pas? ik belde net voor een afspraak en kan al weer 7 feb terecht? Idd mijn gyn is ook een fertiliteits arts dus voor beide beschikbaar.
iets anders. Ik heb gisteravond ruzie zitten maken met mijn vriend.Hij heeft aangegeven het psychisch toch wel moeilijk te vinden om helemaal te stoppen met roken.Thuis rookt hij niet, nooit gedaan ook. ook niet in het weekend.Hij rookt alleen zo'n 3 sigaretten per dag op z'n werk.Hij heeft nl best een stressvolle baan. Hij weet wel dat het tussen z'n oren zit dat roken hem rustiger zou maken, maar toch vindt hij het moeilijk om helemaal te stoppen.Hij zegt dat hij niet elke dag hoeft te roken, maar als er echt spanning is met z'n werk steekt hij er eentje op.Zou 1 sigaret per dag, alleen op werkdagen, erg schadelijk zijn?Wil hem niet dwingen om helemaal te stoppen, want het is al heel wat om te horen dat je slecht zaad hebt..Hij ziet die sigaret echt als iets waar hij rustig van wordt...Ik zou al blij zijn als hij het redt om bv om de dag er 1 te nemen... hoe moet ik dit aanpakken?
Ik zit in het erasmus, en het is een 1e gesprek...de telefoniste bood haar excusues aan, ze zei dat ze helemaal volzaten..
Ik hoop dat hij zich er wel helemaal toe kan zetten om te stoppen als hij mij in de stijgbeugels ziet liggen...Hij weet wel dat het allemaal tussen z'n oren zit, maar dat is juist zo moeilijk zegt hij.Ik kan me er zelf geen voorstelling van maken omdat ik nooit gerookt heb.Maar ik had gedacht dat die uitslag voldoende zou zijn om hem te laten stoppen met roken.Toch lastiger dan ik dacht...Ik ben al blij als het bij 1 sigaret blijft...maar helemaal stoppen zou super zijn!