Hallo! Ik ben vandaag 36.3 wk zwanger van de eerste, en ik heb een beetje een genant vraagje. Ik weet dat als je zwanger bent, je schaamlippen dikker kunnen worden ivm betere doorbloeding (en mss hormonen?) etc. Maar geldt dit ook voor je binnenste lippen? Bij mij zijn nl de buitenste lippen dikker, maar ook de binnenste, en dan vooral aan de onderkant (dus waar ze weer samenkomen, onder je "gaatje" zeg maar). Daar zit zeg maar zo'n soort "flubje" (zo noem ik het altijd maar hihi), en dat flubje zeg maar is dus (al best een aantal weken geleden overigens) behoorlijk veel groter geworden! En het lijkt wel of het om de zoveel tijd nog weer wat groter wordt. Het is ook best gevoelig. Dus mijn vraag is eigenlijk; is dit normaal? En zo ja, hoe lang na de bevalling gaat dit (en de buitenste lippen) weer slinken? Vindt dit maar niks nl.. En hangt het er dan nog vanaf of je BV geeft hoe snel alles weer slinkt? iig bedankt alvast voor het beantwoorden van mijn vraag! veel liefs van Poppie
hi Poppie, Ja dit is heel normaal en het zal vrij snel na de bevalling afnemen. Want dan staat er geen druk meer op. Het is niet onverstandig om bij de volgende controle je verloskundige even te laten kijken. zij kan je missschien wat tips geven om de zwelling te doen minderen, zodat het minder gevoelig is. Groetjes imke