Hallo, Geen idee of ik in het juiste topic zit.. maar ik zoek mensen die misschien weten of ik het senseoapparaat kan doorspelen met natuurazijn. Ik heb hem van mijn schoonouders gekregen, maar hij is behoorlijk smerig dus wil hem ook van binnen goed schoon hebben.. Maar kan ik dan gewoon natuurzijn in het waterresservouir doen en daarna doorspelen weer met water??
Natuurazijn weet ik niet maar idd meer verdunnen want schoonmaakazijn moet je al goed verdunnen en dan veel door laten spoelen. Pas geleden nog gedaan met schoonmaak azijn en doe dat al jaren, nog nooit problemen gehad. Waterkoker precies hetzelfde.
Schoonmaakazijn is minder zwaar en die moet je al flink verdunnen, dus ik neem aan dat natuurazijn helemaal veel water nodig heeft. succes!
Ik spoel onze senseo altijd door met natuurazijn, werkt prima. Doe altijd half/half dus half reservoir met azijn en half met water. Die laat ik helemaal doorlopen en daarna laat ik hem nog helemaal door lopen met water. Senseo wordt er goed schoon van, heb nooit gehad dat hij daarna is gaan lekken en ook geen azijn smaak aan de koffie.
Nou het lijkt goed te gaan inderdaad.. heb ongeveer half half gedaan ja. Nu even doorspoelen met gewoon water.. Denk dat ik dat voor de zekerheid maar even 2 keer doe.. Bedankt voor de adviezen
Wat je eigenlijk had moeten doen, maar dat is nu te laat, is een gebruikte koffiepad in de padhouder leggen. Die vangt de grote kalkkristallen op waardoor ze je leidingen niet kunnen gaan verstoppen. Ik ontkalk onze Senseo met zakjes poeder (is geloof ik citroenzuur ofzo) van Senseo, en daar staat die tip bij. Mijn gebruikte pad zit altijd vol met witte kristallen. Verder zal het ontkalken met azijn net zo goed gaan hoor. Waterkoker doe ik half water en half schoonmaakazijn en dan laten staan....niet koken want die azijndampen zijn heel slecht voor je longen.
Jahoor kan heel goed. Inderdaad wel verdunnen met water. Ik doe het altijd met mijn waterkoker en toen wij nog een senseo hadden, deed ik het ook daarmee.
Wahahaha...mijn vriend (hij drinkt koffie, ik niet) heeft altijd meteen in de gaten als ik de Senseo schoon heb gemaakt met azijn. Mijn zwager (vriend van mijn zusje) trouwens ook. Ik laat het ding notabene ook nog 3x nalopen met water. En nog proeft hij de azijn. Sinds wij een nieuw Senseo-apparaat hebben, durf ik het ding dus niet meer schoon te maken met azijn. Maar het moet binnenkort wel weer eens ontkalkt worden. Mag mijn vriend dan lekker oplossen....
Ja hij is nu al schoon inderdaad.. Maar ik vind het wel een hele goede tip voor de volgende keer en zal hem zeker onthouden..!!!
Ik heb m nu ook 3 keer goed nalaten spoelen met gewoon water inderdaad.. Maar heb ook al 2 kopjes koffie gezet en die daarna weg gegooid.. Denk dat dat ook wel helpt tegen de azijn smaak. Heb het nog niet geprobeerd haha
Hier gaat het ook prima met gewone azijn. Maar 3x naspoelen met water was idd niet genoeg. Moest het heeeel vaak doen, want bleef azijnkoffie houden. Niet zo lekker Maar op een gegeven moment is het weg.