Mijn zoontje gaat zijn 6e week in (hij is twee weken overtijd geboren) en lijkt wat van slag af. Ik twijfel of het een sprongetje is of dat ik meer op de 'regelmaat brengt rust' moet letten. Inmiddels is de ochtend wel aardig regelmatig. Als hij wakker wordt, krijgt hij eten, kroelen we even en dan leg ik hem in het grote bed. Dan ga ik me aankleden en gaan we naar beneden om te eten. Hij gaat in de box of in de draagdoek. Daarna moet hij eigenlijk gewoon mee in mijn bezigheden. Ik ben er niet te strak in, maar moet toch echt eens een boodschap doen of ga op bezoek. Hij lijkt het niet erg te vinden. Plan wel maar 1 activiteit op een dag (of ochtend, of middag). Als hij teveel jengelt doe ik hem in de draagdoek en dan slaapt hij vrij snel in. De box vindt hij vaak niet geslaagd, maar pas speelde hij er zowaar echt een tijd in. Sinds 3 dagen is dat weer weg, hij wil alleen maar bij me zijn en drinkt kort en veel. 's Avonds hamsteren om de nacht door te komen, zo lijkt het. Hij maakt al een lange slaap van 20.00-01.30 en daarna ongeveer om de 3-4 uur. Het lijkt op een sprongetje. Maar nu mijn vragen over de regelmaat. Daar staat dat je hem in de box moet leggen, maar daar is hij dus niet altijd van. Een badje geef ik om de dag en wel in de ochtend. Soms werkt het om hem bij de eerste slaapsignalen in bed te leggen, maar vaak ook niet. Dan is hij echt te wakker en ligt alleen maar te huilen. Het werkt dan -volgens mij- toch echt beter om hem even te sussen en het later nog eens te proberen. En ik vraag me af of jullie je kind altijd in hetzelfde bed leggen? Ik leg hem overdag vaak in de reiswieg in de kamer en 's nachts in zijn ledikantje. Zou ik hem altijd in zijn ledikant moeten leggen? Hij vind dat gerommel om hem heen volgens mij juist fijn. Mh, het is een heel verhaal geworden. Maar heeft iemand op- of aanmerkingen of tips? Alles is welkom, het is mijn eerste dus ik moet alles nog uitvinden
Mijn zoontje is ook 6 weken ( 2 weken te vroeg geboren). Hij slaapt overdag ook in zijn reiswieg in de woonkamer en s'nachts in de wieg op onze slaapkamer. Daardoor krijgt hij hopelijk het dag en nachtritme. Na zijn voeding mag hij ook even in de box en als hij moe is gaat hij gelijk naar bed. Soms ook gelijk na de voeding wanneer ik het idee heb dat hij wil slapen. Ook hij huilt de laatste 2 dagen veel meer. Ik laat hem dan even huilen en duurd het te lang dan troost ik hem. Meestal geef ik hem dan zijn speentje. Ik weet ook niet wat het is. Ik heb niet het idee dat je geen regelmaat hebt. Maar waarom krijgt hij om 20.00 al zijn laatste voeding? Die van mij krijgt om 22.30 en slaapt dan meestal tot 4 uur ongeveer. Of voedt je op verzoek?
Die van mij saapt nu veel beter in zijn eigen ledikant ! Hij lag bij mij de eerste weken ook veel in de wagenbak of box omdat hij de ledikant op zijn eigen kamer maar niks vond maar dat is nu eigenlijk anders om ! Ik denk dat hij de stilte boven heel lekker vind!
De box mag ook bijv. het wipstoeltje zijn, en het maakt niet uit waar je je kindje legt, maar belangrijker is dat je je kindje niet slapend ergens anders neerlegt want dan kunnen ze de kluts kwijt raken. Als jouw kindje goed kan slapen zo en dan is het toch prima? Bij mijn dochter moet het ook meer stil zijn dus zij ligt eigenlijk alleen maar boven tegenwoordig...
Dus jij hebt dat ook?! Hij is langer achter elkaar wakker en doet overdag hazenslaapjes. Soms ineens een lange slaap, maar meestal stelt het niet veel voor (3 kwartier). 's Nachts slaapt hij wel goed tussen de voedingen, dus volgens mij vat hij het dag/nacht ritme wel redelijk goed. Ik voed op verzoek en hij maakt de grootste slaap nu al een paar dagen na 8 uur. Natuurlijk verschillen mijn dagen wel. Hij zal toch mee moeten naar de super enzo. Doe wel 1 activiteit per dag buitenshuis, liefst 's ochtends. Blijf het wel lastig vinden, en wat is normaal? Een kind dat drinkt, even in de box kijkt en dan braaf gaat slapen?
Hoe kwam je daar achter dat zijn voorkeur veranderde? Pas heb ik hem na het badje wel boven gelaten, omdat hij erg moe was. Ik deed de was, rommelde wat en toen ging het goed. Maar hij slaapt half uur/drie kwartier en tussendoor soms jammeren en dan blijf ik zo aan het heen en weren, lijkt me...