vertellen famillie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline2008, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    Hallo,
    wanneer kan ik tegen mij familie vertellen dat ik zwanger ben??? na de eerste echo??want ik ben bang dat er dan iets misloopt . ik heb wel een kind en alles was goed gegaan maar je weet maar nooit.

groetjes,

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    wij hebben t bij 7 week ofzo gedaan
    mocht t foutgaan, wilde ik dat kunnen delen met mn familie
    en evt met ze kunnen praten/bellen en uit kunnen huilen

das dus net wat je wilt denk ik

3. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik heb het al op 4 weken zwangerschap verteld aan de familie !! :D haha!! En moest het foutlopen dan mocht de familie het weten...

4. Lodie

Lodie Actief lid

26 feb 2012
    222
    1
    18
    Ik heb het vanochtend aan mijn beste vriendin verteld. Ik weet dat ze haar mond wel houd en kon mijn mond echt niet houden en ik moest het aan haar kwijt.
    Ik denk dat het we onze eigen ouders het ook wel binnenkort zullen vertellen, mocht er iets mis gaan dan mogen hun dat weten.
    Voor de rest vertel ik het pas aan anderen na de 1e echo.

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb het meteen na de test tegen de opa's en oma's verteld.
    De wereld mocht het weten na de 12 weken echo.

Gefeliciteerd.:D

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb het met 5 weken ook al verteld :D
    Was zo blij kon het echt niet voor me houden :D
    Na de goede echo heb ik het nog wat collega's en vriendinnen verteld met 8 weken..
    Over 2 weken mag ik het van de daken schreeuwen eindelijk :D:D:D

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
    Ik heb bedacht met wie ik het wilde delen mocht het toch misgaan. Dus ik heb mijn familie vrij snel ingelicht.
    De rest van de 'wereld' na de goede echo met 10,5 week. Volgens de vk bleef de kans dat het misgaat na deze echo de rest van de zwangerschap gelijk.

8. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    ik ben ook zo blij en kon het echt niet voor me houden ! maar ik ben ook zo bang dat iets misloopt want ze mogen dat niet weten van mij! dat vind ik vervelend...want ze weten dat ik heel graag een kind will !

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Begrijp ik je nu goed? Je wilt wel dat de omgeving het weet wanneer het goed gaat? Dus dan mogen ze meeleven?
    Maar ze mogen niet weten dat het fout gaat? Zou je dan niet ook graag hun medeleven hebben?
    Beide keren weten ze toch dat je met kindjes "bezig" bent?

Het is bij iedereen anders wanneer ze het aan de familie vertellen. Bij de oudste hebben we het met 12 weken verteld. Bij de jongste wist mn stiefdochter het al na de positieve test (ivm meelezen op ZP), de rest van de familie pas met 15 weken :$ Maar dat had meer een ludieke reden ;)

Mn moeder werd 60 (rond mijn 15 weken zwangerschap) en ik was uitgerekend op mn vaders 60e verjaardag. Dus vroeg verjaardagskadootje voor mn vader. Mn schoonmoeder werd een paar dagen na mn moeder 75 jaar.... dus ook pas toen aan de hele familie verteld.

10. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ja zo ben ik ook!
    Niet meteen iedereen, maar wel ouders en broers, degenen die dicht bij me staan. Het is niks voor mij om het allemaal voor mezelf te houden tot 12 weken en niks te zeggen als het misgaat.

maar idd, is maar net wat je wilt! Luister vooral naar je eigen gevoel!

11. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Hoezo mogen ze dat niet weten? Krijg je dan nare opmerkingen ofzo? Als je zo'n slechte band met je familie hebt, zou ik er wel een paar keer over nadenken inderdaad...

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Wij hebben het onze ouders en broers/zussen verteld met ruim 5 weken. De rest van de familie met ongeveer 12 weken.

13. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    Elis ...nee ik heb heel goede band met mijn familie ! en ik will alleen goede nieuws delen...snap je? ik hoop dat alles goed gaat!

groetjes,

14. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He caroline, ik denk da je het beste je geveol kunt volgen en wat ook belangrijkis wat wil je partner. Ik ben nu zwanger van de derde maar is wel mijn 7 de zwangerschap en het is redelijk snel na onze dochter dus wij wachten ook tot na de eerste echo en die hebben we over 2 weken. Terwijl we het in het begin wel meteen zeiden, maar nu wachten we ook totdat we weten hoe het zit en dan vertellen we het pas.

Succes xxx joyce

15. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    precies BAS dat bedoel ik!!we willen eerst weten hoe het zit en dan vertellen! ik ben van plan om na de eerst echo het te vertellen ,eerst maar hart van mijn baby horen kloppen!!!

groetjes,

16. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het vandaag aan de famillie verteld :)
    8 weken, deze morgen een kloppend hartje gezien en gehoord. De kans dat het dan nog misgaat is miniem, dus hebben we het aan de grote klok gehangen. En ja, voor ons is familie grote klok, een paar vrienden wisten het al. Maar moest het zijn misgegaan had ik dat echt niet aangekunnen om het van alle kanten van de familie te horen.

17. Maia

Maia Niet meer actief

beide ouders wisten het z.s.m. :) juist omdat ik het prettig vind/vond dat als het misgaat we het kunnen delen. Dat heb ik vorig jaar meegemaakt en dat is toch heel fijn.
    De overige familie hoort het pas nadat we de echo gehad hebben.

18. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    wij hebben het op hoop van zege bij de eerste twee met 4 weken al verteld:)
    is allebei de keren gelukkig goed gegaan.
    dit keer tot 12 weken gewacht.. vond het een hele opgave om zolang mn mond te houden! :p
    Als er ooit een vierde komt vertellen we t gewoon weer meteen:)

19. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Wij hebben het met 7 weekjes aan mijn ouders en schoonouders verteld, ik wilde eerst wachten tot na 12 weken, maar dat kon ik niet meer volhouden hahaha. Had wel al een goede echo gehad met 7 weken.

20. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Mijn ouders hebben we het meteen na de positieve test verteld. Ook 2 vriendinnen heb ik het toen verteld. Mijn schoonouders en de rest van de familie en vrienden gaan we het pas bij 12 weken vertellen. Als zij het weten weet namelijk meteen de hele wereld het, die kunnen hun mond niet houden, haha. We wilden het mijn schoonouders eerst wel eerder vertellen, maar na gisteren met hevige bloedingen op de eerste hulp te hebben gezeten, ben ik daar helemaal van genezen... Met frummel was gelukkig alles goed, hartje klopte stevig en snel. Maar wat waren we ongerust zeg, pffff.

Deel Deze Pagina