Is dit normaal?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Linana, Mar 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

15 februari ben ik bevallen van een prachtig zoontje, alles is verder goed gegaan en na 2 weken had ik geen bloedverlies meer.

Ongeveer een week hierna zou ik weer met de pil kunnen beginnen op 7 maart, maar op 6 maart kreeg ik wat lichte krampen die op ongesteldheidskramp leken en ja hoor, weer bloedverlies, dus ik dacht dat mijn menstruatie was begonnen en begon ook op die dag met de pil.

Nu vandaag ben ik nog steeds "ongesteld", inmiddels 3,5 ongeveer verder. Het is niet helderrood, maar lijkt echt op menstruatie, af en toe wat slijmerig (sorry...), maar niet echt heftig ofzo. Het ene moment is het wat erger dan het andere, maar het is te doen met inlegkruisjes. Ik heb ook geen buikpijn, koorts of rare toestanden.
    Ik zit me nu alleen af te vragen of dit normaal is. Is dit nou mijn menstruatie of is dit gewoon weer het vloeien van na de bevalling? Gisteren zat ik op precies 6 weken na de bevalling.
    En wanneer is het verstandig contact op te nemen met huisarts/verloskundige?

Iemand die dit ook heeft gehad?

2. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Bij mij ging het de laatste keer ook ongeveer zo, alleen ben ik niet de pil gaan slikken. Het bloedverlies kon ik ook makkelijk af met een inlegkruisje. Het heeft bij mij wel een week of 7-8 geduurt voor ik helemaal "schoon" was. Mocht het bloeden na 8 weken niet gestopt zijn zou ik toch even contact opnemen met de ha. Moet je niet snel al op nacontrole bij de vk? Dan kun je het misschien ook even bespreekbaar maken?

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ok, dus het is niet heel vreemd ofzo als ik jou hoor.
    Wat betreft die nacontrole, ik mag heen maar hoef niet. Ik heb behalve dit verder niks te controleren eigenlijk, dus dit zou ik telefonisch nog even kunnen navragen.

4. Daph85

Daph85 Lid

Jan 5, 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over menstruatie na bevalling kan ik nog niet veel zeggen ( ik wacht er nog steeds op ;)) maar ik had wel beide keren na terug opstarten van de pil exact deze 'klacht'. Dus een maand lang bloedverlies, maar niet heftig, en vaak bruin/slijmerig..
    Maar bij twijfel HA of VK bellen!

5. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Ik vloeide ook na twee weken niet meer en werd twee weken later 'ongesteld'... Dit duurde een week ofzo.
    En netjes vier weken na deze 'ongesteldheid' weer..

Anders inderdaad ff de vk bellen om na te vragen!

Share This Page