Tot drie jaar opvolgmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Linn84, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zie net die reclame weer voorbij komen en vraag het me toch af ;) Er wordt gesteld dat het voor het immuunsysteem van je kindje beter is om de eerste drie jaar nutrilon te geven.

Ik was in de veronderstelling dat na een jaar geen opvolgmelk meer nodig is en je kindje gewoon "met de pot mee" kan eten en drinken. Heb ik dat mis? Ze hoeven toch niet echt tot drie jaar speciale melk te drinken? Of toch wel? Is dit weer iets puur commercieels?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat is nou reclame van de kunstvoedingsfabricanten... de grootste onzin plaatsen zij...
    Vanaf 10 maanden kan je gewoon normale melk geven. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet, want dan verkopen ze minder.

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja, dat dacht ik ook :)
    Vind het een beetje knullig. Bedoel, zeg dan dat het beter is tot 1,5 jaar ofzo, dat is dan toch nog iets geloofwaardiger dan 3 jaar ;)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ze zeggen ook dat het bijna net zo goed is als borstvoeding... en maken reclame om als je weer gaat werken te stoppen met borstvoeding. Er zijn experimenten met kunstvoeding geweest door die fabricanten in derde wereldlanden waardoor er serieus veel meer kinderen overlijden... ze huren een of andere wetenschapper in om te zeggen dat borstvoeding geen toegevoegde waarde heeft etc.
    1 grote maffia vind ik die kunstvoedingsfabricanten. Maar ja... je hebt het nodig he...

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Tot 3 jaar opvolgmelk is HEEEEEEEEEEL GOED..........................................................
    ...............................................................
    .............................................................
    VOOR DE PORTOMONNEE van de leverancier/fabrikant!! :)
    :p

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Misschien krijgen ze dan ook zo'n mooie blauwe gloed om zich heen, wat dan zogenaamd het 'goede immuunsysteem' voor moet stellen.... *shine*
    Pure commercie inderdaad!
    Lekker op gewone (half)volle koemelk vanaf een maand of 11 zou ik zeggen...

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.269
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ach, steuntje in de rug voor de moeders die ervoor kiezen om lang borstvoeding te geven. "Zie je wel, nutrilon zegt ook dat je het immuunsysteem van je kind moet blijven ondersteunen." :D ;)

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    *zoekt even de 'vind ik leuk' button voor Tupp *

Heb verder niets aan de rest toe te voegen behalve: onzinreclame ;)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    niet nodig hoor. mag wel natuurlijk, ook langer dan drie jaar als je zou willen.
    kan me voorstellen dat het handig is in een huishouden waar nooit melk gebruikt wordt en waar kind 1 beker per dag drinkt.

maar 't doet niets voor het immuunsysteem, dat is onzin.

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Vraag me af of er echt mensen zijn die het daadwerkelijk doen...op kdv krijgen ze nl op gegeven moment ook gewone melk tijdens lunch

11. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Ja maar niet voor de mijne... :$

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Steekt vinger op :p!

En nee hoor op het kdv krijgen de kinderen niet zomaar 'gewone' melk, op het kinderdagverblijf kregen de oudste ook gewoon kunstvoeding en zo ook met de jongste nu, die krijgt gewoon een poedercontainertje met kunstvoedingspoeder mee voor haar 'melk' die ze daar drinkt.

Liefs Hanneke.

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ben het met je eens dat het vergelijk met bv niet handig is, maar ze zeggen ook bijna ;). Dat er kinderen in derdewereldlanden overlijden die kunstvoeding krijgen heeft vast een relatie met de slechte drinkwaterkwaliteit, helaas...

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet alleen maar het drinkwater...

15. adi

adi Niet meer actief

Nee, ze overlijden vast aan iets wat in nutrilon zit. Dat is ook de oorzaak dat in Nederland zoveel babys overlijden aan kunstvoeding :(
    (Even je puntjes invullen voor mensen die je 'niet zo lang' kennen hier)

16. adi

adi Niet meer actief

Overigens heb ik laatst nog een rondje etiketten lezen gedaan laatst, puur uit nieuwsgierigheid. Heb de voedingswaarden in volle koemelk vergeleken met een pak peutermelk va 2 jaar.
    Uitkomst: in volle melk zit van alles meer in! Behalve suiker :)
    En aan groeimelk zijn inderdaad vitamines toegevoegd. Maar bij kinderen die dramatisch slecht eten kun je ook kinder-multivit geven. Dan komt het op hezelfde neer en het is stukken goedkoper.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.269
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    L

Niet te snel happen. ;) Jullie hebben allebei gelijk. Er zijn inderdaad gevallen bekend van kinderen in 2e en 3e wereldanden die ziek worden of dood gaan door kunstvoeding. Denk maar aan dat melanine schandaal een jaarmof 1,5 geleden in China.

Jij hebt ook gelijk dat in Nederland geen kindjes doodgaan door kunstvoeding. Hier zijn de standaarden en kwaliteitscontroles erg hoog, waardoor het in Nederland een veilig product is om te geven en je niet in principe niet bang hoeft te zijn voor vervuiling.

'Chinezen kopen Nederlandse schappen flesvoeding leeg' - AD.nl

18. adi

adi Niet meer actief

China is geen derdewereldland ;)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Armoede is de belangrijkste doodsoorzaak voor kinderen in de derde wereld.
    Mijn buurvrouw in westafrika was een derde!!!! van het gezinsinkomen kwijt elke week aan de Nestlé voor haar baby. Zij kon het gelukkig betalen (door extra te werken, en haar kind langer alleen te laten) maar er zijn zat ouders die het NIET kunnen betalen. Dan gaan kinderen meer water en minder poeder krijgen, of al heel vroeg cassavepap. Wat niet goed voor hun gezondheid is.

Overigens overal ter wereld kunnen kinderen helaas erg ziek worden en oevrlijden. Ook in Nederland.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #20 dirksmama, 7 apr 2012
    Laatst bewerkt: 7 apr 2012
    standaade\rden zijn hoog, controle laat het bij fabricage helaas soms afweten.
    maar gelukkig is dat niet erg als voeding per fles wordt gemaakt en binnen het uur op is.

http://www.vwa.nl/txmpub/files/?p_file_id=16950
    http://www.vwa.nl/txmpub/files/?p_file_id=16948, 3-5% is toch vervuild...

Deel Deze Pagina