Meiden, Ruim een week geleden bevallen van onze derde spruit. Maare...wat draag je nog maar na de kraamverbanden?? Heb inmiddels kotex night, maar dat formaat is zo langzamerhand toch ook wel groot.... Tips??
Ja ik gebruikte die ook het liefst, vond gewoon maandverband zo'n plakkerige zooi worden.... Ik heb ze eigenlijk best lang nodig gehad. Weet niet meer wat ik als allerlaatst gebruikte... Er zat geloof ik een normale doos maandverband in mn kraamdoos, heb die geloof ik gebruikt.
Etos huismerk is zonder plastic laagje, lichtblauwe pakken. Dunner en kleiner dan kotex. Die heb ik nog vrij lang gebruikt. Kotex wit (normaal) kan je ook gebruiken.
Ik ook libresse, eerst de blauwe, toen de paarse en toen de 'gewone' groene. (heb bij beide tijdens de eerste menstruatie na de bevalling de kraamverbanden weer even tevoorschijn gehaald :-S)
ik gebruikte kotex, niet die mini maar met 3 druppels op de voorkant, zijn ook wat zachter en ademen meer
hier ook kotex de zwarte en nu met mijn eerste ongi weer leek wel ofdat ik weer bevallen was zoveel haha.
AH euroshopper is ook wel fijn en erg goedkoop. 50 cent per pak geloof ik. Hier wekenlang gebruikt, ook toen vloeien al over was maar mn knip was nog ontstoken en kwam rommel uit. Inlegkruisjes durfde ik niet aan. Dunne, per stuk verpakte maandverbandjes worden in elk geval afgeraden ivm veel plastic.
Ik had het goedkoopste maandverband van de kruidvat (in zo'n witte zak) Daar zat geen plastic achterkantje aan. Dat kon ik echt niet hebben met mijn hechtingen. Ging gelijk jeuken
Ik kan echt niet tegen maandverband, maar tampons mogen (en kunnen) niet, ik ga voor deze kraamperiode (durf ik dit op te biechten....?) voor wasbaar maandverband. Als ik de verhalen moet gelven, scheelt dat heel veel geplak, gejeuk en gebroei.
Mijn kraamhulp had als tip: Tena Lady! De mini's. Bevatten ook geen plastic strip, zijn mooi klein, maar kunnen ontzettend goed absorberen! En ze hebben veel minder die "maandverbandengeur".. Vond het erg prettig!
Ik heb gewoon de goedkoopste maandverband van de drogist gebruikt, inderdaad zonder plastic laagje...
Inderdaad de Tena lady mini, die hebben een andere structuur aan de oppervlakte dan maandverband, dit irriteerde mij niet (heb ze maanden gedragen in verband met voortijdig gebroken vliezen).
Ik heb heel lang gewoon die vreselijke kraamverband gebruikt. Toen het bloeden opgehouden was heb ik paar dagen maandverband gebruikt ( was na een week of 5, toen was mn knip al zo ver genezen) en nu inlegkruisjes van de kruidvat. Is nu 7 weken geleden en het is nog steeds niet helemaal over. Is nu een beetje waterige afscheiding ofzo