Is dit 'normaal'?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ukkepukke, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen waren mijn borsten behoorlijk vol. (20.00lr - 4.00r - 7.00l)
    Toen uk voor de ochtendvoeding kwam, heeft hij maar 5 min. gedronken.
    Toen ik op de weegschaal ging staan, bleek die korte voeding bij mij wel 200gram te schelen!!

Kan dat überhaupt wel?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, sommige babies worden na een week of 8 echte turbodrinkertjes en kunnen binnen 5 minuten klaar zijn. Zeker als een volle borst die leeg wil een beetje meewerkt.

Staat een beetje haaks op het gangbare beeld van een intiem drinkmoment, dat wel, maar jet is normaal hoor!

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ja, zeker! Mijn schoonmoeder was van de week ook verbaasd hoe snel ik klaar ben met voeden! En vaak drinkt hij dan best wel goed (zo voelt het tenminste aan mn borsten).

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Mijn zoontje drinkt nooit langer dan 5 minuten... Maar in die paar minuten tankt hij zich ook helemaal vol ;) En hij groeit als kool!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste drinkt ook vrijwel nooit langer dan 5 minuten, maar ze heeft lekkere spekbeentjes hoor ;)

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ja, mijn jongste dochter was ook z'n snelle drinker.

7. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Wow wat goed zeg. Hier lukt dat niet eens met de fles :D

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Maar wat is dat dan altijd voor gedoe dat je met een fles er zeker 15 à 20 minuten over moet doen ivm de verzadiging?

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij juist omdat je met de fles ervoor kan zorgen dat je kindje er langer over doet om te voorkomen dat hij nog veel zuigbehoefte heeft.

Bovendien kun je met BV prima nog een keertje extra aanleggen als je kindje na een uurtje weer wil drinken, dat kan met flesvoeding lastiger zijn.

Je kunt makkelijk een kleinere speen op een fles draaien, gaat toch lastiger met borsten ;) :D

Deel Deze Pagina