Vanmorgen waren mijn borsten behoorlijk vol. (20.00lr - 4.00r - 7.00l) Toen uk voor de ochtendvoeding kwam, heeft hij maar 5 min. gedronken. Toen ik op de weegschaal ging staan, bleek die korte voeding bij mij wel 200gram te schelen!! Kan dat überhaupt wel?
Ja, sommige babies worden na een week of 8 echte turbodrinkertjes en kunnen binnen 5 minuten klaar zijn. Zeker als een volle borst die leeg wil een beetje meewerkt. Staat een beetje haaks op het gangbare beeld van een intiem drinkmoment, dat wel, maar jet is normaal hoor!
Ja, zeker! Mijn schoonmoeder was van de week ook verbaasd hoe snel ik klaar ben met voeden! En vaak drinkt hij dan best wel goed (zo voelt het tenminste aan mn borsten).
Mijn zoontje drinkt nooit langer dan 5 minuten... Maar in die paar minuten tankt hij zich ook helemaal vol En hij groeit als kool!
Maar wat is dat dan altijd voor gedoe dat je met een fles er zeker 15 à 20 minuten over moet doen ivm de verzadiging?
Volgens mij juist omdat je met de fles ervoor kan zorgen dat je kindje er langer over doet om te voorkomen dat hij nog veel zuigbehoefte heeft. Bovendien kun je met BV prima nog een keertje extra aanleggen als je kindje na een uurtje weer wil drinken, dat kan met flesvoeding lastiger zijn. Je kunt makkelijk een kleinere speen op een fles draaien, gaat toch lastiger met borsten