Dag dames! Jasmijn is ruim 10 maanden oud en wil nog steeds bv om 23.00 en 03.00 uur. Na onze vakantie wil ik geen nachtvoedingen geven. Ik ben van plan om 1 jaar bv te geven en heb om eerlijk te zijn meer dan genoeg van de nachtvoedingen:x:x:x Wie heeft ook op een gegeven moment bewust geen nachtvoedingen gegeven en hoe pak ik dat aan? Ik weet dat het heel normaal is dat kindjes nog nachtvoeding willen, maar ik wil het niet meer
Misschien de voeding van 3 uur steeds een beetje rekken tot je op een voor jou acceptabele tijd zit? Ik weet niet of je dan een halve nacht met een krijsend kind zit...? En of ze zich uberhaupt zo laat sturen, maar het is het enige wat ik kan bedenken
Ik heb dit bij mijn oudste dochter ook rond die leeftijd gedaan. Zij dronk echt nog om de 3 uur, dus zeg 23.00, 2.00, 5.00. Ik heb toen eerst de voeding van 2.00 uur laten vervallen. Dus zodra ze kwam gaan troosten zoals ik dat normaal zou doen op een niet-voedingstijd en weer weglopen. Ze werd natuurlijk boos de eerste tijd maar ik had mezelf echt voorgenomen haar niet voor 5.00 uur te voeden, ze had om 23.00 uur nog gehad dus ze kon onmogelijk honger hebben. En dat klopte ook want als ze eenmaal weer sliep, kwam ze ook echt pas weer om 5.00 uur. Toen dat allemaal goed ging ben ik na 2 weken ook de late avondvoeding weg gaan laten op dezelfde manier. De vroege ochtendvoeding ben ik wel blijven behouden, omdat ze daarna nog lekker een paar uur verder sliep, en zonder ochtendvoeding zou ze waarschijnlijk veel eerder al uit bed willen. Het is soms echt even niet leuk en soms wil je gewoon toch weer voeden om maar van dat heen en weer geloop af te zijn, maar het was hier echt de moeite waard. Ik ga het straks met mijn jongste ook zo aanpakken, als het nodig is (ik vrees het wel want die presteert het regelmatig om 's nachts om de 2 uur te komen)
Ik! We zijn er nu 2 weken officieel vanaf.. 10 minutenregel heeft hier wonderen gedaan. Als ze heel erg overstuur was eruit, beetje water en weer terug in bed. Oja en ik had voor mezelf de regel gemaakt, niet voor 5:30 uur. 3 nachten en het was klaar! Die van 23:30 geef ik nog wel overigens.. Ik moet haar daar inmiddels wel voor wakker maken. Durf die er nu nog niet af te halen. Over een paar weekjes ofzo. Ik wil net als jij niet langer dan 1 jaar bv geven.
Wat fijn om te lezen! Ik weet dat het even doorbijten is, maar ik denk wel dat ze het kan. Ik vind het wel een goed idee om eerst de voeding van 03.00 uur af te bouwen. Nog meer succes-verhalen?
Ik ben op een keer ook gestopt met nachtvoedingen. In samenspraak met de papa. Zoontje getroost, zijn naast hem blijven zitten bij zijn bedje tot hij weer sliep, met een hand op zijn hoofdje. Hij dronk ook nooit veel meer 's nachts, was geen honger dus. Dit werkte voor ons goed. In het begin was mijn zoontje erg boos, maar was eigenlijk snel over.
Wij zijn hier nu ook bezig met het afbouwen van de nachtvoedingen. Mijn zoontje is bijna zeven maanden. Ik voed hem nu nog tussen 22.00 en 23.00 uur en daarna troosten we hem als hij wakker worden. De eerste twee nachten was het een drama en heb ik steeds anderhalf uur naast zn bedje gezeten om hem te troosten. Maar de nacht daarna sliep hij ineens weer vier uur achter elkaar en accepteerde zn speen. De nacht daarna sliep hij zes uur achterelkaar! Afgelopen weekend was hij ziek, dus waren we weer terug bij af... Vannacht hebben we weer doorgezet en accepteerde hij zijn speen als hij wakker werd, zonder gekrijs. Nu heb ik in ieder geval een kind dat 's morgens goed mijn borsten leeg drinkt voor ik ga werken. Met de nachtvoedingen deed hij dat niet. Wij hebben het idee dat het drinken 's nachts een gewoonte is geworden en zelf kozen wij ook steeds de makkelijke weg...mn zoon gaf een kik en ik legde hem aan. Op een gegeven moment kwam hij ieder uur 's nachts! We hebben toen besloten er mee te stoppen, ook omdat hij nu zes maanden is en echt door heeft " als ik huil, komt mama toch wel". Wij zijn echt niet van het laten huilen, maar vijf tot tien minuutjes jengelen werpt hier al zn vruchten af. Soms hoeven wij niet eens naar hem toe omdat hij zelf weer in slaap valt.
Wat hier trouwens ook hielp was als papa ging troosten ipv ik. Bij papa was ze sneller stil, bij mij rook ze kennelijk de melk haha. Even afzien voor de papa's maar wij hebben ook lang genoeg nachtouder mogen spelen.
Met M hebben we de melkbar dichtgegooid met 12 maanden (tussen 19-ochtend), bij T iets later ivm ziek zijn (kon ieder slokje heel goed gebruiken). Als ze wakker werden dan ging Jan erheen, even knuffelen + troosten + wiegen en weer in bed. De eerste keer bij M was echt enorm brullen, helaas werkte bij haar erbij blijven of 10minregel averechts (nog bozer). De tweede keer (de volgende nacht!) nauwelijks. Daarna door gaan slapen. Bij T ongeveer gelijk. We hebben het met hem ook geprobeerd met 8 maanden, dat werkte nog niet: hij ging heel lief slapen, maar werd een half uur later weer wakker. Gewoon trek.