gisteren naar de vk geweest, dacht dat ik gewoon weer een echo zou krijgen maar dit bleek dus anders te zijn, hebben even een gesprekje gehad over hoe het ging met mij, daarna heeft ze mijn buik gevoeld en het hartje laten horen, daarna kon ik weer gaan..(mijn eigen vk was er gister niet).. nou vraag ik mij dus af of dat normaal is dat ik alleen het hartje kreeg te horen? de laatste echo die ik heb gehad was met 11 weken en 5 dagen,,en nu moet ik dus wachten tot we de 20 weken echo hebben op 5 december. ik maak me verder geen zorgen hoor, ik heb het hartje gehoord en voel de kleine lekker bewegen maar had ook wel graag even willen kijken
Ja hoor dat is heel normaal. Je krijgt alleen een termijn echo en dan pas weer de 20wk echo. De rest zijn pret-echo's en moet je zelf betalen. Hoe ben je verzekerd als ik vragen mag?
Bij min eerste zwangerschap heb ik 3 echo's gekregen: - 10 weken om termijn te bepalen - 12 weken een nekplooimeting - 20 weken echo Alle controles werd er inderdaad alleen naar het hartje geluisterd, mijn gewicht opgenomen en mijn bloeddruk gemeten. Als er ergens twijfels over zijn, zullen ze echt wel een extra echo laten maken. Deze zwangerschap (tweeling) heb ik zoveel (groei)echo's gekregen dat ik het inmiddels al bijna geen bijzonderheid meer vindt. Bij mijn vorige zwangetschap vond ik het heel speciaal, terwijl ik nu zoiets heb van: oh, donderdag moet ik weer.
ik ben basis verzekerd.(nog wel) de pretecho's moet ik idd dus zelf betalen, daar was ik van op de hoogte
Ik liep bij een vk waar dat echo-apparaat in de kamer stond. We hebben eigenlijk iedere keer wel even gekeken. Vond dat wel leuker dan alleen hat hartje luisteren.
Is heel normaal hoor! Mijn laatste twee controles vonden afgelopen week en vorige maand plaats en toen hebben we alleen naar het hartje geluisterd. Echo's worden volgens mij in dit stadium alleen gemaakt als er een reden voor is. Kortom, blijkbaar is alles in orde bevonden door je vk !
dat is normaal ja. hier een echo gehad met 12 weken, en de 20 weken echo. mijn vk kan zelf ook geen echo`s maken dus ik moet ervoor naar het ziekenhuis. controle is hier ook alleen gesprekje, wegen, buik voelen en hartje horen
Het ligt een beetje aan je VK. Het is eigenlijk wel normaal maar mijn VK geeft elke keer dat je komt echos dus ik heb hier al albums vol liggen... Vind dat zelf ook echt super want elke 3 weken mogen we even gluren!
ik vraag mij af, wat is de reden dat jullie niet zoveel echo's krijgen? Zo raar dat dat zo verschilt bij ons
helemaal mee eens daarom heb ik ook gekozen voor deze verloskundige zij hebben gewoon alle apparatuur in huis. bij anderen moet je weer ergens anders naartoe. Dit is gewoon super fijn
ahzo ... dan krijgen wij gewoon meer echo's omdat wij altijd naar een gyneacoloog gaan... nu snap ik het
ik heb een echo gehad met: 8 weken (1e echo) 10 weken (termijn echo) 12 weken (combitest) 20 weken ( 20 weken echo) 24 weken ( pretecho. Geen succes hij liet niks zien.) 27 weken (pretecho. Weer handjes ervoor maar wel wat meer mooie plaatjes.) 32 weken (placenta lag laag dus even gekeken of die omhoog was gegaan.) 36 weken.( deze is volgens mij om te kijken hoe groot hij is en de ligging. die moet ik nog) veel echo's maar het blijft leuk om je kleintje te zien
Bij mijn verloskundige krijg je standaard een vroege echo rond de 8, 9 weken dan termijnecho rond 12 weken, dan 20 weken echo en dan rond de 36 weken een groei en liggingsecho.
Ligt heel erg aan de persoon denk ik... Ik heb een hele leuke gyn die gewoon geen zin heeft in "gedoe", geen geduld om het hartje op te zoeken met een doptone: hij neemt gewoon iedere keer even een kijkje! Erg leuk!