huiluurtje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Danilinde, Dec 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danilinde

Danilinde Niet meer actief

hier een kersverse moeder. op wat opstartproblemen na gaat het best goed met onze twee weken oude zoon. ik loop alleen erg tegen het zogenaamde huiluurtje aan. dit uurtje is bij ons vanaf ongeveer 18.00 uur tot 20.30 uur. hij begint met huilen en we kunnen doen wat we willen; schone luier, boven leggen, in de box leggen, hem troosten, met hem lopen, in bad doen enz enz maar hij blijft huilen. erg zielig want hij lijkt heel verdrietig. ik heb hem nu maar weer aan de borst gelegd, vandaar het ontbreken van hoofdletters; ik gebruik maar een hand ;) . wie heeft er tips:( alvast bedankt

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Veel baby's clusteren in de avonduren en idd dit is zelden maar 1 uur, meestal meer. Dan is de borst het enige wat helpt.

Ook heb je naast clusteren met borstvoeding ook te maken met regeldagen, rond 10 dagen en 6 weken, maar kan ook op andere momenten. Dan past je productie zich weer aan de vraag. Veel water drinken en veel aanleggen zorgt ervoor dat je hier het best doorheen komt. Ik merkte dat m'n meiden na een regelperiode vaak een ander schema hadden waarin ze een voeding hadden laten vallen.

In de avonduren willen veel baby's nou eenmaal graag bij mama of papa zijn. Accepteren en eraan toegeven werkte het best voor ons.
    Overigens hier mamahangers en geen echte clusteraars. Na een voeding vonden ze het ook heerlijk om bij me te blijven liggen met een speentje, hoefden niet non stop te drinken.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Als ze tevreden is aan de borst, lekker aan de borst houden s avonds. Idd clusteren. Oudste clusterde echt flink tot 4 maanden.
    Jongste was meestal wat onrustig, af en toe drinken, speentje, etc. maar niet echt clusteren.

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier kende we ook geen huiluurtje, maar huilavond.
    Inderdaad aan toegeven, meer kun je niet doen.
    Hier vond ze het heerlijk om in de babyswing te schommelen, met het muziekje 'hartslag', dat was de enige manier om haar stil te krijgen, maar dit zal per kindje ook verschillen.
    Verder inderdaad veel aanleggen en bij je laten liggen.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Als aanleggen helpt, gewoon doen! Hier ook menig avondje zo doorgebracht de eerste tijd.

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier ook uren samen op de bank gezetten met DL aan mijn borst. Ik heb heel wat films gekeken toen

7. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    hele avonden met baby aan borst gezeten. Was soms doorbijten maar sliep na die clustertijd wel van 20:00-08:00!!

Lekker aan de borst!

8. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Misschien bij je dragen in de draagdoek/zak. Heb ik toen ook gedaan, ik gaf geen borstvoeding. Ze sliep toen tegen me aan of was gewoon rustig. ZO heb je toch je handen een beetje vrij.

9. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Heel herkenbaar. Heeft wel een aantal weken geduurd. Gewoon lekker bij je houden, tegen je aan, voeden.

Hier hielp een draagdoek heel goed. Dan had ik mijn handen nog een beetje vrij.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    ze noemen het een huiluurtje, maar het zijn vaak uurtjes ;)

11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Hier ook gehad (gelukkig niet zo lang maar echt een uurtje) maar dat duurde echt maar heel even. Ik meen tot twee maanden, dus dat is wel een fijn idee toch...

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel normaal hoor! Wat al gezegd is, baby'tjes clusteren in de avond vaak. Gewoon bij je houden aan de borst is de snelste manier om erdoor te komen.

Share This Page