Eergisteren kreeg ik het eh, pretpakket binnen Ik was voor het gemak even vergeten (lees: verdrongen) wat er ook alweer allemaal inzat. Ik bedoel mijn kraampakket dus Leuk, de aanblik van 2 grote pakketten spatlappen Nu krijg ik toch wel de kriebels.. Nog minder dan 3 maanden!
Bij de eerste schrok ik me wezeloos toen ik het pakket zag. Die matrassen passen nooit tussen mijn benen. Ohjawel een heus duo de eerste dagen. Uit de zorg kende ik de netbroekjes, maar wist zeker die nooit te gaan dragen. Wat zat het fijn. Heb me verder nooit druk gemaakt. Wel bij de tweede, rond de 32-33 weken kwam het toch ineens wel dichtbij. Over 5-4 weken mag het al geboren worden. Pffffff
hier sinds vandaag haha kraamzorg is net langsgeweest, nog maar 10 weekjes pfff echt nu komt het dichtbij haha
Nu ik hem dagelijks voel en alle spulletjes al min of meer klaar staan voor hem, begint het toch wel echt te worden en ook dichtbij.. En dan moet ik nog even ^^
Bij mij kwam het allemaal erg 'dichtbij' toen de voorweeen toch echte weeën bleken te zijn en ik al 5 cm ontsluiting bleek te hebben! Ik kreeg zachtjesaan wat meer kwaaltjes, maar was nog zo fit... Ik kon nog wel weken door! Toen ik dus ineens op de uitgerekende dag weeen kreeg en ik al zover gevorderd bleek, was het onomkeerbaar... Heb me er maar gelijk aan overgegeven! En nu sinds bijna twee weken een wolk van een dochter. Het kraampakket, de kraamzorg, de controles om de week... Het deed me niet zo heel veel. Ik moest echt bijna bevallen zijn wilde ik me realiseren dat het dan echt dichtbij was... Had ook erg rekening gehouden met flink overtijd lopen... misschien dat dat het is?
ik kreeg het " pretpakket" met 27wk en had geen idee wat erin zat! ik zette hem op de commode en maakte hem samen met mijn (net zo'n nieuwsgierige man) open! nou,...dit is absoluut geen blije doos!! haha ik dacht echt toen ik dat zag : HELP! wat gaat er met me gebeuren!!!??? t besef nu dat er straks echt een kindje uit moet en ik nog geen idee heb hoe , en dat er straks 24/7 mn hele leven een verwantwoording om me heen is, vind ik dood eng! t wordt nu zo echt!! ik zat van t weekend kleine babys grote zorgen te kijken en dat ukkie was net zo oud als de baby in mijn buik nu! en toen ik mijn kleine ook nog lekker voelde schoppen dacht ik...WOW! dat zit in mij! een heel compleet, levensvatbaar mensje!!! en DAT was het daadwerkelijke besef moment! ik geniet van elke kick die de kleine me geeft en nu is helaas het aftellen echt begonnen! dit ga ik zooo missen!!!
Het kraampakket deed me weinig, heb er ff ingekeken en weggezet en dacht: wat overdreven, al die spullen, dat heb ik vast niet allemaal nodig (hoezo naief ) Bij mij kwam het besef van het dichtbij komen op een volkomen onverwacht moment, ik zat gewoon op m'n werk, en besefte ineens: SHIT, over een paar weken heb ik gewoon echt een baby! Ik was toen trouwens 34 weken zwanger
bij mij kwam het pas dichtbij toen de datum van de inleiding vast stond, toen had ik echt zoiets van "oww my god over max een week zijn we met 3" de 2e shok kwam tijdens de bevalling, ik had om 12u snachts 3cm opening, om 13u smiddags nog maar 3cm en toen kreeg ik ook de ruggenprik, ik ging er toen vanuit dat het nog wel 12u of langer kon duren dus was ik daar maar op voorbereid, niet dus! om 15.30 had ik ineens 10cm en toen de dokter me dat zei wou ik niet meer, het ging ineens te snel toen kwam het pas echt dichtbij
Nu! Nog 15 dagen (DAGEN! GEEN WEKEN!) en dan ben ik uitgerekend. Dat er gewoon een compleet babytje in mn buik zit, soms is het besef er nog niet. Kraampakket deed me niet zo veel eigenlijk. Heb zelf nog vrijwillig van "die lappen" bijgehaald. Had vorige keer niet genoeg en manlief had van een ander merk bijgehaald die broeiden.
Toen ik met verlof ging (36 weken bij eerste, 35 weken bij tweede). Toen ik het kamertje helemaal klaar had (35 weken bij eerste, veel eerder bij tweede). Toen mijn weeën begonnen (40+5 bij eerste, 40+1 bij tweede). Toen ik mocht gaan persen (o jee, het gaat nu écht gebeuren, de baby komt! Bij eerste duurde het toen nog ruim 1,5 uur, maar tweede was er toen binnen 5 minuten). Dat waren wel de belangrijkste mijlpalen. Dat kraampakket deed me niet zoveel. O ja, bij de laatste controle bij de vk, net na de 40 weken. Haar opmerking: wat doe jij nog hier, moet je niet eens bevallen? die vond ik wel geestig. Ik dacht: hoezo, ik heb toch nog wel even? En: die uk blijft gewoon zitten tot-ie gehaald wordt. Uiteindelijk toch nog spontaan begonnen allemaal.
ik ben nu 33wk en 4 dg maar heb nog steeds het idee dat het nog eeeeuwen duurt. als ik dan bedenk dat het nog wel 6 weken kan duren of zelfs 8 weken word ik er misselijk van!
ik krijg vanmiddag gesprek om in te gaan leiden vanwege me hevige bekkeninstabiliteit(lees kan dagen niet lopen en lig ik na een half uurtje lopen 3 uur op bed ) dus vind het nu wel heel erg dichtbij komen
Kraampakket heb ik onder in mijn kast geschoven. Dat mag iemand anders mooi tegen die tijd voor me uitzoeken (oh alleen de matrasbeschermer moet ik er nog uitvissen). Ik had rond 27 weken opeens iets van oooh jee over 10 weken mag het al komen en ik ben er nog niet klaar voor. Dat gevoel is nu weer omgeslagen naar dat ik er zin in heb. Ik denk dat er nog wel meer van dat soort momenten gaan komen. Voorlopig geniet ik gewoon lekker van de bewegingen in mijn buik en de tennisbal die sinds een paar dagen tussen mijn benen zit.
Ik zit nu op 34+ nog wat. Maar het gevoel dat het dichtbij komt heb ik nog niet. Ik ga er dan ook vanuit dat ze blijft zitten tot rond de 41 weken, dis heb ook nog wel evn
Bij mij kwam het vorige week opeens heel dichtbij! Op advies werk ik nu halve dagen en moet dus verplicht 6 weken van te voren met verlof, dit is over 2,5 week al!!!
Woehaha, en ik dacht dat ik knettergek was, ik had dit ook. Ineens een "hellupppp...nu heb ik zometeen echt een baby, ik durf niet meer!!" toen ik mocht gaan persen. Whahaha. Ben je je maaaanden aan het voorbereiden, en dan krijg je dat...
Ik was in april uitgerekend.. Na de jaarswisseling vond ik het al snel dichtbij komen... Maar toen ik de datum hoorde wanneer ik ingeleid werd kwamen de kriebels pas écht
Hihi, leuke benaming, vooral als ik zo lees wat er allemaal in zit, haha! Maakt het allemaal wat luchtiger als je er zo tegen aan kijkt Veel suc6 met je bevalling! Bij mij duurt het nog wel eventjes...
Nog maar 5 weken en dan mag die officieel geboren worden..En nog 8 en dan is het echt helemaal zo ver, het gaat veeeels te snel en komt zo dichtbij