Rhinocort Nevel (Budesonide neusspray) gebruiken in zwangerschap?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Aquilegia, Feb 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo dames,

Kan ik dit medicijn: Rhinocort Nevel (Budesonide neusspray) gebruiken in een evt. zwangerschap? Ik ben nu niet zwanger, maar we gaan binnenkort weer een cryo laten terugplaatsen (IVF). En borstvoeding?

Van mijn eigen huisarts kreeg ik net telefonisch dat de uitslag dat ik allergisch ben. En op mijn vraag over deze spray, die ik al gebruik, begon het praatje over 'geen medicijnen gebruiken in de zwangerschap'. Terwijl een huisarts in opleiding - die het middel heeft voorgeschreven en de allergietest heeft aangevraagd - juist had gezegd, dat deze spray (in tegenstelling tot Otrivin) wel mag in de zwangerschap, ook langere tijd.

Ik heb op internet gevonden dat het kan, maar ik wil het graag even weten van een deskundige. Alvast bedankt! :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

deze neusspray wordt inderdaad voorgeschreven aan zwangeren, zoals je huisarts in opleiding heeft nagekeken, het mag inderdaad gebruikt worden.
    Succes straks met de terugplaatsing!
    Neem je foliumzuur?

Mirjam

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel voor je antwoord! En borstvoeding is ook geen probleem, toch?

Ja, hier al sinds 2005 onafgebroken aan het foliumzuur! :)
    (ik ben tijdens de borstvoeding de zwangerschapsvitamines blijven doorgebruiken en nu ben ik net 2 weken gestopt met de borstvoeding, maar de wens voor een volgend kindje is er ook altijd geweest, je weet maar nooit of je niet toch natuurlijk zwanger raakt).

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wow, wat heb je dan lang gevoed zeg! Prima om al die tijd vitamines te gebruiken, je weet inderdaad maar nooit.
    Rhinocort mag ook bij borstvoeding inderdaad.
    Hopelijk ben je snel zwanger, succes!

Mirjam

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel voor je antwoord! :)

Ja, het was inderdaad een lange tijd BV. De laatste maanden was maar 1 voeding per etmaal, hoor!

Share This Page