hoi als ik maureen bij me heb als ik tv aan het kijken ben kijkt ze met me mee, van de een hoor ik dat het erg slecht is voor een baby en de ander zegt dat het geen kwaad kan. ze kijkt echt tv. wie van jullie heeft dat ook met hun kleintje en wie kan mij eindelijk vertellen of het schadelijk is ja of nee. liefs rianne
Hugo kijkt wel vaker TV, waarom zou dat slecht zijn, vraag ik me af? Hij vind het zeer interessant, ik heb dan zoiets van, daar leren ze toch ook heel veel van...? Maar ik zet hem niet voor de tv en ga dan zelf iets anders doen, hij zit dan meestal bij mij op schoot, na de fles meestal... Gr. Niki
Nou, Tymen kijkt ook af en toe tv. Vindt hij ook erg interessant. Het zal best zo zijn dat je kindje dan (te) veel prikkels krijgt, maar als hij/zij daar verder geen last van heeft lijkt het me niet zo'n bezwaar. Je merkt het gauw genoeg als het voor je kindje te druk is, dan wil hij/zij minder slapen en eten enzo. Zo lang dat niet zo is zal het naar mijn idee wel wat meevallen. Maar dat is mijn mening, he?
Ik merkte dat ik overdag best veel televisie keek. David zat daar natuurlijk altijd bij omdat hij gewoon bij mij was in de woonkamer. Echt minderen met televisie kijken lukte me niet, dus een paar maanden geleden ging de knop om: weg met dat ding! Nu kijk ik dus alleen tv in de slaapkamer als ik perse iets wil zien, maar in de woonkamer is het heerlijk rustig! Ik had geen betere beslissing kunnen nemen. Nu merk je pas hoe verslaafd je kan zijn aan zo'n stom kastje! Voor sommigen misschien een beetje rigoreus, maar voor ons een superbeslissing! greetz honingbij
Ze zeggen dat het idd niet goed is. Teveel aan prikkels en ik heb zelfs een keer gehoord dat het verband heeft met autisme (wat ik niet geloof hoor, ik geloof dat zoiets is aangeboren) Maar ook hier kijkt Lynn tv. Zeker wanneer ik moet koken en Lynn heeft haar huiluurtje. Oké het is geen goede oplossing, maar het is een oplossing. Ik waak er wel voor dat dat ding niet de hele dag aan staat (op een gegeven moment wordt het een soort achtergrond muziek)
Keano kijkt ook wel eens t.v. maar geen hele dag. Soms is er wel eens iets op t.v. wat ik wil kijken, en dan zit hij bij mij op schoot en vaak speelt hij zelf dan met een speeltje. liefs, misspuma
Iman kijkt smorgens de teletubbies en bumba. Voor de rest staat de tv uit. Soms als we eten staat de tv aan, dan kijkt Iman ook wel eens.
De tv staat hier tegenwoordig overdag uit, ik kon zelf niet tegen de prikkels! (weet ik pas sinds kort hoor) Sam vindt voetbal erg leuk
ik heb idd de tv een beetje als achtergrond muziek, maar ze kijkt niet echt, veel te druk met haar speeltjes. hier heb je dus heel veel reclame over de eilanden, ipv gewone reclame, en dan laten ze veel onderwater zien, dan kijkt ze wel altijd, of als mijn screensaver(aquarium)aan staat verdraait ze ook zowat haar nek om te kijken. denkt dat ze visjes leuk vind
Ik zet Kian niet alleen voor de tv, maar als ie bij mij op schoot zit en hij staat aan dan kijkt ie ook mee hoor! Zolang ze er geen uren voorzitten zal het niet veel uitmaken denk ik
Daan zet ik ook wel eens even voor de tv hij vind het geweldig en prachtig. En van de week zag ik de documentaire over de teletubbies dat dat heel goed is voor de ontwikkeling van een kind om naar de teletubbies te kijken. I zet daan er alleen en kijk ik lekker mee met hem ik ga dan niet iets anders doen ofzo.
Inge kan vanuit uit haar box de tv wel zien als ze op een bepaalde manier ligt, maar eigenlijk kijkt ze nooit mee. Als ik zie dat ze zich zo gedraaid heeft gaat ie uit. En als ik kijk en zij zit op schoot, dan zit ze andersom zodat ze het niet kan zien en vaak zet ik `m dan uit, maar ja als mijn man zit te kijken dan kan ik `m moeilijk zo ineens uitzetten. Als zij wakker is staat het geluid wel uit of zacht. Maar als ze wakker is staat ie niet veel aan, dan ben ik meestal met haar bezig of een beetje aan het rommelen in de kamer of ik vouw de was op of zo. Maar onder het eten staat ie meestal wel even aan (lekker fout, ik weet het). En soms kijk ik teletekst met haar op schoot of als ze in de box ligt, even het nieuws bekijken, maar daar valt voor haar weinig aan te zien, dus kijkt ze niet echt mee. Maar Inge is pas bijna 6 maanden. Ik vind haar nu nog te jong. Al vindt ze het zelf wel leuk al die bewegende lichtflitsen, haha. Maar ze is nogal onderzoekend en ik ben bang dat het te veel prikkels voor haar zijn. Als ze ouder is (dreumes of zo) mag ze wel een keer naar de teletubbies kijken of iets dergelijks, maar als baby vind ik dat nog niet nodig.
Daisy kijkt ook vaak naar de tv als ze bij me op de bank ligt of ze drinkt de fles.. dan zijn die ogen op de tv gericht.. hihi
om eerlijk te zijn..kijkt eslem best vaak tv. Wij hebben baby tv en dat is echt speciaal voor baby's. Dus niet zoals de normale tv, beelden die voorbij vliegen harde kleuren etc. maar hele rustige beelden met veel vrolijke kleurtjes..liedjes..etc. Ik moet wel zeggen dat ik hem vaak aanzet terwijl het misschien niet nodig is..het is toch een soort afleiding voor haar zeg maar. En ik heb ook mijn werk te doen in huis. Dus dan zet ik haar neer met speeltjes en de tv aan. Denk toch wel minstends 2 uur per dag dat ze tv kijkt.
hihihi, wat grappig te lezen! Ik heb altijd begrepen dat het niet verstandig is om kinderen tot 1 jaar tv te laten kijken, omdat de beelden te snel gaan, en ze al die prikkels niet goed nog kunnen verwerken (ook baby tv). Het is beter ze eerst zelf actief de wereld te laten verkennen dan op een passieve manier met tv. Als ze zelf spelen met iets, kunnen ze invloed uitoefenen op hun omgeving, dat is voor de ontwikkeling beter. Maar goed, het blijven uiteindelijk de ouders die het het beste kunnen inschatten, en soms is het, tijdelijk, een handige oplossing.
als je een baby hebt die de hele dag op de arm wil en die dan wel even stil is in de wipstoel voor de tv dan doe je dat wel even haha.. maar doe het niet te vaak..
indy vind de tv sinds een week of 2 ook helemaal interesant! Ze snapt er natuurlijk nog helemaal niks van, maar de kleuren en geluiden zijn natuurlijk hetgeen wat het interessant maakt. Ik zet haar niet bewust voor de tv neer, maar als ze wel eens op schoot zit en hij staat aan dan wil ze soms wel eens haar hele nek verrekken om te kunnen kijken haha! ik geloof dat dat van die prikkels niet voor alle kinderen geldt trouwens, want we hebben met Indy geen enkel probleem. Het is natuurlijk ook niet zo dat ze er een uur naar zit te kijken... Maar was dat nu concreet het "gevaar"van teveel tv kijken..de prikkels? of is er ook een andere reden dat het niet goed zou zijn voor baby's?
Ik heb van iemand een baby-Einstein dvd gekregen; een 'film' speciaal voor baby's met klassieke muziek, veel kleuren en bewegend speelgoed. Het zou zelfs góed zijn voor de ontwikkeling. Ik zet het wel eens voor haar op als wij eten en ze vindt het hartstikke leuk. Ze heeft geen last van de prikkels, ze zit te lachen en te bewegen. Verder is de t.v. de hele dag uit, op af en toe 's ochtends na. Ik denk ook dat iedere ouder zelf kan inschatten wat zijn kind aankan.
Ik zet lucas wel is in zijn wipstoeltje voor de tv maar zo als een echt vent beaamt valt ie in slaap voor de tv haha groetjes jolanda