Hallo allemaal, Misschien een gekke vraag. Maar hoe gaat dit precies in zijn werking? je temperatuur op meten? En wat is het makkelijkste/overzichtelijkste manier? Voel me zo stom met deze vraag, maar goed.. het leven blijft leerzaam haha.
Hoi, als je bij FF een account aanmaakt (zie mijn kaartje in mijn handtekening, en dan rechts bovenaan op de site) dan kun je daar elke dag je temp invullen. Elke ochtend meteen nadat je wakker wordt en vóór dat je uit bed stapt, je temperatuur opnemen, vaginaal of rectaal (wel altijd dezelfde methode aanhouden). Elke dag op hetzelfde tijdstip is erg belangrijk. Uitgaande van het gemiddelde: voor je ei heb je een lager plateau dan na je ei. Als je eisprong is geweest stijgt je temp met ongeveer 0,3 - 0,5 graden. Dit hoeft niet meteen in 1 dag te zijn. Als je temp vervolgens drie dagen hoog blijft zet FF een kruis. Ook kun je je afscheiding bijhouden, eventueel je ovutestjes, maar ook symptomen e.d. Erg handig! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel! Succes!
dank je wel voor de reactie! Erg duidelijk en overzichtelijk zoals ik het lees, ik zal gelijk het gelijk eens gaan bij houden via de site. Dank je wel
Ik heb goede ervaringen met vaginaal, vond ik veel fijner dan rectaal en was, in elk geval bij mij, nauwkeurig. Ik kon een hele duidelijke lijn en verschil voor en na eisprong ontdekken. Succes!