Misselijk en slapeloosheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door kwekkie4u, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik ben pas zwanger en heb nu al last van misselijkheid en slapeloosheid.

Ik lig al vier nachten wakker, meestal 2 uren achter elkaar en kan ik niet slapen. Ik lig dan niet te piekeren ofzo... nee, ik heb dan gewoon geen slaap meer.

En die misselijkheid... bah!
    Tijdens mijn eerst zwangerschap heb ik hier tm de 4,5 maand nog last van gehad. Met veel braken e.d.
    Maar begon het pas met 8/9 weken.

Wat een ellende..

Iemand tips?

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik heb precies hetzelfde. Slapeloosheid vind ik niet zo erg, ook ik lig uren en uren wakker. Maar oh oh, die misselijkheid...vre..se..lijk!!!
    Ik heb homeopathische medicatie geprobeerd, acupunctuur, seabands, medicatie als Emesafeme en Primperan, vla, cola etc.. Niets helpt.
    Ook hier de hele dag misselijk! Ik heb een afspraak staan bij de huisarts voor Zofran want ik trek het niet meer...dag in dag uit misselijk..de hele dag.
    Enige wat hier verlicht is thee zetten van een plakje verse gember met een theelepel basterdsuiker of bruine suiker..echt, dat helpt iets. Je koopt een blok gember, daar snij je plakken van en die doe je in de vriezer. Per kop haal ik er 1 plakje gember uit, naar mijn werk neem ik het mee. Oja, en kauwgom helpt bij mij. Ik had het in mijn eerste zwangerschap van week 5 tot week 19.. Opeens was het weg.
    Heel veel sterkte meid!

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tegen de misselijkheid kan je emefasene vragen bij de HA. MAAR, die moet je 3 a 4 x per dag op vaste tijden innemen en daarnaast nog veel drinken anders helpt het soms niet. Vaak duurt het ook even voordat het goed in je bloed zit en het werkt. Er moet echt een spiegel opgebouwd worden in je bloed en die moet stabiel zijn. Je leest veel verhalen dat het niet werkt maar vaak word het dan verkeerd ingenomen, niet regelmatig enz. En bij iedereen is de dosering weer anders. Hier werkte 2x per dag niet. 3x redelijk tot goed. 4x per dag werkte hier super. Alle misselijkheid weg.
    Slapeloosheid geen oplossing voor. Ben nu 31 weken zwanger en lig nog regelmatig tijden wakker, om 5 uur wakker enz.

4. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Bedankt voor de reacties! Erg blij mee.
    Mijn eerste zwangerschap was een hel! Tot 4,5 maand zwaar misselijk en overgeven. Gember ligt alvast in huis, dat hielp bij mij ook het enige (alleen als verlichting).

Deel Deze Pagina