Wie ook binnen een jaar weer zwanger van de 2e?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kalush, Jun 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Graag zou ik in contact komen met moeders die ook binnen een jaar na de bevalling weer zwanger zijn geworden.
    Ik weet dat er meer zijn, alleen kan deze onderwerpen niet meer terug vinden.
    Hoop dat er reacties komen!

Groetjes Kalush

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai,

Ik ben een zwanger geraakt van mijn 3e spruit toen me middelste (toen jongste) nog geen jaar oud was.
    Damiën was zo 9 a 10 maanden oud.
    Het was bij ons wel en niet gepland haha (dat klinkt raar)
    Ik slikte op dat moment de pil niet door persoonlijke redenen.
    Toch hadden mijn man en ik sex en geen condooms geruikt.
    In de eerste instantie wouden we het bij 2 kinderen houden.
    Ik vertelde mijn man dus ook dat ik dus niet aan de pil zat...en als hij echt geen derde zou willen we wel wat moesten gebruiken.
    Hij koos ervoor om dat verder te negeren (zeg maar) en zie daar...ons jongste telg hihi.
    Wel degelijk super gewenst. :D
    Ik vond/vind het afentoe wel zwaar.
    M'n oudste gaat gelukkig naar school toe en dat scheelt wel.
    Maar Damën had in het begin erg veel moeite met z'n jongere broertje.
    Damën was natuurlijk gewend om ook opgetild te worden door mama en haar overdeelde aandacht te krijgen.
    Maaaar, een baby eist natuurlijk ook veel aandacht.
    Damën heeft er heel erg mee om moeten leren gaan dat hij dus minder werd opgetild....en dat er momenten op de dag zijn waarop mama met de baby bezig is en niet met hem.
    Ik betrek hem er wel bij (voor zover dat gaat op deze leeftijd) maar ik forceer niets.
    En natuurlijk besteed ik vooral veel aandacht aan Damiën als Jayden ligt te slapen.
    Zo leert hij dat er "Damiën" tijd is en "Jayden" tijd.
    En dit gaat gelukkig nu prima zo.
    Ik heb de eerste paar weken veel last van kraamtranen gehad en met de vraag gezeten waarom sommige moeders het zo leuk vinden om hun kinderen zo kort achter elkaar elkaar te krijgen.
    Ik vond er niets leuks aan haha
    Maar dat komt ook omdat Damiën een behoorlijk veel eizend jochie is ;)
    Nu valt het m gelukkig mee.
    Jayden is een hartstikke lief en vrolijk, rustig mannetje.
    En Damiën leert het steeds beter accepteren dat hij er nu een kleiner broertje bij heeft.
    En ik weet dat het super gaat worden als Jayden ook iets ouder zal zijn.
    Kunnen ze heerlijk met z'n 3'n lekker de boel op stelten zetten ;)

Poeh he haha...is een heel verhaal geworden zo :D

3. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Ik wil heel graag weer zwanger worden ook omdat kaye dan mooi een zusje of broertje heeft weer die rond dezelfe leeftijd zitten.

Maar het wil er nog niet helemaal van komen jammer genoeg! Ik slik vanaf kaye zijn geboorte al geen pil meer.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben zwanger geraakt toen mn dochter 11 maand was ong. In ieder gevalt zit er 19 maand tussen hun geboortes (goed anderhalf jaar) Wel iets ouder dus dan bij jou. Was beide helemaal gepland alleen de tweede keer wel erg verrast, de eerste ker heeft het bijna 3 jr geduurd om zwanger te raken en de 2de keer een maand of 4 en dan niet eens gericht "geklust". Toch was het ff een schrik toen ik weer zwanger was want mn eerste was toch een vrij bewerkelijk meisje. Geen huilbaby maar ze huilde wel veel en sliep weinig en de bv liep niet lekker omdat ze zo onrustig was, ze was wel overal altijd erg snel mee. Mn tweede is veel makkelijker, slaapt veel, gewoon een droombaby maar dat weet je van te voren natuurlijk niet.

Voordeel van zo dicht op elkaar is toch wel dat je ze allebei nog kan laten slapen overdag, dat is wel erg lekker voor jezelf. Nadeel is dat de eerste er tot de baby er is weinig tot niks van meekrijgt en het bij tijd en wijlen flink aanpoten is. Ik ben nu letterlijk ruim 2x zolang bezig voor we sochtends klaar zijn om de deur uit te gaan bijv., er ligt nu altijd een stapel was, overal speelgoed en zooi maar wel gezellig druk. Ik geniet er enorm van. Voordeel bij een tweede is wel dat je al moeder bent... het leven wat je had gaat gewoon verder alleen nu met een extra taak erbij: de baby.

5. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    M'n oudste was 11 maand toen ik zwanger werd van de jongste.
    Ben in de pampers gebleven, idem met flesjes enzo :p
    Deze keer helemaal opnieuw beginnen, zit 5 jaar en 2 maand tussen nu...

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier was de oudste 9 maanden toen ik zwanger werd van de tweede. Ik vond het meevallen. Alleen de eerste 12 weken vond ik zwaar ivm extreme misselijkheid.
    Het is gezellig druk nu.

Kwebbel

7. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    Toch wel fijn om dit te lezen. Wij zijn wederom aan het 'klussen' geslagen en de kleine meid is nu 8 mnd dus wie weet gaat het lukken. Lijkt me erg leuk, een tweede! :)

8. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Wij zijn weer begonnen met zwanger worden toen onze zoon 7 maanden was. Jammer genoeg is de droom van binnen het jaar zwanger worden van de tweede niet meer mogelijk, want ben ondertussen beland in ronde 6 en is mijn zoon een jaar geworden. Hopelijk mag het snel raak zijn, want het verlangen wordt steeds groter. Maar die verlangen hebben we op deze site allemaal.
    Maar mijn advies...wacht niet te lang :) :) :)

9. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Fienne was 5 maanden toen ik weer zwanger werd. Ze is 14 a 15 maanden als haar broertje geboren wordt. Lijkt me leuk voor de kids, maar voor jezelf is het een stukkie zwaarder dan de eerste keer. (je hoeft hier natuurlijk geen last van te hebben)..

10. Danique

Danique Bekend lid

Nov 19, 2006
    572
    0
    0
    Danique was 4 maanden toen ik zwanger werd van deze spruit, er zitten een voordelen en nadelen aan maar voor ons zaten er meer voordelen aan en een 2e kind is imo ogen altijd "zwaarder" welke leeftijd de eerste ook is.

11. mamsie

mamsie Bekend lid

Aug 4, 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    wij zijn ook aan het klussen voor een tweede. dit word de 2de ronde
    wij willen graag dat het leeftijdsverschil niet zo groot is.

maar ik vind het ergens ook wel weer eng om weer zwanger te worden, bevallen enz. en hoe het straks dan allemaal gaat met 2 kleine kindjes..........
    hebben/hadden jullie die angst ook?

liefs mamsie

12. Corinne

Corinne Lid

Jul 8, 2006
    51
    0
    0
    Ik heb een dochtertje van 7 en een halve maand en ben nu 11 weken zwanger. Als dit kindje wordt geboren zit er 14 maanden tussen onze kinderen. Ik denk dat het voor- en nadelen heeft om zo snel weer zwanger te raken.

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn nichtje is niet alleen zwanger binnen een jaar na de eerste, ze bevalt zelfs binnen een jar na de eerste. niet gepland, maar ze is er erg happy mee

14. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Wij kwamen 1 dag na Angelus zijn verjaardag er achter dat we zwanger waren, dit was ook gepland hoor. Bij ons zit er dus 18 mnd tussen en nu 26 mnd. Iets langer dus, deze was dan ook wel iets eerder dan 'gepland'. Al hoewel.
    Ja het is wel eens druk en zo meteen nog drukker 3 kinderen onder de 4 jaar. Maar als ik zie hoe mijn zoontjes met elkaar omgaan. Dat is zo lief om te zien. Natuurlijk maken ze ook ruzie. Maar dat heb je toch met alle leefdtijd vershillen.
    Alles heeft zijn voor- en nadelen.

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Bij ons was het niet helemaal de bedoeling, ik schrok me ook kapot toen ik er achter kwam dat ik zwanger was.
    Maar nu heb ik er wel vrede mee. Het zal een stukje zwaarder worden maar toch ook erg gezellig.
    Het enige waar ik wel erg tegenop kijk is de laatste maanden van de zwangerschap, Eliza kan dan nog niet lopen en ik zal haar dan toch moeten tillen.
    Ook de bevalling, daar kijk ik als een berg tegenop.. Met Eliza was het namelijk zeer heftig allemaal.. Ik heb de hele tijd gedacht: Dit nooit weer.. :p en zie daar.. moet nog een keer.. :confused:

Ach nou ja we zien ook wel hoe het gaat, ben allang blij dat ik hier allemaal positieve verhalen lees.

Wat ik ook wel jammer vind is dat ik er zelf niet voor gekozen heb, de tijd die je daarvoor neemt om proberen zwanger te worden heb ik als erg spannend ervaren en ik zat daar soms alweer over te dromen van: Goh als we het weer gaan proberen... Tja vond ik een hele speciale tijd.

Maar ach wat zit ik te klagen, moet blij zijn dát er nog een kindje bij komt.

Groetjes Kalush

16. Niet meer actief

ik was eerst zwanger toen de jongste 7 maanden was, maar helaas een MK, daarna weer aangeteld toen de jongste 10 maanden was.

ben heel beneiuwd hoe dat straks allemaal gaat, er zal 19 maanden tussenzitten.

17. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik was opnieuw zwanger toen Serjenka 7 maanden was. Ze zullen 16 maanden verschillen. Moet wel toegeven dat ik het nu een stuk zwaarder vind dan de vorige keer.

18. Lynneke

Lynneke Actief lid

Mar 29, 2007
    122
    0
    16
    ik werd opnieuw zwanger toen Lynn 9 maanden was. dus er zal straks 1,5 jaar tussen de kindjes zitten. Toen Lynn 3 maanden was begonnen we weer met klussen. Na 6 maanden was het raak.
    Ik heb het erg getroffen dat dit een makkelijke zwangerschap is. Nauwelijks misselijk geweest en weinig andere klachten. Nu sinds een paar weken komen de klachten pas om de hoek kijken.
    Maar Lynn is een makkelijke dame dus ik ervaar het nog niet als heel zwaar. Ik vond mijn vorige zwangerschap zwaarder omdat ik toen ook nog 4 dagen per week werkte. En nu ben ik thuisblijfmama en dat scheelt wel.
    Als Lynn slaapt overdag kan ik ook nog even rusten....

19. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik ben vanochtend voor het eerst naar de verloskundige geweest, nu wordt het toch allemaal weer wat echter..
    Soms twijfel ik er zo erg aan of dit allemaal wel goed gaat komen, maar zoals ik hier lees ben ik niet de enige, dus het moet mij toch ook lukken?

Groetjes Kalush

20. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Tuurlijk komt het goed!
    ik wou dat ik in jou schoenen stond :)
    Wees er maar blij mee hoor zo kleintje wij zitten nu in ronde 5 en wil nog maar niet lukken :(

Share This Page