Ben nu 14 weken zwanger, en het lijkt dat mijn buik minder dik word....en krijg ook minder last van mijn borsten
Ja hoor Had ik ook. In het begin is je buik dik door je darmen, dat begint nu allemaal wat af te nemen. Don't worry!
Minder dik..ja..'s ochtends is mijn buik platter dan 's avonds. Dat is volgens mij altijd zo in het begin vd zwangerschap. Bij mij wisselt de gevoeligheid vd borsten ook. Compleet normaal. Zo gaat het met alle symptomen, die zeggen niks.
Wanneer is je laatste echo geweest? Wanneer moet je weer terug? Als je je echt zorgen maakt misschien even bellen voor een extra controle.
Laatste echo was 3 weken geleden.....en over 3 weken weer een echo...misschien bel ik de verloskundige wel even maandag. Om het hartje even te kunnen horen. Heb verder nergens last van. Alleen alles word nu veel minder...voel me normaal, helemaal geen kwaaltjes.
Nee hoor, is normaal. In het begin komen inderdaad je darmen op zetten en op een gegeven moment normaliseert dit weer. Borsten minder gevoelig is ook normaal, had ik ook. Lekker toch?
De hoeveelheid hcg gaat nu afnemen, waardoor de klachten uit het begin verdwijnen. Binnenkort ga je de kleine voelen. Wees blij dat je nu (tijdelijk) even geen bijwerkingen hebt. Komen straks vast weer andere ongemakken bij: kuitkramp, kortademig, maagzuur, vocht vasthouden. Ik noem maar wat.
Je zit in je 2e trimester,net aan maar goed je zit er wel in. Je gaat nu gewoon een betere periode in wat betreft kwaaltjes. Je buik kan begin zwangerschap opgezet zijn door je darmen die plaats maken en dat zakt nu wat af. Nu gaat je baarmoeder flink groeien dus dat buikje komt echt nog wel terug En qua kwaaltjes dus totaal geen zorgen maken. Is gewoon normaal
Meid wees blij dat je geen kwaaltjes meer hebt! Je bent nu in het gedeelte van de zwangerschap gekomen waarin je je over het algemeen top voelt! Geen kwaaltjes, minder moe, geen dikke buik die in de wegzit maar wel begin met groeien. Ik snap je ongerustheid wel hoor! Ik vond het ook altijd spannend om in die tijd naar de verloskundige te gaan omdat je alleen met het horen van het hartje de bevestiging krijgt. Ga lekker genieten! Voor je het weet ben je bijna uitgerekend (echt gaat heeel snel!) en word je moe van alle nieuwe kwaaltjes zoals dikke enkels, opgeblazen gezicht en het gevoel een olifant in een porselein kast te zijn! Trust me, i know!