Veel afvallen tijdens zwangerschap.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Saartje123, Jul 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoe zit dat met snel afvallen tijdens de zwangerschap en de afvalstoffen die hierbij vrijkomen? Ik ben niet misselijk en geef niet over, maar het gaat zo snel ineens. Ik ben in de laatste 2 weken alweer 4kilo kwijt geraakt en het was echt niet zo dat ik veel reserves had. Ik woog voor deze zwangerschap namelijk 59kilo. Komt het doordat de zwangerschap veel vraagt van mijn lijf? Ik eet namelijk best veel vind ik.

2. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Ik zou dit toch even voorleggen aan de verloskundige. Het is niet gezond voor je kindje dat je afvalt tijdens de zwangerschap. Misschien dat de verloskundige je kan doorverwijzen naar een voedingsdeskundige. Het zijn soms de kleine dingen die je doen afvallen of aankomen. EN misschien vind jij dat je veel eet maar vind de verloskundige dat het anders/meer moet zijn. Bijvoorbeeld ongeveer 6 bruine boterhammen op een dag met boter en vette kaas, vlees etc.. 2 a 3 stuks fruit. 3 opscheplepels groente en 2 opscheplepels pasta/aardappelen en 150/200 gram vlees.

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Je bent dus niet bewust aan het afvallen als ik dat zo lees? Want dat is echt verboden.

Ik was 1e 3 á 4 maand helemaal niet lekker, at erg weinig, was misselijk, maar nooit overgegeven gelukkig. Ik begon met 100 kg, liep voor die tijd al bij een dieetiste. Ben ook iets afgevallen volgens mij in het begin, waarschijnlijk doordat lichaam mijn vetreserves aan is gaan spreken toen ik geen trek had.
    Ben bijna aan het einde, nog een maand tot uitgerekende datum en tot nu toe maar 11 kg aangekomen. Ben er blij mee, en hoop dat het er snel af is na geboorte.

Als ik jou was zou ik er wel even met de VK over praten. En voor de rest; eten voor 2 hoeft niet, maar probeer zoveel mogelijk groente, fruit en vezels naar binnen te krijgen. En als je echt trek hebt, gewoon eten. Ik had ook een periode dat ik de maaltijden at als een paard. Gewoon aan toe gegeven, had het blijkbaar nodig. Nu zit baarmoeder tegen maag aan, en krijg ik minder weg, dus daar hou ik nu weer rekening mee.

4. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

Dec 20, 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Saartje123. Ik ben ook heel veel afgevallen in mijn zwangerschap. Ik bennu 27 weken en 3 dagen en ben in die tijd 18 kg afgevallen. Ik ben NIET BEWUST aanhet afvallen, maar het maakt niet uit watik eet het komt er gewoonNIET aan. Mijn verloskundige zegt dat het voor het kindje niet veel uitmaakt.Mijnkleintje groeit goed, krijgt genoeg voedingsstoffen binnen, is gezond en heeft genoeg ruimte in mama's buik.
    sommige vrouwen hebben dit gewoon eenmaal, mijnschoonzus was bij haar eerste zwangerschap bijna 30 kg lichter... Zorg dat zejekindje goedin de gaten houden zodat je weet of ze gezond is en genoeg binnenkrijgt. Als dat allemaal goed is, hoef je niet te vrezen... Maak je niet al te druk, houhet gewoon goed in degaten.

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden, bedankt voor jullie antwoorden.

Nee ik ben zeker niet bewust aan het afvallen.

Bij mijn tweede zwangerschap viel ik in de eerste maanden ook af, maar toen was ik ontzettend misselijk en gaf heel vaak over. Dus toen kon ik eigenlijk wel verklaren waarom ik de kilo's kwijt raakte.

Maar nu heb ik nog geen 1x hoeven overgeven en misselijk voel ik mij ook niet. Ik eet eigenlijk niet veel anders dan voor de zwangerschap, maar toch gaat het te snel eraf allemaal.

Ik zal het zeker met mijn vk bespreken.

Share This Page