Krijg ik me net de schrik.. Vandaag 7 maand oud en meneertje staat in de box. Heeft zich opgetrokken tot staan en blijft het nu dus ook maar doen Hij gaat op zijn knieeen zitten bij de boxrand en trekt zich omhoog tot staan! En was al heel trots dat hij verleden week opeens ging zitten.. Maar gaat dit niet te snel, bedoel ben heel trots maar kwa rug enzo ? Maar zie het voor je een klein mannentje van nog geen 70cm lang.. Die rustig staat op wiebelbeentjes af en toe een spijltje loslaten om rustig een ander spijltje te pakken.. En dus min of meer aan 1 hand losstaat Nog meer van die snelle hier?
Hier staat hij nog niet maar kruipt wel en dat vind ik al snel En over de rug. Als hij het zelf doet kan het geen kwaad voor de rug want die spieren zijn blijkbaar goed ontwikkeld Geniet er van en trots mag je zeker zijn
jup, wij hadden ook een snelle, 4 maanden rollen, 6 maanden kruipen, 8 maanden staan. als ze het zelf doen zijn de spieren sterk genoeg want anders krijgen ze het niet voor elkaar leuk lekker van genieten joh! kleine baby's worden groot!
Op deze leeftijd zou ik zeggen niet stimuleren. Maar als ze het zelf doen geen probleem hij is er blijkbaar klaar voor je hoort t wel vaker alleen zijn dat vaak meiden die wat sneller zijn. Maar ieder kind z'n specialiteiten. Die van mij was weer erg laat
Nee, het is niet te snel. Je kind zal niet iets doen wat het zelf niet kan of klaar voor is. Zolang hij het zelf doet, niks aan de hand. Mijn oudste was ook een snelle. Die stond nog niet met zeven maand, maar liep met acht maanden op handen en voeten, nog snel ook. Met tien en halve maand liep hij zo van de een op de andere dag het hele huis door. edit: een vriendin van mij liep met zeven maanden. En die heeft daar ook niks aan overgehouden.
Mijn zoontje stond met 6 maanden in de box. Vond het geweldig. Hij kroop met 7 maanden en liep los op zijn eerste verjaardag. Ik vond het wat te snel gaan allemaal, hij was ineens geen kleine baby meer.
Kruipen doet hij ook al.. op handen en knieen en tijgerend want dat gaat sneller haha. ben benieuwd wanneer hij dan gaat lopen en fijn dat ik me geen zorgen hoef te maken om zijn rug.. Die andere 2 deden dat van mij op deze leeftijd nog echt niet!
Hier rolde de jongste met 13 weken, en liep met 9 maanden. De oudste begon pas met optrekken met 10 maand, kruipen met anderhalf en lopen met 17 maand. Echt 2 werelden van verschil qua ontwikkeling. Dus tja, wat is normaal?
Hier met 6.5 trok ze op en stond. Nu loopt ze overaal langs trekt op de muren op en loopt tussen twee meubelstukken even.. Je moet opletten dat hij op volle voet staat niet op tenen. En dat zijn benen niet zakken maar recht staan. Verder zelf niet zetten maar laat het hem doen waneer hij het wil. Als hij het zelf doet en goed(dus niet op teneb) is goed. Als hij op tenen staat niet laten staan dan hij is nog niet klaar voor. Rug heeft niks te maken met staan wel heupen en voeten daar moet je opletten dus. Als allemaal prima is gaat hij nu overal optrekken leg speltjes op tafeltje en bank en poef. Maar een trapjes met bijvoorbeeld poef-tafeltje iets van 2hootes zodat hij leert zelf naar beneden gaan. Hier daarna nog zeker 2 wek gewoon vallen van staan echt eng. Daarna heeft ze zelf geleerd handje voor zetten en zakken doir de knietjes en zo naar kruipen gaan. Nu dus vinden we haar ook soms op tafel(ze klimt op en daarna nu ook heeft ze geleerd op eraf te komen met beide voeten laten zakken aan de kant tot grond). In wc pot roeren op vensterbank etc... Hihi nu staat ze ook aan inze benen/broek en kan je geen kant op meer Tip: heb ik van kinderfysio gekregen omdat dochter te snel is met motoriek. Ze moest snel leren handje voorzetten zodat ze zelf kon gaan naar beneden gaan van staan: gebruik gymbal ervoor gewoon op buik haar rollen zodat ze steeds handjes op grond zet. Ikzelf en kinderfysio schatte dat mijn dochter met 9 mnd zal lopen. Ben benieuwd nog 3 weken te gaan hihi ) Misschien ook niet maakt mij niet uit naar ze is erg veeleisend en snel uitgekeken voor dingen: ze kruipt al heel lang sinds 5.5 maar optrekken en staan was toch leuker. Nu doet ze beide maar ik merk nu dat ze mijn handje wil vasthouden en zo staan. Ze staat ook los enkel leunen tegen iets of met 1 hand leunen.
Mijn dochter stond met 7 maanden en liep met 8 maanden ook rond de tafel. Maar loslopen deed ze pas met 14 maanden hoor hihi dus dat kan nog best lang duren! Mijn geduld werd behoorlijk op de proef gesteld toen. Ze deed steeds wel max. 4 stappen maar pas met 14,5 maand ging ze echt verder lopen, en van de ene op de andere dag kroop ze ook niet meer
Ik heb een filmpje van mijn jongste waarop hij met 3 mnd al over een speeldeken heen tijgert. Hij rolde op deze leeftijd ook al van rug naar buik en terug. Met 6 maand trok hij zichzelf op tot staan en rond diezelfde tijd kroop hij met zijn knietjes eronder (zoals het hoort zeg maar). Al snel liep hij langs de meubels en we hielden ons hart al vast. Onze oudste was al vlot (hij liep zijn eerste losse stapjes net voor zijn 1e verjaardag), maar de jongste beloofde nog sneller los te gaan lopen. Niets was minder waar. Onze jongste ging met 14 mnd zijn eerste losse stapjes doen (wel meteen vrij stabiel) en inmiddels rent hij. Ik heb het nooit gestimuleerd op deze leeftijd. Legde mijn jongste zelfs vaak weer neer wanneer hij zelf weer was gaan staan.
Inderdaad ik hoor dat als baby leuker vind kruipen lopen doet hij niet zo snel al ook staat hij. En andersom. Hier kruipt ze wel maar lipen met poppenwagentje vind ze toch wel leuker als ze niet achter ons moet maar als we gewoon bij zitten. Ze loop zo hele huis door echt tig stappen wel langzaam en eerst duwen dan stappen zeg maar. Benen blijven eerst achter staan dan zet ze voeten dichtbij.
Mijn jongste kon zelfs vanuit zit gaan staan, iets oppakken van de grond (zonder zich vast te houden) en weer gaan zitten, maar lopen...ho maar
Onze dochter was 6maanden en 1week toen ze ineens in de box stond. Ben me rot geschokken want ze had nog nooit pogingen gedaan tot optrekken dus de box stond nog omhoog. Ik was even in de gang de schoenen van mn zoon aan het aandoen en ik kom de kamer in om mn dochter te halen en toen stond ze daar ineens!! Ze had zo over het randje nunnen kukelen .... Rollen deed ze met drie maanden, heen en terug. Kruipen deed ze met precies 7maamden en vlak erna ging ze ook zelf zitten. Loslopen deed ze kort na haar eerste verjaardag. Ze heeft een maandje korte stukjes overgestoken (2/3stapjes los steeds zeg maar) Mn zoon stond voor het eerst met 8maanden, tijgerde/kroop met 6maanden en ging zitten met 7maanden. Loslopen deed hij met 15maanden maar gelijk helemaal los: hij is daarna ook nooit meer gaan kruipen. Hij heeft nog nooit overgestoken of 2/3/4 stapjes losgezet. Ik zal nooit meer vergeten dat ik hem vanaf de commode op de grond zette en hij gewoon zo uit het niets heel vrolijk naar zn deur wandelde, omdraaide en naar me ging lachen zo van "kijk mij eens!"
Dat is wel vroeg, maar kan geen kwaad lijkt mij. Mijn zoontje was 8 maanden toen hij zichzelf optrok. Snel de box en zijn bedje naar beneden gedaan. Met 9 maanden begon hij te lopen langs de meubels etc... Nu is hij een jaar en doet een paar stapjes los... Hij staat ook al los en super stevig op zijn beentjes. Maar het echte lopen zie ik de komende weken nog niet gebeuren. Hij vindt het nog veel te spannend zie ik. Hoeft van mij ook nog niet trouwens. Dat kruipen is zooooo schattig om te zien! Onze bulldog.
Onze dochter trok zich met 5 maanden al op tot staan. Met 6 maanden kon ze rond de tafel lopen, met 7 maanden los staan en af en toe voorzichtig een stapje los en nu met 8 maanden kan ze steeds meer losse stapjes zetten. Ze is echt enorm snel en dat vind ik niet altijd leuk. De tijd gaat al zo hard en nu gaat zij nog harder. De baby in haar verdwijnt razendsnel
Uh.. nee. het andere uiterste hier.. ging staan bij 14 maanden en loopt nu net een paar weken (bij 20 maanden). Kan me het dan ook niet voorstellen, zo'n jong kind die al gaat staan. Maar mijn boerenverstand zegt, als ze het zelf doen, zijn de spieren er dus sterk genoeg voor, toch? Zou het niet aanmoedigen, maar je houdt het toch niet tegen.
Hier ook met 6.5 maand optrekken en staan. Terug van staan naar zitten met 7,5 maand. Hij is nu net 9 en loopt alleen met zijn loopwagentje. Snelle jongen.
Jep. Hier alle 3. De jongste maakt het helemaal bond die is. Nog geen 6 maanden en staat. De oudste deed het met 6,5 maand de middelste met 6 maanden en een week. Deze twee liepen ook met 9 maanden los met stukken van 15 meter minimaal