Is dit normaal?

Discussion in 'De lounge' started by DarkAngel25, Feb 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Haal maar even diep adem. Ik snap dat je het irritant vindt, en ik denk ook niet dat de ouders het goedkeuren, maar tegelijkertijd is het ook geen halsmisdrijf. Kinderen verkennen om de haverklap dat soort dingen: ouders werken voor geld, en oudere broers en zussen hebben misschien een bijbaantje in de supermarkt. Waarom niet imiteren en kijken of het lukt? Daar zitten echt geen kwade bedoelingen bij.
    De lol is er waarschijnlijk snel af wanneer ze merken dat mensen er niet zo happig op zijn. Misschien komen ze dan over een poosje met iets beters: zelf gemaakte armbandjes verkopen ofzo. Ook dat lijkt me geen drama.

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
  3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik wil helemaal niet gestoord worden als ik op de bank zit. Dat is ME time :p

Hier ging de bel eens en dat was voor de buren maar mn vriend was een beetje slecht gezind. Hij doet de deur open en die man vroeg of flipperke thuis was. Vriend zei heel grof "voor de duizendste keer dat is hiernaast, kan niemand huisnummers lezen?!" en gooide die deur dicht.
    Dus soms kan je er gewoon even niet tegen :)

4. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Mijn zus en ik maakten vroeger zelf (heule lelijke) kaarten en gingen dan langs de deuren met een enorme bak vol.. Bij de straat waar m'n oma woont, en daar wonen ook alleen maar oudjes. :D Liefste blik op of ze een kaart wilde kopen en dan mochten ze door die bak zoeken en uitkiezen hahahaha.. Hebben we volgens mij best wat mee verdiend. :)

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien verveelde die kindjes zich..
    "mam, ik verveel me, maaaam"
    "pff, ga je steentjes verkopen of zo!"

.. and off they went! :D

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    ShampooL: Hahahaha ja zoiets zal t geweest zijn :D

7. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ik zou er wel om kunnen lachen maar ik zou ze niet kopen en ik zou er na jouw avontuur ook niet om hebben kunnen lachen denk ik :D

Me er druk om maken zou ik dan weer niet, in wat voor bui ik ook ben dit zijn echt dingen die kinderen nou eenmaal doen. Ik heb al eens bloemen uit de gemeentetuin aangeboden gekregen :p

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Soms kan ik er ook niet tegen.. gebeurd hier namelijk wel vaker dat er kinderen uit de buurt aan de deur komen.
    Eén keer kwamen er 2 meisjes aan de deur (jaar of 4/5): Mogen we een snoepje??
    Nou dat zou mijn dochtertje dus niet mogen als ze wat ouder is. Bedelen om snoep...;)

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik denk niet dat de ouders het wisten, wij kwamen ook wel eens op zo'n ideeën als kind. We zagen toch deur tot deur verkopers dus kwamen wij ook op het lumineuze idee om dingen te gaan verkopen.

Of mensen die om geld komen vragen voor liefdadigheid. Je ziet het als kind en legt de link om om snoepjes te gaan vragen.

Zo zie ik het tenminste, niet dat ik erom sta te springen nu dat ze komen aanbellen maar snap wel dat ze zoiets in hun hoofd kunnen halen.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tjeeee wat een overdreven reactie zeg! Zat jij als kind de hele dag op een stoeltje soms? Denk dat de ouders het niet weten en zie nog liever dit gedrag (gewoon kinderondeugendheid) als dat ze echte rottigheid uithalen.

En misschien zijn het wel verkopers in de dop, zijn ze vast aan het oefenen voor later ;) Ik bedoel, wel lucratief, iets proberen te verkopen dat je gratis op kunt rapen ;)

Zou me er niet al te druk over maken in ieder geval.

11. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ach, mn zusje en ik probeerden vroeger zelfgemaakte tekeningen te verkopen in onze buurt. Zulk soort dingen doen wel meer kinderen hoor.

Maar als ik zo de link naar je andere topic even lees kon je dit blijkbaar gewoon even niet hebben misschien. Inderdaad maar tot 1000 tellen :) Je hoeft het niet goed te keuren, maar ook niet al te zwaar aan tillen.

12. Mamske

Mamske Bekend lid

Feb 5, 2014
    757
    20
    18
    Female
    Draagconsulente
    Ik zou me kapotlachen als ik erachter zou komen dat mijn kind(eren) dit zouden doen (als ik ze eenmaal heb ;)) Hoort erbij toch, op die leeftijd?
    Ze komen er vanzelf achter wie dit wel en niet waardeert... ik vermeed vroeger ook de buren die boos werden als je aanbelde.

Ik kan me wel voorstellen dat jij er gigantisch van baalde hoor! Maar die kindertjes weten niet wat er bij jou in huis gebeurt :)

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik had waarschijnlijk voor 10 cent nog een steentje gekocht ook :) Vind het wel schatting, en minder brutaal dan wat mijn vriendinnetjes en ik vroeger deden (bloemen plukken uit tuinen en aan waarschijnlijk diezelfde mensen weer proberen te verkopen). En dat wisten mijn ouders inderdaad niet, en das maar goed ook :D

Maar ik snap het wel een beetje in jouw situatie hoor , TS.

14. Esvre

Esvre Actief lid

Dec 28, 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zo kwamen ze hier gister langs de deur met een kijkdoos om geld op te halen voor 'de arme kindjes'. Nouja ik had wat vijf centjes dus die konden ze krijgen (had verder geen kleingeld). Ik trapte er met mn domme kop nog echt in dat het voor de arme kindjes zou zijn, ze zeiden het met zulke onschuldige koppies, maar toen ze lachend wegliepen en zeiden dat ze zelf de arme kindjes waren dacht ik wel even ;) Ik kan er wel om lachen maar ik zou als ouders geloof ik liever hebben dat ze dan gewoon eerlijk zijn over de bestemming van het geld. Slim waren ze in ieder geval wel :D

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En als je het deed ging je niet eerst vragen of het wel mag :)

16. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

Ik schrik echt van sommige reacties hier.

Het zijn kinderen, in godsnaam! Dat ze steentjes verkopen vind ik echt een stuk slimmer dan de hele dag achter de pc/ps3 ofzo hangen, wat tegenwoordig ook een hype is.

Natuurlijk zou mijn zoontje niet om geld mogen schooien, en misschien vinden mensen dit op schooien lijken, maar kinderen vinden stenen doorgaans heel mooi. Daarom zoeken ze ook mooie stenen. En als ze die dan willen verkopen, is dat denk ik alleen maar omdat ze denken dat die dingen erg mooi zijn.

Oke, je bent misschien wat gefrustreerd en ik snap dat je de lol dan van sommige dingen niet kan inzien ghehe :p Maar ik denk niet dat ze je echt een goede reden hebben gegeven om zo te reageren. Mijn mening ;)

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Maar ja, die zullen hier iig niet meer aanbellen;)

normaal ben ik wel lief hoor:)

18. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hihi dat vind ik wel een grappige streek eigenlijk ;):p

19. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

Feb 1, 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja, ik vind steentjes verkopen niet bepaald crimineel gedrag zeg maar. Ik heb ook wel eens met een groepje buurtkinderen pruimen geplukt en geprobeerd die te verkopen. Was gewoon een spelletje, weet niet eens meer hoe we er op kwamen.

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik denk dat je gewoon erg gefrustreerd was vanwege je dochter en de hond.
    Ik weet niet hoe je reactie is geweest, maar ik denk dat als je niet gefrustreerd was dat je wel netjes had gereageerd.
    Ik neem dat je het niet gekocht hebt? ;) (ik had het niet gedaan namelijk.

Share This Page