ik begrijp je wel, toen mijn zoontje een jaar of 2 was sliep hij savonds erg slecht. als hij dan na 1,5 uur ofzo eindelijk stil was, dan kwam er net altijd een of andere collecte langs. en begon mijn zoon weer te krijsen en te vragen wie daar was. daar kon die vrouw natuurlijk niets aan doen maar ik kon wel janken tja het ligt gewoon aan de stemming waar je in bent denk ik. hier komen ook wel eens kinderen zelfgemaakte kaartjes ofzo verkopen. ik vind het niet zo erg. soms koop ik wel eens 1. vroeger zelf eens met een vriendinnetje zelf geplukte bloemetjes verkocht, en dat ging eigenlijk best goed haha.
Ik was pas geleden zo gefrustreerd toen de krantenjongen (jaar of 25) voor de zoveelste keer aanbelde om mij persoonlijk de (dorps)krant te geven... Dochter lag net goed en wel op bed en werd dus wakker! Grmbl...
Nou, inderdaad. Maar eerlijk is eerlijk. Als mijn zoontje (alweer) de hele dag niet heeft willen slapen en hij ligt dan eindelijk op bed en slaapt. Dan ben ik ook erg boos als de kids van de buren weer met deuren lopen te slaan, schreeuwen en stampen. Serieus, zachtjes doen is toch niet zo moeilijk?
Ik zou er wel om kunnen lachen. Het is juist enorm vindingrijk om zo proberen geld te verdienen. Wij deden vroeger 'heitje voor karweitje' Het zijn kinderen joh. Misschien de bel anders instellen of deze savonds uitzetten als je dochter zo licht slaapt.
Wij maakten vroeger 'bosjes bloemen' (oftewel wat onkruid bij elkaar gebonden ) en probeerden dat te verkopen aan de deuren om zo wat centjes voor snoep te krijgen. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of mensen ook wat kochten of dat we weg werden gestuurd. Wel hadden we veel plezier en dikke kans dat onze ouders dit ook niet wisten haha. Ach, het zijn kinderen maar ik snap je irritatie op dat moment
Ik gok dat hun ouders het ook niet goed vinden Maar goed, ik heb ook wel dingen gedaan wat ik zelf als moeder absoluut niet zou willen. Zo gaat dat toch?
Mijn zoon en zijn vriendjes hebben afgelopen zomer een limonade kraam gebouwd van hout en bij ons in de straat limo verkocht. Toen dat niet hard genoeg liep hebben ze een karretje gemaakt en zijn ze langs de deur gegaan. Ik had er geen problemen mee. De opbrengst hebben ze op school in de collectebus voor KiKa gedaan. Tsja, zolang ze het niet elke dag doen vind ik het voor een keer niet erg!
Ik vind het geweldig dat kinderen dat doen. Ik denk niet dat kinderen door hebben dat de steentjes die zij ongetwijfeld heel mooi vinden niets waard zijn. Super toch dat ze zo enthousiast de deuren langs gaan! Ik zou waarschijnlijk nog een steentje kopen ook . Misschien handig om de deurbel uit te zetten als er niet aangebeld mag worden?
Ja sorry, maar ik vind het gewoon puur gebedel en mensen thuis lastig te vallen met bijeen geraapte steentjes vind ik onbeschoft. Als ze nou idd met bloemetjes of iets in elkaar geknutselds waren komen aanzetten had het voor mij iets anders gelegen, had ik nog wel schattig gevonden. Maar ik had het in NL bijna dagelijks, pasgeboren baby en peuter die dan weer wakker werden gebeld door de deurbel....en in de vakanties ook rustig nog om 21uur! Heel irritant gewoon! Als ouder zou ik daar toch echt bovenop gaan zitten en mijn kinderen duidelijk maken dat ik niet wil dat ze andere mensen storen. Ook een stukje opvoeding.....