Is dit normaal????

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vrouwke87, Mar 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Ik heb even jullie ervaring en of mening nodig....

Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met het spuiten van 75 eenheden gonal f. Ik zat toen op cyclus dag 3. Normaal heb ik een cyclus van 26-28 dgn en tussen dag 13 en dag 16 ovulatie. Nu willen ze toch voor de eerste keer iui gaan doen, mits het zaad van vriend goed genoeg is, met hormonen. Ze doen het niet in eigen cyclus omdat het zaad de vorige keer zo slecht was en met hormomen spuiten schijn je iets meer kans te hebben.
    Dat even ter informatie. Nu komt mijn vraag...

Is het normaal dat je van 75 eenheden gonal f per dag een harde opgezette onderbuik krijgt? Het voelt alsof er een zak met water in zit die prop vol zit. Het is een zwaar drukkend gevoel. Het is pijnlijk en vervelend maar niet ondraagbaar. Het is vanochtend begonnen. Ik heb vrijdag op dag 10 mijn eerste follikel meting. Kan ik hierop wachten en hoort dit erbij of moet ik eerder bellen als dit gevoel aanhoud? Ik heb eerder nooit hormomen geslikt of gespoten.

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Hoi
    Ik herken het gevoel wel, je beschrijft het goed. Alleen vind ik het niet echt pijnlijk, meer ongemakkelijk. Nou moet ik zeggen dat ik dat pas had toen ik voor ivf/icsi 150 of 200 eh spoot. Toen kwamen die klachten namelijk heel logisch van vergrote eierstokken door het stimuleren voor veel follikels.

Ik denk dus dat het gevoel dat je hebt er bij hoort. Misschien reageer je wel heel goed (te goed?) op deze hoeveelheid? Gewoon even bellen met t spreekuur, toch?

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ik denk dat het erbij hoort. Je hebt nooit eerder hormonen gespoten dus misschien dat je lichaam eraan moet wennen. En misschien reageer je er wel goed op dat er al follikels aan het groeien zijn.

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik kreeg van 75 EH Menopur ook wel een opgezette buik. Maar die was wel niet hard of pijnlijk... Vrijdag je eerste meting is dus nog 2 dagen spuiten nu.
    Ik vind het moeilijk zo oordelen van op afstand. Kan je niet eens bellen? Het zou jammer zijn als je overstimulatie had want dan heb je teveel follikels voor IUI.
    Ik wéét het natuurlijk niet hè, wil je ook niet ongerust maken. Misschien is dit een normale reactie van jouw lichaam. Maar ik zou als ik jou was even bellen.

5. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Dankje! De pijn is sinds vanochtend weer weg. Gisteravond tijdens en na het sporten was deze het ergste. Ik heb nu alleen een wat zwaarder en iets dikkere buik (normaal echt plat) . Ik kijk het nog even aan. Mocht de pijn terug komen bel ik morgen ochtend even anders wacht ik tot vrijdag

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Mijn buik was altijd hard en opgezet van de hormonen.

Als je geen hevige pijn erbij hebt, is het "normaal".

7. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Helaas overstimulatie en gecancelde iui en semenanalyse. 3 grote follikels en 3 kleinere

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Balen vrouwke.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Balen van de overstimulatie...maar waarom doen ze de semenanalyse niet gewoon? Dan weet je toch meteen of je beter IUI of ICSI kan doen

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Balen zeg:( snap ook niet waarom ze niet gewoon de semenanalyse doen. Dan zijn jullie ook meteen uit de onzekerheid..

11. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Nee doen ze niet. Als semenanalyse goed genoeg is wordt het meteen ingebracht met een iui. Is het heel slecht zoals de vorige keer dan wordt het richting icsi

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Maar waarom?
    Deze cyclus ben je toch al kwijt...dan kun je toch beter met een goed plan aan de volgende cyclus beginnen?

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat lijkt mij ook..

Share This Page