is dit normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RSL, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik ben nu 6 weken zwanger, maar ik ben zo verschrikkelijk moe de hele dag door. Al vanaf het moment dat ik positief testte maar het lijkt steeds meer te worden. .. Ik sta smorgens op... Doe wat ik moet doen, en smiddags val ik echt als een blok in slaap op de bank. mn ogen draaien weg en ik ben een groot deel van de middag kwijt Hahaha. Verder weinig kwaaltjes tot nu toe. Kan er wel van huilen, totaal helemaal uitgeput...

is dit wel normaal? En had jij hier ook last van? vanaf wanneer, en hoe lang duurde het?

2. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Nou, zo moe als jij omschrijft niet. Maar tussen 8 en 12 weken was ik wel moe. Na dag werken viel ik om 20 uur tegen vriend aan in slaap op bank.

Mijn tip: niet al héél vroeg gaan slapen, liever dutje na je werk en dan om normale tijd naar bed. Denk dat apart naar bed gaan niet fijn is voor je relatie (wij gaan nl altijd samen naar bed, soms leest de een nog even of kijkt tv als de ander al gaat slapen, maar altijd samen naar boven).
    Verder, goed eten! Lichaam heeft veel energie nodig.

Ik wens je een prettige zwangerschap :)

3. rums

rums Niet meer actief

Heel herkenbaar. Heb in mijn eerste zwangerschap heel wat afgeslapen (A)

4. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Dankje. Wij gaan altijd tegelijk naar bed. doordat ik smiddags slaap kan ik savonds mn ogen wat langer open houden. Als ik moe ben ga ik savonds gewoon op de bank liggen tv kijken of met een boek. als ml oppert om naar bed te gaan gaan we lekker liggen. of als ik het zat ben... Doe mn best om sociaal verantwoord bezig te zijn. maar valt niet mee.. word er een beetje chaggie van..

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Is heel normaal en het is heel belangrijk dat je er lekker aan toe geeft! :) Er vinden zoveel veranderingen in je lichaam plaats, dat vreet energie.

6. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Nou ik zou dus echt niet wachten tot me vent naar bed ging! Je lijf werkt 2x zo hard! Ik was die periode ook zo moe daarbij misselijk dus at en sliep wanneer t uitkwam en hield geen rekening met niks of niemand :)

7. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Ja, ik had/heb het ook! Als ik gewoon op de bank zat eventjes smiddags kon ik mezelf serieus niet eens meer rechtop houden, ging ik liggen dan sliep ik meteen. T word langzaam wel iets beter maar ben nog erg moe :)

8. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er lekker aan toegeven. Deed ik bij onze eerste ook..
    Met deze zwangerschap is dat lastiger.. want er loopt al zo'n frummel rond.
    Dus als ik bij wijze van om 15 uur denk ik wil slapen.. gaat dat niet.
    Ik moet dan even doorbijten en ga dan 's avonds eerder.

Als ik 's avonds om 21 uur doodmoe ben en op bed wil ga ik.
    Wacht niet op manlief.. en verwacht ook niet dat hij dan al mee gaat.
    Vaak is het lekker ontspannen liggen genoeg om te rusten en ben ik als hij boven komt nog wel wakker.
    Bij mij ging de ergste moeheid weg rond 20 weken.. maar dit is mede doordat ik erg ziek geweest ben van deze zwangerschap.
    Maar nu het einde nadert ben ik ook sneller moe hoor.. en geef er lekker aan toe als dat kan.

9. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    welcom to my world :) hier ook slaap zo 12 uur en in de middag vaak nog een dutje van 2 a 3 uurtjes

10. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Had ik ook, keek scheel van de vermoeidheid, kon de radio nog niet eens verdragen. Maar duurde bij mij maar een paar weken gelukkig. Heb toen een paar vakantie dagen opgenomen. Maar wist nog niet dat ik zwanger was, haha, begon wel een vermoeden te krijgen.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben ook heel moe geweest in het begin. 's Middags deed ik zodra het kon ook altijd een dutje en lag er vaak 's avonds ook alweer om half 10 in.
    Gewoon aan toegeven, je lichaam is hard aan het werk en geeft goed aan wat ie nodig heeft.

Sinds een paar weken is bij mij de vermoeidheid een stuk minder, ik doe eigenlijk nooit meer 's middags een dutje. Maar 's avonds lig ik er wel ruim 1,5 uur eerder in dan voordat ik zwanger was.

12. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, ik ben zelfs een paar keer in de hondenmand in slaap gevallen haha :) het was de bedoeling dat ik gewoon even een knuffel zou geven. En toen ik wakker werd lag de hond languit op de bank.

13. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat had ik ook precies zo als je het beschrijft in het eerste berichtje tijdens mijn eerste zwangerschap. Nu bij de tweede ben ik niet moe maar helaas erg misselijk.
    geen idee of het normaal is om zo moe te zijn, bij mij was het rond week 16 gelukkig over.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Het zou vanaf 12wk beter worden,dan wordt je fitter.
    Heb er zelf niet zo heel veel last van gehad,alleen als ik een lange werkdag gehad had.
    Sinds deze week wel weer extreem moe,maar dat zal vast bij de voorbereiding horen;)

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ja.. ik ook.. al voor mn positieve test, nu 21 weken en slaap nog steeds elke middag 2 uur. ga meteen met mn dochter mee, en word weer wakker van haar ook:) zo kom ik de dagen beter door. t is nog niet optimaal, maar dat zal ook nog wel flink wat maanden gaan duren!

16. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan normaal eigenlijk altijd wel damen op bed maar toen ik door de zwangerschap echt elke dag van 8 tot 8 sliep, ben ik eerder naar bed gegaan... Gewoon doen. Je lijf werkt hard.

17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Had ik ook hoor. Heel moe maar verder niet echt kwaaltjes.
    Ging bij min pas na 20 weken weg 😞
    Nu met 30 weken gaat het nog steeds best goed. De middagslaapjes niet perser meer nodig :)

18. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Zoveel mogelijk aan toegeven: je bent zwanger! Het mag!

19. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Gelukkig ik ben dus niet de enige Haha

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897