Is dit normaal?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by butterfly89, Oct 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Even een vraagje.. Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden oud. Hij heeft een ernstige hartafwijking en hierdoor 3 maanden in het ziekenhuis gelegen. Doordat hij geen virussen mag oplopen, kan hij niet naar een kdv en ik heb ook geen contact met andere moeders. Moeilijk vergelijken dus wat 'normaal' is.

Ik maak me namelijk een beetje zorgen. Ik herken nogal veel van een bepaald syndroom (angelman syndroom), maar vraag me af wanneer het nog normaal is en wanneer het toch wel opvallend is. Er is gedacht aan een syndroom, maar later dacht de neuroloog toch weer van niet, maar hij heeft wel een klein hoofdje en heeft een soort epilepsie aanvallen gehad.

1. Mijn zoontje lacht naar iedereen. Er hoeft maar iemand boven z'n wagen te hangen, of iemand op bezoek te zijn, hij zit helemaal te stralen en te lachen. Ook echt schaterlachen als je beetje gekke geluiden maakt e.d. Als hij zelf speelt, dan speelt hij gewoon en is hij niet zo aan 't lachen.
    2. Hij speelt heel veel met z'n tong. Tong krullen, tong naar buiten, tong rollen etc. Dit is pas deze week begonnen, maar valt wel echt op.

Herkennen jullie dit? En past dit gewoon bij de normale ontwikkeling van een baby van 5 maanden?

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Je eerste punt herken ik wel. Mijn zoontje lacht nog steeds naar iedereen van wie hij ook maar een beetje aandacht krijgt.
    Het tweede punt komt mij niet bekend voor, maar misschien dat hij gewoon heeft ontdekt dat hij een tong heeft waardoor dit interessant voor hem is?

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Jeetje, lastige start hebben jullie gehad zeg!
    Via mijn werk heb ik ervaring met het angelmann syndroom maar dan wel bij volwassenen. Welke (uiterlijke) kenmerken je bij kinderen precies ziet weet ik niet.
    Wat ik qua uiterlijk erg opvallend vindt is dat bij angelmann de kaak erg breed is. Of je dat bij baby's al kan zien weet ik niet.

De ontwikkelingen die je beschrijft passen heel goed bij de fase waar je kind zich in bevindt.
    Sinds wanneer lacht je kind zoveel en naar iedereen?
    Heb je het al met de kinderarts erover gehad? En wat zegt hij?

4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Het syndroom ken ik niet maar het spelen met de tong wel.onze uk is net 6 maanden en 2 weken geleden was hij erg met zijn tong bezig.iets naar buiten en dan geluiden maken hij kwam er achter dat het dan anders is.ook andere bewegingen maakte hij ermee.uk is trouwens ruin 5 weken te vroeg.(dus niet 5.5 maar nog geen 4 maanden en een week).hij loopt lijkt het wel voor.

5. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

Feb 21, 2014
    314
    0
    0
    Ik ken het syndroom niet maar ik herken beide wel bij mijn dochter. Schateren dan weer niet maar dat doet ze gewoon niet vaak maar ze is dol op vreemden. Ze kletst wel wat af tegen haar speelgoed
    Met haar tong spelen begint wat minder te worden nu maar ze heeft een best lange fase gehad dat ze de hele tijd haar tong uit stak, de hele dag door. En likken heeft ze ook gedaan, een beetje zoals een hondje. Nu nog doet ze wel es "raar" met haar tong maar ik heb dit gewoon gezien als haar ontwikkeling.

6. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Punt 1 alleen bij mama en papa, bij de rest moet hij altijd eest even nadenken! Maar dat is bij ieder kindje anders, merk ik.

Maar punt 2 heeft mijn zoon ook gedaan. Tong uitsteken en op een gegeven moment ook erbij blazen en geluiden maken. Soms een week lang, dan weer een tijd niet. En ineens is daar die tong weer!

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    1. Nee ze lacht niet naar iedereen. Ook niet als je gewoon kijkt als je haar aan lachen maakt dan wel. Schatterlachen ook niet vaak deed ze alleen als het echt echt grappig is of kittelen.
    2. Nee heeft ze nooit gedaan. Enkel tong gebruiken voor geluiden zoala brr, blazen of belletjes maken etc dus niet echt met tong bewegen maar tong gebruiken voor iets

Arme mannetje zo veel in zh en nog niet duidelijk hoe en wat!
    Ook lastig dat jullie zo afgesloten moeten leven!
    Maar ik denk dat nu zelds neurochirurg niet zou kunnen iets vaststellen. Is nog gewoon te vroeg.

8. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ja hoor, punt een is heel herkenbaar. Bij de opvang vinden ze hem daarom zo'n vrolijke baby. Zelf genieten wij er ook van, zijn heerlijke schaterlach.
    Zijn tong heeft hij nog niet ontdekt, voetjes wel ;). Hij is nu overigens 6 maanden.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik moest laatst nog aan je denken hoe het toch met jou en je zoontje zou gaan, heb je topics toen gevolgd en vond/vind het een hele dappere keuze die je gedaan hebt.
    Hoe gaat het met jou mannetje en is hij al vaak geopereerd?

Mooie naam heb je hem gegeven.

Punt 1 herken ik wel, dat deden onze kinderen ook allemaal en is eigenlijk heel normaal, ze zijn op die leeftijd nog niet eenkennig en lachen nog naar iedereen.

Punt 2 herken ik niet zo. Speelde wel wat met zijn tong, maar niet op die manier.

Moeilijk he die onzekerheid.
    Sterkte ermee

10. Lissl

Lissl Actief lid

Jun 10, 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal! Mijn zoontje rolde ook in die fase steeds met zijn tong. Kon er hele gekke bochten mee maken. Nu doet hij het niet meer..

Share This Page