Verkoudheidsastma?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoontje is een a twee dagen verkouden (hoesten, geen snot) en dan begint standaard de benauwdheid toe te slaan. Ik vind het altijd zo zielig, kon ik het maar overnemen... :( We hebben astmapatienten aan beide kanten van de (directe) familie, mijn zoon heeft normaal gesproken geen last van benauwdheid, alleen als hij verkouden is. Bestaat er zoiets als verkoudheidsastma? Hij heeft nu van de huisarts een pufje met een aerosol gekregen, maar wat een drama om dat met de aerosol toe te dienen :( We geven zijn pufjes inmiddels zonder de voorzetkamer, dat was echt geen doen... Dat gaat goed, maar het gevolg is natuurlijk dat de medicatie nu minder goed werkt. Stomen ed helpt ook niks. Heeft iemand nog tips?

2. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ja, maak er Een leuk spelletje Van. Eerst bij jezelf doen, dan op de knuffel voordoen. Dit herhalen totdat hij er ook intresse in heeft. Dan pas pufje geven. Mijn dochter rent naar het pufje en ziet het Als een enorm leuk spelletje omdat Ik dit keer op keer heb gedaan. Hier ook benauwdheid bij verkoudheid. Had het zelf Als kind ook flink. Volgens mij heeft het dan meestal meer met de bronchieen te maken en is het geen astma.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor je reactie! Dat hebben we ook geprobeerd, heeft niet geholpen. We hebben het bij zijn speelgoed gelegd zodat hij ermee kan spelen (dit doet hij ook) en het dan wat vertrouwder voelt. Het voorwerp op zich vindt hij niet eng, maar hij raakt helemaal in paniek zodra je het voorzetstuk over zijn neus en mond zet :( We willen hem ook geen trauma's bezorgen...
    Wordt het beter met de tijd, deze reactie op een verkoudheid?

4. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Idd een spelletje van maken, wij tellen altijd hardop mee of zingen een liedje om de tijd uittezitten hij krijgt 2 x pd met voorzetkamer.

Hij word ook ziek bij verkoudheid.

5. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Eerste tip is stomen in elk geval niet met mentol producten o.i.d. doen en ook geen luuf o.i.d. smeren. Bij astma werkt dit averechts.

Verder misschien toch echt laten puffen met de voorzetkamer. Dit werkt echt veel beter. Wij hadden op een gegeven moment dochter echt in de houtgreep niet leuk maar getraumatiseerd is ze zeker niet hoor. Ze is er langzaamaan vanzelf aan gewend. Met zoontje nu hetzelfde, en wanneer hij nu benauwd is doet hij het zelfs graag, lijkt echt in de gaten te hebben dat het hem helpt.

Misschien ook na deze benauwdheid elke dag blijven puffen, nep uiteraard maar dat hij wel door de voorzetkamer ademt zodat hij er echt aan went en het niet zo erg meer vindt wanneer het echt nodig is.

6. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier hebben we het 3 week geleden ook gehad. Ook een pufje met voorzetkamer en ook hier was het drama, heb haar er mee laten spelen maar het had echt geen zin. We hebben haar ook in de houdgreep moeten doen elke keer, zo ontzettend zielig! Maar goed we wisten dat ze het nodig had en dat het dus wel moest, na 1,5 week werd haar verkoudheid minder gelukkig

Deel Deze Pagina