Wanneer naar groep 2 autostoel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cammy, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoi, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Onze zoon van bijna 3 zit nu in de 2-way Pearl. Onze dochter zit nog in de maxi cosi maar dat wordt langzaamaan te klein dus wil ik de 2-way Pearl naar haar toe doorschuiven. Onze zoon komt nu bijna boven het hoofdsteun uit en de gordels zitten iets ondezijn schouders. Is dit voor hem het moment om naar een groep 2 stoel over te stappen? Hij is wat langer dan gemiddeld (weet niet hoe lang hij nu is) maar weegt net 13 kilo. Vanmiddag ben ik bij prenatal geweest voor oriëntatie maar zag dat groep 2 stoeltjes vanaf 15kg is. Wat is wijsheid? Toch nog maar weer een nieuwe groep 1 stoel voor hem kopen?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Voor een groep 2 autostoel moeten ze echt 15 kg zijn, anders blokkeren de gordels niets.

Ik zou dus of een nieuwe groep 1 autostoel kopen of een groep 1/2/3 autostoel.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou een andere stoel erbij kopen, dat is het veiligste.

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik zou er ook nog een autostoel 2 bij kopen. Hebben wij ook gedaan (hebben nu twee Tobi's) en zijn daar nog elke dag blij mee!

Zijn er niet binnenkort de Mama mazzeldagen? Zijn ze altijd met korting

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou ook een nieuwe stoel erbij kopen. Wij hebben zelf voor beide kinderen een 1/2/3 autostoel. Ideaal, zo hoeven we niet weer een nieuwe te kopen.

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik heb hetzelfde met mijn dochter, ze wordt te lang voor de achterwaartse groep 1 stoel maar weegt nog maar 13 kilo. Ik heb voor haar een 1/2/3 stoel klaarstaan.
    Ik vond haar echt te licht en klein voor een groep2 stoel, het schijnt dat ook de gordels niet goed werken dan.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    In de Tobi kunnen ze best lang, volgens mij. Hier zit de jongste van 4,5 er tenminste nog in. Gordels komen wel ietsje achter de schouders eruit, maar dat was al vrij snel, maar ze komt nog lang niet met de bovenrand van haar oren boven de rugleuning uit.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    adviezen voor overstap zijn;
    - minimaal 15 kg; anders blokkeren de autogordels niet met alle mogelijke gevolgen van dien bij een ongeluk of plotseling remmen
    - minimaal 4 jaar; bij een gewone gordel tov een 5punts gordel of veiligheidkussen is de drukverdeling anders. Hiervoor zijn de botten en gewrichten nog niet sterk genoeg en dus extra schade aan het lichaam bij een botsing of plotseling hard remmen.
    - lengte; de gordel moet goed op de schouder vallen en niet op halverwege nekhoogte of hoger. Anders kan de gordel in de nek snijden.

Bij bijna 3 voldoe je dus al in iedergeval niet aan 1 van de 3 punten, dus zou ik zeggen; niet doen.
    Er zijn veilige 123-autostoelen, kijk daar eens naar. Via consumentenbond en anwb kan je testresultaten zien.

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Dank je wel voor jullie reacties! Ik heb hem nog even goed in de stoel gezet en zag dat hij nog zon 5cm onder het hoofdsteun uitkomt en de gordels toch nog wel goed op de schouders vallen. Ga ik toch weer voor een groep 2 stoel. Bedankt!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben voor onze zoon een meegroei stoel gekocht (cybex pallas m fix, met vang kussen en erg goed getest) een andere optie is BV een romer evolva 123. Hij brak voor zijn 3e jaar z'n been en paste niet meer in z'n mc tobi, maar was echt nog te klein en jong voor de groep 2 stoel.

11. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Sorry dat ik het hier vraag: maar tot hoever mag hoofd boven stoeltje uitsteken? Heb een maxi cosi tobi en mijn man een priori. hij komt al iets met zijn hoofd erboven uit. Helaas is hij nog geen 15 kilo.

12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Toen wij indertijd met onze dochter gingen informeren is mij verteld dat het hoofd best iets boven de stoel uit mag komen, zolang de oren er maar niet bovenuit komen.

Onze jongste is nu 4,5 en hij is erg klein. Hij komt met zijn hoofd nog niet boven de stoel uit en is nog geen 15 kilo. Daarom blijft hij voorlopig nog lekker in zijn groep 1 stoel zitten. Nu is hij de jongste en hoeft er dus geen volgend kind door te schuiven, dus dat is hier geen probleem. En dat vriendjes bij een uitje van de klas als ik rijd of als ze mee naar huis gaan om te spelen, heel verbaasd zeggen 'zit hij nog in zo'n stoel?', daar heb ik lak aan en hijzelf ook. En al vond hij dat niet leuk, jammer dan. Veiligheid gaat voor alles.

Deel Deze Pagina