dalende hcg waarde

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mikkie32, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    #1 Mikkie32, 7 dec 2016
    Laatst bewerkt: 7 dec 2016
    Vrijdag bloed laten prikken en hcg was 91, toen was ik 3,6 zwanger.. vandaag weer bloed laten prikken om te kijken of het gestegen was, maar een flinke daling naa 18. Mn wereld stortte volledig is.. voelde/voel me zo zwanger en kan het nog steeds niet bevatten!! Het was heel pril en heb me dus ook voorgenomen om niet meer zo vroeg te testen. Vorige maand ook al een positieve test in mn handen gehad voor de 4 weken en vruchtje werd toen ook afgestoten.. Dit nu was mn tweede ronde en het was dus al te mooi om waar te zijn, zo snel zwanger ..:(

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen en hoe nu verder? is zoiets in alle gevallen aflopende zaak? Wanneer zal mijn ongesteldheid op gang komen? Gaat deze op gang komen bij zon korte zwangerschap of niet? Is het mogelijk dat mijn eisprong weer redelijk snel is of gaat dat ook weer even duren? Wat is de oorzaak van een miskraam? Bij hoeveel miskramen kan je het laten onderzoeken?

Een hoop vragen maar hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden. Bedankt.

Liefs

2. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hoi Mikkie, wat naar dat het misgaat. HCG hoort elke 2 dagen te verdubbelen. Dat betekent helaas Niet echt goed nieuws voor jou. Hoe je lichaam het oppakt verschilt bij iedereen. Bij mij had mijn lichaam alles weer snel opgelost en mijn cyclus was meteen weer normaal. De oorzaak van de miskraam is vaak een aanlegfout in het vrucht, maar is lastig te achterhalen. Meestal wordt er bij meer dan 3 miskramen of een tijdlang geen zwangerschap een vervolgstap genomen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Ik wil je iig heel veel sterkte wensen, een miskraam is niet niets en heeft even tijd nodig om te verwerken.

3. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Dank je. Ik ben erachter gekomen ivm eerdere schildklierproblemen, dat deze veels te hoog ligt. TSH waarde is 7.1 en grens is 4.0, om een goede zwangerschap te hebben mag deze niet eens boven de 2.0 liggen. Dusja, als mn schildklier veels te langzaam werkt, is het logisch dat mn hcg niet omhoog gaat.. Ga dit verder laten onderzoeken. Hoop wel dat mn ongi snel door zet. Testje van vanmorgen was nog licht positief dus hcg nog steeds aanwezig.

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    Belgiƫ
    Ik denk dat je ongesteldheid vrij snel op gang zal komen, aangezien je HCG goed zakt en je nog niet zo lang zwanger was. Je eisprong komt normaal gezien ook vrij snel terug op gang.

De oorzaak van een miskraam zo vroeg in de zwangerschap is een foute celdeling. De natuur grijpt in omdat het vruchtje toch niet levensvatbaar zal zijn, en breekt het af.
    Ongeveer 12% van alle zwangerschappen breekt af voor week 6. Tussen week 7-9 is de kans op een miskraam ongeveer 10%.
    Tussen week 10-12 bedraagt de kans op een miskraam 8%
    Vanaf 16 weken is het risico pas echt beduidend kleiner.

Omdat miskramen vaak voorkomen, en dus vaak gewoon 'pech' is, is echt onderzoek naar een onderliggende reden pas nodig vanaf 3 miskramen.

Wanneer je eerdere schildklierproblemen gehad hebt, kan je dit best opnieuw laten naijken. Dit hebben ze bij mij gecheckt toen ik nog bezig was met zwanger worden... Misschien best eerst dat probleempje laten oplossen :)

Veel succes!

Deel Deze Pagina