Al een tijd niet meer gesport, toch wil ik dit weer gaan doen. Ik heb een mailje gestuurd maar een sportschool hun zeiden dat bodybalance en bodycombat goed kunnen tijdens de zwangerschap, voor luisteren naar je lichaam. Vind het toch op een of andere manier spannend 🙈 bang dat er door al dat gespring iets fout gaat. Hoe is jullie ervaring met sporten tijdens de zwangerschap ?
Ik rij gewoon intensief paard en mocht dat net als bij mijn vorige zwangerschap die helaas eindigde in miskraam gewoon blijven doen. miskraam was niet veroorzaakt door sporten overigens.
Ik rijd ook paard. Alleen ik merk nu wel dat mn buik wat in de weg gaat zitten. Dus ik doe nu wat rustiger aan. En ik denk niet dat ik het nog lang volhoud
Je kan en mag bijna alles, zo lang je je maar goed voelt. Echt conditie opbouwen zou ik nu niet aan denken. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap tot 32 weken bodycombat gedaan, met alle opties erbij ging dat prima. Hetgeen je nu niet moet doen zijn je rechte buikspieren. Die mag je niet trainen in je zwangerschap.
Hier ook gewoon gesport tijdens de zwangerschap. Zowel naar de sportschool als hardlopen. Ging prima. Inderdaad goed luisteren naar je lichaam.
Sporten is juist hardstikke goed! Lekker doen zolang je je er goed bij voelt. Ik doe aquavaria en sta elke week te springen en doen, en het is er niet uitgevallen hoor Opletten met je rechte buikspieren , vanaf 12 weken niet meer trainen, en opletten dat je hartslag niet te hoog wordt. (Boven 140 of 160 geloof ik)
Ik doe ook weer aan cardio en krachttraining op de sportschool. Wel onder begeleiding van een trainer die dat ook na mijn zwangerschap blijft doen. Alles mag gewoon hoor, zolang jij je er lekker bij voelt. Inderdaad geen rechte buikspieren trainen en je hartslag in de gaten houden. Je mag vooral niet oververhit raken. Hoe fitter jij bent, hoe meer profijt je er straks van hebt. Succes!