Ik snap het niet zo goed

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by mxm, Jul 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mxm

mxm Niet meer actief

Hallo allemaal!

Ik ben vorige week helemaal gestopt met de pil, bijna aan het einde van mijn eerste strip uit het doosje.
    Mijn vriend/aanstaande en ik willen namelijk voor ons eerste kindje gaan!

Normaal gesproken is deze week mijn stopweek. Ik heb gister alleen een klein beetje bruin oud bloed verloren.

Net nadat mijn werkdag voorbij was, heb ik alvast foliumzuur en ovulatietesten in huis gehaald van de Etos. Ik dacht; ik doe even 1 test voor de grap. Nu zal het wel helemaal niks betekenen, (of misschien wel: dat er een eisprong aan zit te komen terwijl ik nog aan de pil was 2 weken geleden?) maar er is een licht tweede streepje te zien op de test. Ik weet niet goed wat ik hierbij moet denken eigenlijk.

Hebben jullie advies? Ik heb wel echt hoofdpijn sinds gister.. maar dat zal kunnen zijn omdat ik met de pil gestopt ben? Ik heb namelijk vrijwel nooit hoofdpijn. Ik probeer een foto erbij toe te voegen!

Bedankt alvast!

Attached Files:

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Dit is een negatieve ovulatietest.
    Het enige wat telt is dat de teststreep even donker word als de controlestreep.
    Alles daaronder is negatief.

Een ovulatietest reageert op het LH-hormoon. LH heb je je gehele cyclus in je urine alleen vlak voor je ovulatie heb je een piek. Bij de piek heb je een positieve ovulatietest en zal er waarschijnlijk een eisprong volgen na 24-48 uur.

3. mxm

mxm Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Maar klopt het dan wel, aangezien ik dan net van de pil af ben? Ik dacht dat als je aan de pil bent, je dan geen eisprong/ovulatie hebt... Vind het nog een beetje lastig allemaal... Sorry voor de vragen!

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Je hebt ook nog geen eisprong nu. Ik had altijd lh in mijn urine na het stoppen met de pil...

Wellicht dat je lh in kleine hoeveelheden ook wel aanmaakt als je aan de pil bent? Maar dat weet ik niet zeker.

Je krijgt pas een eisprong na een lh piek, je lh waarde moet dan boven een bepaalde waarde uitkomen, deze piek zie je dan ook terug op je ovulatie test als de teststreep gelijk aan of donkerder is als de controlestreep

5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ja denk dat het wel klopt.
    Volgens mij heb je ook LH als je aan de pil bent alleen heb je de piek niet.

Maar @RoGiJuLi zal dat vast kunnen verbeteren als ik ongelijk heb.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Nee tijdens je pil heb je geen lh, maar je bent 2 weken geleden gestopt met de pil dus dan komt je lh op gang in je natuurlijke cyclus ;)

Meiske2015 likes this.
  7. mxm

mxm Niet meer actief

Dus dat betekent dat ik nu dan al zwanger zou kunnen worden? Als ik tijdens mijn vruchtbare dagen gemeenschap heb?

Ik bedoelde eigenlijk meer, maar daar heb ik ook wel ongeveer reactie op gekregen; dat sommige meiden/vrouwen helemaal geen tweede streepje op hun ovulatietest krijgen, en ik meteen zo een streepje na het net stoppen met de pil!

Bedankt nogmaals voor jullie informatie!

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Als je een eisprong hebt kan je zwanger worden ja :) en als je niet aan de pil bent dan kan je een eisprong krijgen

9. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Ik ben weleens zwanger geworden van de eerste eisprong nadat ik gestopt was met de pil. Twee weken na de laatste pil dus, en vier weken na de laatste pil testte ik dus positief. Ik heb helemaal geen menstruatie meer gehad. Dus ja, dat kan.

10. Moess

Moess Niet meer actief

Ik zou ook even de bijsluiter goed lezen die bij de testen zit. Daar staat alles ook goed in uitgelegd! Succes!

Share This Page