Stoppen met de pil en menstruatie

Discussion in 'Anticonceptie' started by Mom86, Mar 20, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Afgelopen week heb ik mijn laatste menstruatie gehad. Afgelopen zondag weer de eerste pil van de nieuwe strip genomen. Maar nu twijfelen we of we niet al stoppen met de pil ivm hopelijk een volgende zwangerschap. Stel ik neem vanaf vandaag niks meer in.. wordt ik dan weer ongesteld over een paar dagen of wat kan ik verwachten?
    Iemand ervaring?

2. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Ik denk dat je nu al kan stoppen hoor en de eerste menstruatie afwachten. Ik verwacht niet dat je ongesteld wordt van de week. Je hebt nog maar twee pillen op. Het hormoongehalte is nog niet zo hoog. Je cyclus kan wel een beetje in de war zijn
    Veel plezier met zwanger worden.

3. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!

4. tinnecat

tinnecat Lid

Mar 7, 2017
    63
    32
    18
    Het hangt er wat van af hoe lang je de pil inderdaad al weer aan het slikken bent. Ooit na een weekje gestopt en dan had ik inderdaad weer een nieuwe menstruatie, maar met twee pillen kom je misschien zo ver nog niet. Het is wel lastiger om je eisprong te kennen op die manier natuurlijk... die eerste ronde is dus wellicht verloren.

5. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ja sowieso wil ik eerst de natuurlijke menstruatie afwachten. Ik heb besloten de eerste week af te maken, dus morgen neem ik de laatste pil. Dan moet mijn lichaam het zelf weer gaan doen.. Ben benieuwd hoe het lopen gaat, aangezien het laatste half jaar mijn menstruatie cyclus rommelt. Gewoon op tijd ongesteld, maar als het klaar is krijg ik 3 dagen later weer een bloeding, dat een paar dagen aanhoud.
    Hiervoor al bij de huisarts geweest. Ze zegt dat mijn lichaam pil moe is en dat we naar andere anticonceptie moesten gaan kijken. Ik heb toen gevraagd om mijn oudere pil van het A merk en de eerste maand ging prima. Maar sinds vandaag ben ik weer terug bij af. Misschien maar goed ook dat ik na morgen ermee stop.

6. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Hoi @Mom86 !

Momenteel wacht ik ook mijn menstruatie af na het stoppen met de pil. Ik kreeg de laatste 3 maanden ineens in de 3de pilweek last van bloedingen en de laatste was een hevige bloeding van 10 dagen lang! Moest van de huisarts aan de medicatie om t bloeden te laten stoppen. Dit is nu dag 29 en heb een donkerbruin vermoeden dat het nog wel even duurt. Deze week had ik last van menstruatie pijn en was even happy dacht echt dat ik het zou worden maar vals alarm.

7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Vervelend die bloedingen he? Weet je hoelang je cyclus was voordat je aan de pil begon?

Die van mij duurde 32 a 33 dagen.. maargoed ik vermoed dat ik volgende nog de menstruatie krijg van de pil zeg maar en dan is het afwachten wat m'n lichaam doet. Hopelijk is het allemaal snel op de orde.

8. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Ja ik vond het echt vaag in ieder geval maar goed deze week ook bij de gyn ervoor geweest en blijkt dat ik een cyste op me linker eierstok heb. Of het daardoor komt weet ik niet. Na de zwangerschap was ik meteen begonnen met de pil na 5 weken. Maar omdat ik daar echt veel symptomen van kreeg was ik na 5 maanden gestopt me cyclussen waren nooit 28 dagen maar soms 40 soms 36 weet je en toen ben ik met de pil weer begonnen om regelmaat te krijgen. Nu wacht ik het gewoon weer af.. Maar denk dat het weer wel wat gaat duren.

Share This Page