Ik zit niet lekker in me vel terwijl ik altijd heb lopen roepen dat ik niet zo'n zwangere miep zou worden met dat geklaag ...klaag ik nu over van alles hihi Dikke voeten, nachten niet slapen (totaal niet gewoon) buik in de weg bah wordt moe van mezelf! Herken iemand dit en hoe gaan jullie ermee om ? Liefs Bizzy
Haha, heel herkenbaar. Wilde ook niet zo'n zwangere zeur worden maar word nu toch een beetje moedeloos als ik naar die dikke handen en voeten kijk. Daarnaast slaap ik ook heel beroerd (hele nacht ruzie met voedingskussen tussen m`n benen, brandend maagzuur, zwetende vent die gezellig tegen me aan komt liggen ). Heb dus helaas geen tips, alleen herkenning..
Hahaha , ja herkenbaar, en dan krijg je nog opmerkingen " geniet ervan" waarvan? ( maar dat doe ik wel hoor, genieten, de ene dag is de andere niet)
Mag ik me ff aansluiten...pff. Ik slaap 4 van de 7 nachten rond uit slecht tot niet. 2 slaap ik tussen t omdraaien, de schoppende baby en de snurkende man door, redelijk. En 1 nacht slaap ik gewoon als n blok...waarschijnlijk door dat de rest vd nachten zo fijn gaan....alleen verlies ik dan ondertussen dat kussen tussen mn benen waar door ik de volgende dag niks kan van de pijn in mn heupen (ben je eens n keer uitgerust...). Ik loop als n gans met te korte beentjes die net in zn broek gepoept heeft....ofzoiets. Kan mn benen niet meer optillen om de een of andere vage reden. Dus als ik in onze auto wil gaan zitten moet ik eerst zitten en dan half mn benen naar binnen doen, half mn benen met mn handen erin tillen...lijk wel n oud wijf! Kom adem te kort bij vanalles en soms ben ik ronduit benauwt. Kan niet echt meer bukken en herken mn voeten benen en gezicht niet meer zo opgezwollen ben ik met tijd en wijle. Mn eten smaakt me voor geen meter meer...heb nergens zin in...en toch stik ik de hele tijd van de honger. Ergens mag t nu wel over zijn hoor. Aan de andere kant...dit is waarschijnlijk de laatste keer...En dat gewiebel van mn buik vind ik af en toe wel erg leuk
hoe ga ik daar mee om... hmmnn aftellen naar de 18e dan gaat me verlof in en dan hopen dat ik s'middags samen met de kleine meid uurtje op bed kan gaan liggen om zo de slapeloze en soms gebroken nachten in te halen.... Echt drama hier! Heb een kind van 10 mnd wat me nog nooit uit me slaap heeft gehouden maar door me zwangerschap slaap ik weinig tot niet...
Wij hebben lang moeten wachten op deze zwangerschap en heb ook altijd gezegd dat ik niet ga klagen, maar ik vind er momenteel niet veel meer aan. Ik geniet van het leven in mijn buik, maar die dikke voeten en handen die al weken niet slinken. Opgezwolle gezicht en een dikke buik waarmee je werkelijk geen kant meer mee op kan. Door de doofheid in mijn beide handen durf ik geen auto meer te rijden dus kom bijna nergens meer. En dan ligt de kleine ook nog een in een stuit en heeft een groeiachterstand. Zo dat lucht wel op ff klagen Maar verder ben ik dolgelukkig zwanger alleen moet ik die wolk nog ontdekken.
hoi hoi Hier nog een hoor!Tot een paar dagen geleden heb je mij totaal niet horen klagen.Maar het begint nu toch te komen, sinds gisteren dikke voeten en handen(heb ik bij mijn eerste zwangerschap geen last van gehad)dus dat valt ff tegen nu zeg,voel me nog minder aantrekkelijk nu.Vaak krampen in m`n kuiten `s nachts.En me buik gaat nu echt wel in de weg zitten hoor.Banden pijn harde buiken en ik wil nog zo veel doen (winkelen, fietsen enz)Maar ja ik zal maar zeggen nog 8 weken haha groetjes maica
hier ook eentje die het echt beu is. Ik heb helemaal geen energie al mijn gewrichten doen pijn pfffffff zal ik nog eventjes doorgaan Ik weet dat we blij moeten zijn dat we dit mogen meemaken maar ik vind het zwaar. Ben ook best down, gewoon omdat ik niets kan. Een oplossing heb ik niet om je beter te voelen, zeg net tegen mijn vriendje, eogenlijk moeten we nog maar eventjes genieten met zijn tweeen, maar ja....... Iedereen succes met de laatste loodjes. Liefs Bojenna
wat leuk zoiets om allemaal te lezen! dan vragen ze hier ook wel eens hoe gaat het! en die vraag ben je ook zat maar dan klagen en klagen,en dan denk ik daarna pff wat zullen ze wel niet denken en dan toch maar wat voordelen opnoemen! het is echt heel leuk hoor,en dat geschop in mn buik heerlijk,maar nu het allemaal wat minder ruimte krijgt en dan die schoppen onder je ribben nee niet leuk! zoals jullie zeggen vocht dikke benen enzz pff word soms wel even heel zwaar en dan 30 tot 32 graden dat doet de bom knappen!vreselijk maar ben wel bang dat ik het strax missen ga! behalve die hele lijst met nadelen!
Hihi , Lucht op he dat klagen Ben hier natuurlijk ook reuze blij dat mijn kleine wondertje in me buik groeit maar de pijntjes en de klachtjes (die er toch echt bij horen) zijn gewoon niet fijn! Heb nog geen zwangere horen roepen heey lekker gevoel zeg die harde buiken of slapen is toch niet nodig...hihihi Ik zag dat we haast allemaal een beetje gelijk lopen met onze zwangere buikjes dus lekker tegen elkaar miepen is erg fijn en herkenbaar :-D Nog even meiden en houden we onze mooie kindjes in onze armen! Liefs Bizzy
Fijn hé, zo'n forum waar bijna iedereen hetzelfde voelt Ik heb ook last van slecht slapen, brandend maagzuur, dikke voeten/handen/gezicht als het warm is, en bij veel lopen alleen dikke enkels, slecht tot niet slapen en veel harde buiken..maar als iemand me vraagt hoe het gaat, zeg ik nog steeds; wel goed hoor.. Af en toe klaag ik wel eens, maar wordt dan zo moe van mezelf dat ik er maar mee stop Ook denk ik maar; nog 9 dagen (half) werken, en dan lekker verlof! En gelukkig héél lang, want hoef niet meer terug te keren op t werk... niet dat ik dáár zo blij mee ben, maar heb iig lang tijd voor ons meisje, en werk bij mij in de buurt te zoeken zodat ik niet elke dag (maar) n half uurtje kwijt ben om daar te komen. En dat met in en uit de auto komen heb ik ook trouwens! mijn oma van 93 stapt nog achterop n motor met dr rokje aan, en moet je mij zien.. Ach ja..zo lang onze kindjes er maar gezond en wel uit komen over een paar weekjes, denk(/hoop) ik dat we dit allemaal snel vergeten zijn hoor! Succes nog allemaal
Ik zei ook altijd dat ik niet zo'n zeikende zwangere zou worden (vooral niet sinds mn schoonzus zwanger was en zo vervelend was en iedereen alles voor dr liet doen) Maar nu heb ik al sinds 10 weken bekkeninstabiliteit en een beknelde zenuw in mn been, dus ik klaag best wel eens. Ook is mn buik nu al best wel groot, dus die zit soms al best wel in de weg, dus ja ik kan er nu ook wel wat van. Maar ik klaag niet bij elk kleine dingetje, alleen als ik ergens echt last van heb. En ach, waarom mogen we niet klagen?
Morgen hier weer naar de gyn ben benieuwd. Als de kleine nog in stuit lig krijg ik misschien wel een datum van de KS mee kan ik daar naartoe leven. Bojenna ook ik heb totaal geen energie meer werkte altijd 60 uur per week en dan nog het huishouden en sociaal leven, maar nu doe ik eigenlijk niks meer want het gaat gewoon niet meer.
Net "even" n spelletje heroes quest met mn mannen (9 en 11) gedaan, 2 velden. Voel me ZO ontzettend MOE! En heel mn bekken en onder rug doen zeer nu. Ik denk jonge jonge wat ben ik toch n wrak voort zeg. Kan niet eens even n bordspelletje doen of ik lig al van mezelf af. Kijk ik zo eens terloops op mn computer hoe laat t eigenlijk is. Heb ik daar 3 en n half uur gezeten! Vandaar dus dat ik me zo lekker fit voel nu! Ook nogal intensief 2 van dat zooitje ongeregeld bij t spel houden en in de gaten houden of alles we volgens de regels enz gaat. Pffff... Nieuwe regel: Voortaan nog maar 1 veld per dag van heroes quest! Had al de regel dat ik geen monopolie meer speel...dat duurde de laatste keer 4 uur
Ik kom ook ff klagen, ben het eerlijk waar gewoon erg zat, van mij hoeft het niet meer, heb nergens geen zin meer in, ben down, slaap slecht, alleen maar harde buiken, heb een 2-jarige die in de peuterpuberteit zit en een adhd'er, kan bijna niet meer in de auto komen, kan me voeten niet afdrogen na het douchen, ben dat geschop zat, geen energie meer, heb er gewoon echt geen zin meer in... Heb nog nooit zoveel klachten gehad, eerst bloed prikken voor ijzer dat niet goed was, laatst bloed prikken voor de suiker, omdat ze de kleine erg groot schatten, wat volgt? Wil gewoon niet meer...
Geen advies, en hier nog geen reden tot mee klagen, maar wel een welgemeende knuffel! Sterkte met de laatste loodjes!