Onzekerheid

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MamaMiaatje, Jul 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Ik heb deze vraag ook gesteld op het onderwerp "Onderzoeken en echo's", maar dacht later ik wil hem ook graar aan een deskundige stellen, dus hoop op antwoord.

Ik heb pas een 3D-echo gehad bij 27 weken zwangerschap. Dit was erg leuk, maar heb toch ook wel een beetje een vervelende ervaring gehad met de echoscopiste.
    Ons kindje had de handjes een beetje voor het gezichtje en omdat de echoscopiste mooie beelden wilde van het gezichtje zat ze echt flink hard te porren/duwen met het echo=apparaat tegen mijn buik (aan de zijkanten).
    Dit vond ik zelfs al een onprettig gevoel, lijkt mij dan voor het kindje ook niet prettig.
    Nu ben ik een beetje onzeker en hoop niet dat ze het kindje beschadigd heeft hierdoor.
    Is dit risico aanwezig of ben ik gewoon onzeker?
    Ik hoef niet per'sé mooie beelden te zien als het kindje dit niet toelaat, het is evenwel prachtig om te zien.
    Bedankt voor uw antwoord.

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Nog even een toevoeging aan mijn verhaal.
    Ze was flink hard aan het porren/duwen, zo ook tegen het ruggetje en ik dacht later het kindje is nog zo teer, kan dit geen kwaad?
    Natuurlijk is er wat vruchtwater, maar beschermt dit voldoende?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mayaa,

er kan best hard geduwd worden tegen een zwanger buik al het maar gecontroleerd gebeurd door mensen die er verstand van moeten hebben. Er zit een dikke laag huid, spier en vetweefsel om de baarmoeder heen, dan heb je de baarmoeder, een dikke spier en dan nog vruchtwater. Dus het ziet erg vaak vervelend uit voor het kindje, maar buiten dat het heen en weer gewiegd wordt, kan het door deze aanraking niets hebben opgelopen.

Groetjes Brigitte

Share This Page